سعید مراغه چیان

پیشکسوت باشگاه استقلال(تاج) گفت: مددی ضعیف‌ترین مدیرعاملی بود که به استقلال آمد و هدفی جز تضعیف و نابودی این باشگاه نداشت.

 

سعید مراغه چیان پیشکسوت و مدیر پیشین آکادمی باشگاه استقلال(تاج) یکی از افرادی بود که قطعا از شنیدن خبر اخراج احمد مددی بسیار خوشحال شد.

خبرنگار خبرگزاری استقلال نیوز در گفت‌و گویی با این پیشکسوت ارزنده باشگاه استقلال در خصوص مسائل مختلفی از جمله لغو جلسه پیشکسوتان با وزیر ورزش، برخی انتقادات از فرهاد مجیدی، درخشش قایدی در لیگ امارات و.. صحبت‌هایی کرد که در ادامه می‌خوانید:

           

* گویا جلسه دیروز پیشکسوتان با وزیر ورزش لغو شد؟

بله؛ جلسه پیشکسوتان با وزیر ورزش کنسل شد! نمی‌دانم دلیل این اتفاق استعفای مددی بود یا خیر اما فکر کنم مدیرعامل را انتخاب کرده‌ باشند.

* قطعا پیش‌بینی می‌کردید مددی از استقلال اخراج شود؟

بله؛ من فکر می کردم بعد از جدایی من از آکادمی یکی دو ماه بیشتر در استقلال نمی‌ماند ولی خب از طرف وزارتخانه و آقای علی‌نژاد حمایت شد و ماند تا استقلال را به نابودی بکشاند.
مددی ضعیف‌ترین مدیرعاملی بود که به استقلال آمد و هدفی جز تضعیف و نابودی این باشگاه نداشت اما استقلال همیشه استقلال است و روی پای خودش خواهد ایستاد‌.

* به طبع باید از اخراج مددی خوشحال باشید..

ببینید وقتی این آقا از استقلال رفت همه خوشحال شدند. خیلی‌ها در زمان مدیریت ایشان مریض شدند، افسردگی گرفتند و حتی به خاطر فشارهای روحی روانی سکته کردند. چه کسی جواب این‌ها را می‌دهد؟

مدیرعاملانی مثل آقای قریب، فتح‌الله‌زاده و حتی سعادتمند که از نظر من جز خوب‌ها بود ولی نگذاشتند کار کند، وقتی از استقلال جدا شدند هواداران ناراحت شدند اما از جدایی مددی همه خوشحال شدند.

* حتما از درخشش مهدی قایدی در لیگ امارات خبر دارید؟

راجع به مهدی قایدی، فرهاد مجیدی می‌گویید فروش او پیشنهاد من نبوده است ولی مددی می‌گویید پیشنهاد مجیدی بود. ما نمی‌دانیم چه کسی راست می‌گویید و چه کسی دروغ!؟

من دنبال عدل و انصاف هستم و دشمنی هم با کسی ندارم. این موضوع باید مشخص شود. هر کدام از این‌ها قایدی را فروخته باشند، کار خوبی نکردند. حتی بازیکنان دیگری که از تیم جدا شدند. اصلا استقلال را نابود کردند. هر کسی این‌کار را کرده است باید پاسخگو باشد.

آقای سجادی وزیر ورزش باید یک مجمع با حضور چند پیشکسوت صاحب منسب و صاحب نظر انتخاب کند و در جلسه‌ای با حضور آقایان مددی و مجیدی این موضوع بررسی شود که چه اتفاقی افتاد که قایدی و سایر ‌بازیکنان از تیم جدا شدند و چه کسی مقصر بود.

* مسائل غیر شفاف بسیار زیاد است، مانند هزینه ۲۵۰هزار دلاری اردوی دوبی..

بله؛ من هم نمی‌دانم این مبلغ چگونه خرج شد اما باید مشخص شود این پول کجا رفته است؟ درست است که مددی دیگر در استقلال نیست ولی باید جوابگو باشد که تکلیف این پول چه شد؟

وزیر ورزش نباید بگذارد این پول به راحتی حیف و میل شود. ما هم‌ بهترین بازیکنمان را از دست دادیم و هم معلوم‌نیست پول فروش او چه شد!؟ چرا این‌ها می‌خواهند استقلال را نابود کنند؟ من به جد پیگیر این مساله خواهم بود.

* قرار بود بعد از فروش قایدی یک یا دو بازیکن خارجی طراز اول هم جذب کنند!

بازیکن خوبمان را به راحتی از دست دادیم بعد می‌گویید می‌خواهیم بازیکن خارجی حرفه‌ای بگیریم!؟

بازیکن خارجی حرفه‌ای الان یعنی همان بازیکنانی که الهلال خرید. بازیکنی که مبلغ خریدش از مبلغ کل بازیکنان استقلال بیشتر است!

این‌ها چطور ادعا می‌کنند بازیکن خوب خارجی می‌خواهیم ‌بخریم؟ مگر پول خرید این بازیکنان را دارند؟

* از کادرفنی به خاطر خریدهای جدید انتقاد می شود، نظر شما چیست؟ آیا نباید انتقاد کرد؟

در عمر ۷۶ ساله باشگاه استقلال(تاج) من ۱۵ سال در تیم بازی کردم و ۵۰ سال پیشکسوت این تیم هستم و حق آب و گل دارم. اینطور نیست که بنشینیم و نگاه کنیم تا هر کاری دوست داشتند با استقلال بکنند.

هر کس که خوب کار کند می‌گویم شما خوب بودی و هر کس که بد کار کند می‌گویم بد کار کردی، هر کس هم می‌خواهد ناراحت شود، بشود.
وقتی کسی از شما ایراد می‌گیرد حتما شما را دوست دارد که ایرادات شما را می‌گوید.

فرهاد و فرزاد مجیدی هر جا من را دیدند، احترام گذاشتند ولی این دلیل نمی‌شود از آن‌ها انتقاد نکنم.
این بازیکنانی که در این فصل جذب باشگاه شده‌اند الان در حد استقلال نیستند. نمی‌دانیم در آینده چه می‌شود ولی بازیکنانی که من بازیشان را مقابل الهلال دیدم در حد نام استقلال نبودند.

با توجه به اینکه الهلال مقابل استقلال تیم آنچنان قدرتمندی نشان نداد و حتی ما با این ترکیب جدید و بازیکنان جوان که هنوز با هم هماهنگ نبودند، ۲-۳ موقعیت خوب گلزنی داشتیم، اگر تیم فصل قبل حفظ می‌شد به راحتی الهلال را شکست می‌دادیم و شانس قهرمانی هم داشتیم. من مانده‌ام چرا این کار را کردند و شاکله تیم را از دست دادند. تیم تازه داشت راه می‌افتاد و شکل می‌گرفت.

* مجیدی قبل از پایان لیگ در مصاحبه‌ای گفته بود اگر یکی از بازیکنان از تیم جدا شوند من هم دیگر در استقلال نمی‌مانم!

من این مصاحبه را نخواندم. کاری هم با این حرف‌ها ندارم اما بحث اصلی من این است که مثلا استراماچونی تیمی را تحویل گرفت که خودش نبسته بود. مربیان قبلی به همین مهدی قایدی اصلا بازی نمی‌دادند ولی او بها داد و تیم طوری بازی می‌کرد که من واقعا لذت می‌بردم.

وقتی شما قبول می‌کنی که سرمربی یک تیم شوید باید همه جوانب را در نظر بگیرید. اما چه می‌شود که در انتهای فصل به یک‌باره هر ۷-۸ بازیکن اصلی تیم را رد می‌کنید، بروند؟

پس شاکله تیم چه می‌شود؟ زمانی که ما بازی می‌کردیم چندین سال کنار هم بودیم و هر فصل بازیکنانی که به تیم اضافه می‌شدند مجبور بودند بازی خود را با بازی ما وفق بدهند و در قالب تیمی ما جا بگیرند.

این فصل با اینکه مجیدی در جذب بازیکنان نظارت داشت باز هم کل بازیکنان تیم عوض شدند و قطعا تیم تا شکل واقعی خود را پیدا کند زمان خواهد برد.

*‌ تیم رقیب چندین فصل است که ترکیب باثباتی دارد ولی استقلال اینگونه نیست!

بله؛ پرسپولیس چندین سال است شاکله اصلی خود را حفظ کرده و اگر بازیکنی از دست داد، بلافاصله جایگزین مناسب خریداری می‌کند. بنابراین ثبات و همچنین انتخاب بازیکن جایگزین خوب بسیار مهم است و نقشی اساسی در موفقیت تیم دارد.

این فصل دو بازیکن اصلی خود را از دست داد و بلافاصله بازیکن جایگزین خریداری شد.

فرهاد مجیدی در انتخاب بازیکن هم باید دقت کند که آیا این بازیکن می‌تواند در استقلال کارساز باشد یا خیر؟

ممکن است یک بازیکن در تیم خود بسیار بازیکن تاثیرگذاری باشد اما وقتی به استقلال می‌آید نتواند به هر دلیلی کارایی قبل را داشته باشد.

* صحبت پایانی شما را می‌شنویم..

آقای مظلومی بعد از بازگشت به ایران در مصاحبه‌ای عنوان کردند اگر بخواهم در خصوص اتفاقات اردوی دوبی حدف بزنم، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود!

اگر این شایعه زشت صحت داشته باشد باید به آن رسیدگی کنند. نام استقلال نباید خراب شود. ما اجازه نخواهیم داد هر کسی به استقلال آمد هر کاری دلش خواست انجام بدهد. ما عمر خود را در استقلال گذراندیم‌. بازیکنی نبودیم که فقط ۲-۳ سال برای استقلال بازی کرده باشیم. بعد از انقلاب بسیاری از بازیکنان را به استقلال آوردیم تا تیم را حفظ کنیم وگرنه نامی از استقلال باقی نمی‌ماند. امیدوارم این حرف‌ها در حد همان شایعه باشد ولی اگر اتفاق افتاده باشد باید مشخص شود چه کسی مقصر است و من جلوی او می‌ایستم.

اخبار اختصاصی استقلال نیوز

 

 


 مطالب مرتبط:

بیانیه سعید مراغه‌ چیان در خصوص آکادمی استقلال/ مددی و فریادشیران تلاش‌های راهبردی ما را مصادره کردند

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار