سعید مراغه چیان

پیشکسوت باشگاه استقلال(تاج) گفت: سردار آجورلو با نفوذ و قدرت خود تلاش کند حداقل یکی از این زمین هایی که جز اموال این باشگاه محسوب می‌شود را، برگرداند تا لااقل مشکل زمین تمرین استقلال برای همیشه حل شود.

 

سعید مراغه چیان پیشکسوت و مدیر پیشین آکادمی باشگاه استقلال(تاج) در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری استقلال نیوز در خصوص انتخاب دکتر مصطفی آجورلو به عنوان مدیرعامل این باشگاه صحبت‌هایی کرد و خواسته‌هایی را عنوان کرد که در ادامه می‌خوانید:

           

* انتخاب دکتر آجورلو را به عنوان مدیرعامل استقلال چطور ارزیابی می‌کنید؟

به نظر من کوله‌بار تجربه مدیریتی باشگاه‌هایی که آقای آجورلو در آن‌ها حضور داشتند مطلقا غیرقابل اغماض است و استفاده از این تجربه قطعا برای عبور از شرایط بغرنج و بحرانی فعلی باشگاه استقلال می‌تواند موثر باشد.
علاوه بر تجربه، ایشان از نفوذ و ارتباط خوبی هم در سطح کلان برخوردارند که از این طریق می‌توانند برای رفع مشکلات موجود، کسب درآمد و به موازات آن جلوگیری از کارشکنی‌ها کمرشکن این چند سال اخیر در حق استقلال، اقدامات خوب و موثری انجام دهند.

* دکتر آجورلو پس از انتخاب به عنوان مدیرعامل استقلال، بیانیه‌ای ۷ بندی صادر کردند. چه نظری در خصوص این بیانیه دارید؟

امیدوارم که این بیانیه در حد بیانیه‌ها و شعارهای انتخاباتی و آنچه که به وعده وعیدهای انتخاباتی معروف است، نباشد که در حد حرف باقی می‌ماند و در عمل هیچ خبری از تحقق آن‌ها نیست.
مهم‌ترین فاکتور برای استقلال در حال حاضر ترزیق پول و اعتبار است. به قول حسن روشن، "پول کجاست!؟"
استقلال این سال‌ها درمانده بی‌کفایتی‌ها و سو نیات عمدی و قهری مخالفان خود شده و به این تیره روزی افتاده است.
امیدوارم تامین اعتبار مالی مناسب در حد نام و عقبه استقلال بزرگترین مشغله فکری آقای آجورلو باشد و در ادامه با استفاده و دعوت از کاربلدها در تمامی زمینه‌ها ابزار مورد نیاز مدیریتی این باشگاه را مهیا کنند.
من صمیمانه برای ایشان آرزوی موفقیت دارم و توصیه می‌کنم بروز کوچکترین اهمال مدیریتی مساوی خواهد بود با نابودی کامل استقلال و همچنین وجهه مدیریتی ایشان.

* آقای آجورلو در بدو ورود به استقلال قرارداد فرهاد مجیدی را ۳ سال تمدید کردند. این اقدام را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

اقدام ایشان در حمایت از سرمربی و تمدید ۳ ساله قرارداد او بسیار سیاستمدارانه و متفکرانه بود. همانطور که می‌دانید موفقیت یا عدم موفقیت یک سرمربی بستگی به همت، درایت و کاردانی او دارد و این حمایت‌های مدیریتی که در تمام دنیا معمول است، به بینش بالا و تجربه مدیریتی مدیران معطوف می‌شود.

این حمایت را می‌توان از دو دیدگاه مورد بررسی قرار داد. اول اینکه حمایت و دلگرمی دادن به سرمربی، وظیفه درست و ایفای نقش صحیح مدیریتی و بستن دهان منتقدین و بدخواهان است که در صورت حصول موفقیت، مدیریت نیز از مواهب آن برخوردار خواهد شد.

اما دیدگاه دومی هم وجود دارد که مدیریت با اعطای تمامی اختیارات به سرمربی و همچنین حمایت از او، توپ را به زمین سرمربی می‌اندازد و در صورت کسب نتایج نامطلوب بهانه برای قطع همکاری وجود خواهد داشت.

البته باز هم تاکید می‌کنم که با اعلام حمایت مدیرعامل از فرهاد مجیدی، او با استفاده از دانش و تجربه فنی خود می‌تواند استقلال را به روزهای خوب برگرداند و از این مخمصه نجات بدهد.

* چه توصیه یا پیشنهادی برای مدیرعامل جدید استقلال دارید؟

این سال‌ها استقلال همواره در به در و خانه به دوش یک زمین تمرین مناسب بود و همیشه مشکل زمین تمرین که ابتدایی‌ترین امکان موفقیت یک تیم فوتبال است را داشت.
اموال و اماکن زیادی از استقلال یا همان تاج امروزه در اختیار ارگان‌های دولتی قرار دارد.
آقای سردار آجورلو با نفوذ و قدرت خود تلاش کند حداقل یکی از این زمین ها مثل استقلال جنوب(نازی آباد)، استقلال شرق(نظام آباد) و استقلال  غرب(دامپزشکی) که جز اموال این باشگاه محسوب می‌شود را، برگرداند تا لااقل مشکل زمین تمرین استقلال برای همیشه حل شود.

* شما مدتی مدیر آکادمی استقلال بودید و عملکرد موفقیت آمیزی هم داشتید، در خصوص آکادمی و تیم‌های پایه‌ چه صحبت یا توصیه‌ای برای مدیرعامل جدید استقلال دارید؟

بدون شک نگاه ویژه به پایه‌ها و آکادمی یکی از ارکان موفقیت هر باشگاهی در هر جای دنیا خواهد بود. سرمایه‌گذاری در بخش پایه‌ها می‌تواند در دراز مدت باشگاه را از وجود بازیکنان خوب و مستعد خودکفا کند و همچنین یک روش بی‌دردسر برای درآمدزایی باشد. همانطور که در زمان قدیم استقلال یک آکادمی قوی و بازیکن‌ساز داشت و همواره در این زمینه جز بهترین‌ها بود، باز هم می‌شود با یک برنامه‌ریزی درست و مدون به نتایج مطلوبی رسید.
زمانی که من در آکادمی استقلال مشغول به فعالیت بودم، به مدیران وقت باشگاه اعلام کردم اگر دو سال به من زمان بدهند، از نظر بازیکن، استقلال را خودکفا خواهم کرد اما متاسفانه آن‌ها برنامه‌ و هدفی برای تقویت استقلال نداشتند و شما دیدید که آن بازیکنان مستعد و آینده‌دار که نتایج فوق‌العاده‌ای هم در تمامی رده‌های سنی آن فصل گرفتند، یکی یکی جدا شدند و این اتفاق لطمه بزرگی به آینده باشگاه زد.

اخبار اختصاصی استقلال نیوز

 

 


 مطالب مرتبط:

بیانیه مصطفی آجورلو مدیرعامل جدید استقلال/ باشگاه قوی، قدرتمند و ثروتمند می‌سازیم

بیانیه سعید مراغه‌ چیان در خصوص آکادمی استقلال/ مددی و فریادشیران تلاش‌های راهبردی ما را مصادره کردند

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار