Dortmund FANS

به گزارش استقلال نیوز، در حین برگزاری دیدار دورتموند و ماینتس 2 نفر از هواداران دورتموند دچار حمله قلبی شدند که یک نفر از آنها جان خود را از دست داد.

 

در ادامه هفته بیست و ششم بوندسلیگا آلمان یکشنبه شب دورتموند در ورزشگاه دورتموند آره نا یا همان وست فالن موفق شد با 2گل مهمانش ماینتس را شکست دهد. ولی اتفاق مهم تر از این پیروزی، خبر تلخ درگذشت یکی از تماشاگران این دیدار بود.

در حین برگزاری بازی 2 نفر از هواداران مَرد 55 و 80 ساله دورتموند دچار حمله قلبی شدند که امدادگران موفق به احیا و نجات جان هوادار 55 ساله و انتقال او به بیمارستان شدند که وضعیت او پایدار اعلام شده است ولی متأسفانه هوادار 80 ساله در اثر ایست قلبی درگذشت.

اما قسمت جالب ماجرا وقتی بود که در دقیقه 88 در اسکوبورد ورزشگاه این خبر حزن انگیز نمایش داده شد. در این لحظه تماشاگران جایگاه جنوبی ورزشگاه ایستادند و یکصدا شروع به خواندن سرود معروف “You are never walk alone“ (تو هرگز تنها گام برنخواهی داشت یا تو هرگز تنها نخواهی بود) کردند و بعد از آن تمامی 81هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه، چه هواداران دورتموند و چه هواداران ماینتس، دست از تشویق تیم محبوب خود کشیدند، از صندلی های خود برخواستند در حالی که هوادارن دورتموند شال گردن های زرد و مشکی و هواداران ماینتس شال گردن های قرمز رنگ تیم خود را در بالای سر گرفته بودند. 

این بزرگترین درسی است که می توان از فرهنگ بالای هواداران آلمانی گرفت. هوادارانی که در بازی نیمه نهایی جام جهانی 2006 وقتی لاجوردی پوشان ایتالیایی مقابل دیدگان آنها در دقایق 119 و 121 وقت های اضافی دروازه تیم ملی کشورشان را گشودند و آنها را از حضور در فینال جام جهانی محروم کردند، تا وقتی که تمامی بازیکنان تیم ملی کشورشان به ابراز احساسات آنها پاسخ دادند و چمن سبز ورزشگاه را ترک و به رختکن رفتند، به افتخارشان ایستادند و یکصدا آنها را تشویق کردند. هوادارانی که جنبه باخت دارند و هوادارانی که در بدترین شرایط هم پشت تیمشان را خالی نمی کنند حتی وقتی تیمشان یک نیم فصل در انتهای جدول دست و پا می زند چه برسد به آنکه در کورس قهرمانی باشد.

B Mainz Meldung buehnenbild regular

a

b

c

d

e

 

 

دیدگاه‌ها  
siroan
0 #1 siroan 1394-12-24 02:46
خداییش به اینا میگن هوادار. بعد هوادارای ما الان تو حساسترین مقطع فصل ورزشگاه که نمیاد هیچ میگه مربی عوض کنیم. دورتموند پارسال آخر بود ولی با کمک هواداراش بالا اومد
نقل قول کردن
روزبه پوگبا
+1 #2 روزبه پوگبا 1394-12-24 02:47
دمشون گرم بخدا هوادارای ایرانی یاد بگیرن
نقل قول کردن
لنگ سوراخ
0 #3 لنگ سوراخ 1394-12-24 02:58
خدا رحمتشون کنه فوتبال اینقدر هم ارزش نداره کاش بازیکنان ما هم یاد بگیرن نه اینکه هوادار واسه خداحافظی یک بازیکن جونش رو بده بعد هیچکسی یادی ازش نکنه
نقل قول کردن
شایان
0 #4 شایان 1394-12-24 09:13
اونوقت هوادارای ما ....
نقل قول کردن
نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار