maxresdefault

به گزارش استقلال نیوز، فردا شب آرسنال در دیدار رفت مرحله 1/8نهایی لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه امارات میزبان بارسلوناست. نگاهی متفاوت داریم به رویارویی های اخیر دو تیم.

 

آرسنالی ها پس از تحمل سه ناکامی در یک دهه اخیر مقابل بارسلونا به دنبال کسب پیروزی در مجموع دو بازی رفت و برگشت این مرحله و صعود به جمع هشت تیم برتر مرحله بعد لیگ قهرمانان اروپا هستند.

آنها یکی از مدعیان اصلی کسب مقام قهرمانی لیگ برتر انگلیس نیز می باشند و در حال حاضر بعد از لسترسیتی و تاتنهام در رده سوم جدول قرار دارند و در مقابل بارسلونا با پیروزی خفیف مقابل لاس پالماس با اختلاف 8 امتیازی نسبت به تیم دوم لالیگا یعنی اتلتیکو مادرید صدرنشین مطلق لالیگا هستند.

مصدومان و محرومان:

در تیم آرسنال گابریل با مصدومیت همسترینگ، روسیچکی و سانتی کازورلا با مصدومیت از ناحیه زانو و ویلشر با مصدومیت از ناحیه ساق پا مواجه است و در تیم بارسلونا رافینیا به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو غایبین این دیدار هستند.

آردا توران از بارسلونا نیز به دلیل دو کارته بودن از حضور در این دیدار محروم است.

 casorla injury

DS

AT6Q5975.v1401805646

072015 barcelona arda turan pi sw.vadapt.620.high .7

رویارویی های قبلی دو تیم:

● آرسنال پیروز دیدار رفت مرحله 1/8نهایی فصل 2010/11 در لندن بود. آنها بازی را با گل های فن پرسی در دقیقه 78 و آندره آرشاوین در دقیقه 83 در مقابل تک گل داوید ویا که در دقیقه 26 به ثمر رسیده بود، 2 بر 1 پیروز شدند ولی در بازی برگشت در نیوکمپ، بارسلونا 3 بر 1 پیروز شد و در مجموع به مرحله بعد صعود کرد. در آن دیدار ابتدا لیونل مسی در دقیقه 3+45 بارسا را پیش انداخت ولی گل به خودی سرجیو بوسکتس در دقیقه 53 بازی را به تساوی کشاند تا توپچی ها امیدوار برای صعود شوند اما اخراج فن پرسی با دریافت کارت زرد دوم در دقیقه 56 و گل های ژاوی در دقیقه 69 و مسی در دقیقه 71 از روی نقطه پنالتی رویاهای آنها را نقش بر آب کرد. در مرحله 1/4نهایی بارسلونا در مجموع 6 بر 1 شاختار دونتسک را شکست داد و در مرحله نیمه نهایی 3 بر 1 رئال مادرید را حذف کرد و در فینال 3 بر 1 منچستر یونایتد را از شکست داد تا قهرمان شود.

● در فصل 2009/10 لیونل مسی هر 4گل بارسلونا در پیروزی قاطع 4 بر 1 در دیدار برگشت مرحله 1/4نهایی مقابل آرسنال را به ثمر رساند و با تساوی 2بر2 حاصل شده در دیدار رفت، این بارسلونا باشد که در مجموع 6 بر 3 پیروز و به جمع 4تیم مرحله نیمه نهایی راه پیدا کند. گل های بازی رفت برای آرسنال را والکات در دقیقه 69 و فابرگاس در دقیقه 85 از روی نقطه پنالتی به ثمر رساندند و هر دو گل بارسلونا را زلاتان ابراهیموویچ. در دقایق 46 و 59 به ثمر رساند. گل های بازی برگشت را هم مسی در دقایق 21، 37، 42 و 88 به ثمر رساند و نک گل آرسنال را بنتنر در دقیقه 18. بارسلونا در مرحله نیمه نهایی از اینتر مورینیو شکست خورد و از رسیدن به فینال باز ماند. در این سال اینتر با برتری 2 بر صفر مقابل بایرن مونیخ قهرمان شد.

● در فینال سال 2006 در ورزشگاه Stade de France پاریس، بارسلونا که با گل سول کمپل در دقیقه 18 یک بر صفر از آرسنال عقب افتاده بود با گل های دیر هنگام ساموئل اتوئو دقیقه 76 و جولیانو بلتی دقیقه 81 مقابل آرسنال که در دقیقه 18 نیمه اول با اخراج ینس لمان ده نفره شده بود پیروز شدند و قهرمان جام باشگاه های اروپا. سرمربی بارسلونا فرانک ریکارد هلندی بود.

● لوئیس انریکه سرمربی بارسلونا در هر دو دیدارمرحله گروهی فصل 1999/2000 مقابل آرسنال، که با تساوی 1 بر 1 در نیوکمپ و برتری 4بر 2 بارسا در ومبلی همراه بود، برای بارسلونا گلزنی کرده است.

Final 2006

آرسنال و صعودی با چاشنی شانس:

آرسنالی ها از سال 2010 تا کنون نتوانستند به مرحله 1/4نهایی صعود کنند و آخرین باری که توانستند به جمع 8تیم پایانی راه پیدا کنند همانطور که قبلا" گفته شد مقابل بارسلونا شکست خوردند و حذف شدند.

توپچی ها در چهار بازی ابتدایی مرحله گروهی متحمل سه شکست شدند و در نهایت با خوش شانسی و با توجه به نتیجه رو در رو با المپیاکوس پایین تر از بایرن مونیخ راهی این مرحله شدند.

آرسنال هر سه بازی خانگی اخیر دور رفت مرحله 1/8نهایی را مقابل بایرن مونیخ (2013 و 2014) و موناکو(2015) شکست خوردند.

در دیدارهای خانگی مقابل تیم های اسپانیایی، آرسنالی ها 8 برد، 3 مساوی و 2 شکست کسب کرده اند.

علاوه بر باخت آرسنال در فینال سال 2006 لیگ قهرمانان اروپا مقابل بارسلونا، آنها در فینال کاپ اروپا در سال 1995 و 1980 به ترتیب مقابل رئال زاراگوزا و والنسیا، دو تیم دیگر از اسپانیا شکست خورده اند.

arsenal2016بارسلونا و صعود آسان به این مرحله:

بارسلونا در گروه E به عنوان سرگروه راهی این مرحله شد. آنها 4 پیروزی و 2 تساوی مقابل آاس رم در المپیکو و بایرلورکوزن در بای آره نا بدست آوردند.

در دیدار رفت دو دوره قبلی لیگ قهرمانان اروپا در این مرحله بارسلونا موفق شده 2 بر صفر(2014) و 2 بر 1(2015) مقابل دیگر تیم انگلیسی، منچستر سیتی به پیروزی برسد.

بارسلونا در زمین تیم های انگلیسی 8 برد، 8 مساوی و 14 باخت بدست آورده است.

در مجموع دو بازی رفت و برگشت مراحل حذفی لیگ قهرمانان مقابل تیم های انگلیسی، بارسلونا صاحب 13 برد و متحمل 10 شکست شده است.

barca 2016آرسن ونگر، پتر چک، لوئیس سوارز، مسوت اوزیل و باقی رفقا!

آرسن ونگر به عنوان سرمربی موناکو در مرحله گروهی لیگ قهرمانان در ورزشگاه Stade Louis II  یک بر صفر و در در نیوکمپ 2 بر صفر مغلوب بارسلونا شده است.

آلکسیس سانچز که در تیم آرسنال توپ می زند، 141 بازی برای بارسلونا انجام داده(2011-14) و 47گل برای بارسلونا به ثمر رسانده. او با بارسلونا در سال 2012 قهرمانی کوپا دل ری و در سال 2013 لالیگا را بدست آورده است.

پتر چک دروازبان سابق چلسی که این فصل به آرسنال پیوسته تا کنون در دیدار مقابل بارسلونا از لیونل مسی گلی دریافت نکرده است. او دو بار در مرحله 1/8نهایی و دو بار در نیمه نهایی با پیراهن چلسی مقابل بارسلونا به میدان رفته است که حاصل آنها 2 پیروزی و دو شکست در مجموع دو دیدار رفت و برگشت بوده است.

مسوت اوزیل با پیراهن رئال مادرید 16 بار مقابل بارسلونا به میدان رفته که حاصل آن 4 برد، 6 تساوی و 6 باخت برای رئال بوده است. او در برد 1 بر صفر رئال مادرید مقابل بارسلونا در فینال کوپا دل ری(2011) در ترکیب رئال بود.

لوئیس سوارز در 5 باری که با پیراهن لیورپول مقابل آرسنال به میدان رفته 2بار برای سرخ پوشان آنفیلد گلزنی کرده است.

توماس فرمالن که برای بارسلونا توپ می زند، در فاصله سال های 2009 تا 2014 110 بازی در لیگ برتر انگلیس برای آرسنال انجام داده.

هکتور بلرین، مدافع آرسنال قبل از اینکه در سال 2011 به آرسنال بپیوندد در آکادمی جوانان بارسلونا حضور داشت.

میکل آرتتا کاپیتان آرسنال نیز عضو آکادمی جوانان بارسلونا و پرورش یافته لاماسیا بود که در سال 2001 به عنوان یار قرضی به پاری سن ژرمن پیوست و بعد از آن جذب گلاسکو رنجرز شد.

ناچو مونرئال مدافع آرسنال تنها یک پیروزی در ده دیداری که در ترکیب مالاگا و اوساسونا مقابل بارسلونا به میدان رفت، بدست آورده است.

سانتی کارلوزا نیز در ترکیب ویارئال مقابل بارسلونا 13 بار به میدان رفته که حاصل آنها 2 برد، 2 تساوی و 9 شکست بوده است.

 

آیا لیونل مسی موفق می شود برای اولین بار پتر چک را مغلوب خود کند؟

آیا آرسنال شانسی برای صعود به مرحله 1/4نهایی خواهد داشت؟

حال باید منتظر ماند و دید که دیدار رفت دو تیم که از ساعت 23:15 دقیقه امشب (سه شنبه 4 اسفند) در ورزشگاه امارات شهر لندن برگزار می شود چه خواهد بود.

 

 

دیدگاه‌ها  
استقلال
0 #1 استقلال 1394-12-04 09:21
میبرررره ارسنال ایشالله
نقل قول کردن
نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار