9tk47bqwasemqt61tqoe

به گزارش استقلال نیوز انگار بدهی های باشگاه استقلال قرار نیست تمام شود و هواداران استقلال همچنان باید نگران شکایت بازیکن های خارجی باشند!

این روزها بزرگترین دغدغه مدیران باشگاه استقلال طلبکاران خارجی ای هستند که اگر باشگاه با آنها تسویه حساب نکند، خطر کسر امتیاز از آبی پوشان وجود خواهد داشت.

برخی از این بازیکنان پرونده شان به کمیته حقوقی فیفا رفت و برخی دیگر در صف انتظار قرار دارند.
بهرام افشارزاده سرپرست باشگاه استقلال طی هفته های اخیر جلسات فراوانی را برگزار کرد تا این مشکلات را پشت سر بگذارد و برآیند آن جلسات عبور استقلال از 7 مانع بلند بود.
باشگاه استقلال که این شکایت ها را همچون تهدیدی جدی بالای سر خود می دید، در مرحله و گام اول سعی کرد تا شاکیانی که شکایت آنها به مرز خطر رسیده است را پشت سر بگذارد و در این راه برخی از خارجی ها با دادن تخفیف هایی به این باشگاه توسیه حساب کردند اما برخی از آنها از دید استقلال مبالغ غیر درستی را از باشگاه طلب کرده اند و لذا باشگاه دست به اعتراض رسمی زد.
باشگاه استقلال لیست 11 نفره ای را پیش روی خود می دید که در زیر نگاهی به این لیست می اندازیم:
1-گوران لاوره بازیکنی بود که در تاریخ 20/04/92 دقراردادش با استقلال تهران آغاز شد و به مدت نیم فصل قرارداد بست. مبلغ قرارداد او که به دوران ریاست علی فتح الله زاده برمی گشت 200000 دلار بود که باشگاه چندی قبل آن را پرداخت کرد تا خطر اول را پشت سر بگذارد.
2-آنتونیو کاروالیو نفر بعدی بود که به فیفا شکایت کرده و به دنبال مطالبات خود بود.
وی در تاریخ 15/10/92پیراهن آبی را بر تن کرد و قراردادش تا تاریخ 09/03/93 بود و مبلغ آن نیز110000دلار که وی نیز در دوره مدرییت علی فتح الله زاده جذب استقلال شد.
باشگاه استقلال چند هفته قبل نیز با این بازیکن تسویه حساب کرد.
3-نفر بعدی وینسته آرزه بود که در تاریخ 21/09/91 استقلالی شد و نیم فصل آبی پوش ماند. علی فتح الله زاده مدیرعامل سابق آبی ها با این بازیکن قراردادی به مبلغ 150000دلار منعقد کرد که باقی مانده پول او نیز اخیرا پرداخت شده است.
4-یرکوویچ دیگر بازیکن جذب شده در دوران ریاست فتح الله زاده بود که در تاریخ 1/10/90استقلالی شد و وی نیز برای نیم فصل قرارداد بست و مبلغ قرارداد این مهاجم 130000دلار بود و با باشگاه پس از شکایت به فیفا تسویه کرد.
5-یورگن گده آلمانی که در تاریخ 15/10/89 با استقلال قراداد بسته بود در تاریخ 15/03/90 قراردادش به پایان رسید و وی نیز پس از شکایت از باشگاه استقلال به پول خود رسید. این مربی نیز در زمان علی فتح الله زاده جذب شده بود.
6- دیگر خارجی شاکی از باشگاه استقلال رافائل داسیلوا بود که این یکی در زمان ریاست بهرام افشارزاده استقلالی شد و برای مدت یک فصل مبلغ 240000 دلار قرارداد بست و او نیز چندی قبل و پس از رفتن پرونده اش به کمیته حقوقی و قرارگرفتن استقلال در مرز خطر باقی مانده پولش را گرفت.
7-ریوالدو باربوسا در سال 94 استقلالی شد و به مدت یکسال با استقلال تهران قرارداد بست و مبلغ درج شده در قراردادش 260000 دلار بود که وی نیز وقتی از استقلال شکایت کرد و پرونده اش تیم آبی پوش را در خطر کسر امتیاز قرار داد، موفق به دریافت مطالبات خود شد.
8-جی لوید ساموئل برای استقلالی ها نامی آشنا است. این بازیکن در سه مرحله و در دوران ریاست علی فتح الله زاده با استقلالی ها قرارداد بست.
قرارداد اول به مدت نیم فصل91-90 ، قرارداد دوم به مدت یک فصل92-91 و قرارداد سوم 93-92 منعقد شد و مبلغ قرارداد او 450000 بود که مبلغ جریمه باشگاه پس از شکایت این بازیکن به فیفا 440/312 هزار دلار تعیین شد که 5درصد جریمه دیرکرد نیز به آن اضافه می شود.
این بازیکن و طلب قابل توجه او یکی از دغدغه های بزرگ باشگاه استقلال است.
گفتنی است که ساموئل در دوران ریاست علی فتح الله زاده با استقلال قراداد بسته بود.
9-لیام ردی در تاریخ 16/04/91 استقلالی شد و به مدت یک فصل قرارداد بست. علی فتح الله زاده مدیرعامل وقت استقلال تهران با این بازیکن قراردادی به ارزش 230000 دلار منعقد کرد و امروز باشگاه باید 84000دلار به اضافه 5 درصد دیرکرد به او بپردازد.
10-الکساندر هلمکه در تاریخ 06/10/93 با استقلال تهران قرارداد بست و مدت زمان آن نیم فصل بود. بهرام افشارزاده برای این بازیکن 168000 دلار در نظر گرفت که امروز با توجه به جریمه دیرکرد باشگاه موظف به پرداخت 180 هزار دلار شده است و همین مسئله شکایت رسمی باشگاه استقلال را در پی داشته و پرونده در مرحله تازه ای قرار دارد.

11-رودریگو توزی در تاریخ 16/03/91 با استقلال قرارداد بست که پایان آن در تاریخ 15/03/92 بود. این بازیکن که با علی فتح الله زاده مدیر وقت استقلال قراردادی به ارزش 390000 دلار بسته بود حالا پس از شکایت از این باشگاه می بایست 370 هزار دلار به اضافه 5درصد جریمه دیرکرد دریافت کند که این یکی از مهمترین شاکیان استقلال است و این باشگاه درصدد عبور از این مشکل جدی است.
هیات مدیره باشگاه استقلال تهران حالا با چهار شکایت جدی روبرو است و اگر هرچه سریعتر منابع مالی برای پرداخت این مبالغ که قابل توجه هم هست فراهم نشود، تیم صدرنشین لیگ برتر کسر امتیاز را تجربه خواهد کرد.
با توجه به مبلغ سنگرین این مطالبات که نزدیک یک میلیون دلار است مدیران استقلال کار دشواری پیش رو دارند و باید منتظر ماند و دید چگونه از این مانع بلند عبور خواهند کرد.

کاپ

دیدگاه‌ها  
Mohammad
0 #1 Mohammad 1394-12-08 18:27
حالا انشالله تموم بشه این بدهی ها فقط زودتر
نقل قول کردن
نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار