سعید لطفی

پیشکسوت باشگاه استقلال (تاج) گفت: در حال حاضر پپ‌ گواردیولا هم هدایت استقلال را برعهده بگیرد نمی‌تواند به موفقیت برسد، اما فکری از جنس همین مشکلات است و می تواند موفق عمل کند.

 به گزارش استقلال نیوز، سعید لطفی پیشکسوت باشگاه استقلال (تاج) این روزها حضوری پر رنگ در تمرینات استقلال دارد و شایعاتی مطرح می‌شود مبنی بر اینکه قرار است او به کادر فنی استقلال اضافه شود.

بازیکن سال‌های نه چندان دور استقلال درباره شرایط این تیم، شایعه حضورش بر روی نیمکت استقلال و کارنامه محمود فکری در گفتگو با ایرنا، صحبت کرد که در ادامه می خوانید:

       

* در روزها اخیر حضوری پررنگ در تمرینات استقلال داشتید.

اگر دوست ندارید به محل تمرین استقلال نروم این کار را انجام نمی‌دهم، قصد من فقط یک چیز است.

* چه چیزی؟

کمک به استقلال، من بازیکن استقلال بوده‌ام، این تیم را دوست دارم و همواره دوست‌ داشته‌ام تیم محبوبم موفق باشد. بنابراین تصمیم گرفته‌ام هر چند وقت یکبار به همراه پیشکسوت‌های استقلال به محل تمرین بروم و به بازیکنان روحیه بدهم. استقلال تیم بزرگی است و باید هر چه زودتر از این بحرانی که به آن دچار شده است خارج شود. استقلال ناخواسته وارد مشکلاتی شده که به این تیم ضربه زده‌ است.

* گفته می‌شود برای حضور در کادرفنی استقلال پیشنهاد دارید؟

پیشنهاد دادند. در پاسخ به این پرسش می‌توانم همین یک جمله را بر زبان آورم.

* چه کسی به تو پیشنهاد داد؟

دوست ندارم به این پرسش ورود کنم و زیاد درباره‌اش حرف بزنم.در مقطع فعلی به جای اینکه دوست داشته باشم به کادر فنی استقلال اضافه شوم می‌خواهم به این تیم کمک کنم.

* چند سال با محمود فکری سابقه همکاری داشته‌ای؟

من چهار سال با محمود فکری کار کرده‌ام، در تیم‌های مختلف با این مربی همکار بوده‌ام. جدا از این ارتباطات کاری دوستان صمیمی یکدیگر هستیم. همانطور گه گفتم در مقطع فعلی به اینکه در کادر فنی استقلال حضور داشته باشم یا خیر فکر نمی‌کنم. استقلال تا به حال هیچ‌ وقت به اندازه امروز تنها نبود.

سعید لطفی

* حضور پیشکسوتان چقدر می‌تواند به بهبود شرایط کمک کند؟

خیلی، وقتی پیشکسوت‌ها به محل تمرین استقلال می‌روند هم حال خودشان خوب می‌شود و هم کمک می‌کنند تا حال استقلال خوب شود.بسیاری از پیشکسوت‌ها الگوی بازیکنان امروز استقلال بودند و اگر در محل تمرین حاضر شوند انگیزه به بازیکنان تزریق می‌شود. می‌دانید مشکل اصلی استقلال چیست؟

* چیست؟

استقلال بیمار است، استقلال از نظر ذهنی با مشکل روبروست و این باعث می‌شود نتوانند به موفقیت برسند، اگر استقلال از نظر روحی خوب شود و بتواند آرامش داشته باشد می‌تواند از نظر فنی پیشرفت کند. من با جرات می‌توانم بگویم استقلال از نظر فنی کوچکترین مشکلی ندارد، بازیکنان و مربیان خوبی در اختیار دارد که در زمره بهترین‌ها هستند. آنها اگر دغدغه فکری نداشته باشند و فشار روحی رویشان نباشد به آسانی می‌توانند برای رسیدن به موفقیت‌های بزرگ تلاش کنند اما با این همه مشکلات شرایط برایشان سخت شده است.

* به نظر تو محمود فکری در استقلال موفق بود؟

با توجه به شرایطی که این تیم داشت به آنها نمره قبولی می‌دهم، استقلال ار ابتدای فصل تا به امروز هشت زمین تمرین عوض کرده است، بازیکنان فقط ۱۰درصد قراردادهایشان را گرفته‌اند، پنجره نقل و انتقالات این تیم بسته است، هزار و یک مشکل دیگر وجود دارد که بیان آنها خجالت‌آور است. با تمامی این مشکلاتی که از آنها نام بردیم استقلال نتایج خوبی را گرفته است، من به محمود فکری نمره قبولی می‌دهم، با تمامی این معضلات و مشکلاتی که وجود داشت فکر می‌کردم استقلال ششم و یا هفتم جدول باشد. من برایتان یک مثال می‌زنم، بهمن طهماسبی به محل تمرین استقلال آمد و گفت من فکر می‌کردم همه چیز خوب و ایده‌آل است اما استقلال اینقدر مشکل دارد که از آن بی اطلاع بودم.

* چرا هواداران از فکری انتقاد می‌کنند؟

برای اینکه آنها از مشکلات استقلال خبر ندارند، خود من یکی از انتقاداتی که از محمود فکری داشتم این بود که چرا حرف نمی‌زند و همه چیز را در دل خودش می‌ریزد، او باید حرف بزند تا هواداران بروند مطالبه واقعی را از آنهایی انجام دهند که بستر و امکانات لازم را فراهم نمی‌کنند.

* در ادامه راه استقلال موفق می‌شود؟

اگر شیطنت برخی افراد کم شود و آرامش در استقلال حکفرما شود این تیم می‌تواند به موفقیت برسد. می‌تواند بازی‌های زیبا را به نمایش بگذارد و روزهای خوبی را رقم بزند. من با قاطعیت این حرف  را می‌زنم. استقلال با کوهی از مشکلات روبروست و اگر در حال حاضر پپ‌ گواردیولا هم هدایت استقلال را برعهده بگیرد نمی‌تواند به موفقیت برسد چون هیچ کاری نمی‌تواند از نظر فنی انجام دهد. اما فکری از جنس همین مشکلات است و آنها را در تمام سال‌هایی که بازی و مربیگری کرده با تمام وجود لمس کرده است.

اخبار تیم استقلال

 

 


 مطالب مرتبط:

گزارش تمرین سه شنبه عصر استقلال/ غیبت ادامه دار قائدی؛ تست کرونا آبی ها با پیشکسوتان!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار