بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران

بازیکنان تیم ملی بعد از صعود به جمع 8 تیم برتر جام ملتهای آسیا گفتند: برخلاف نظر برخی‌ها بازی با عمان خیلی سخت بود و قطعاً بازی با چین سخت‌تر خواهد بود.

 

به گزارش استقلال نیوز، بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران پس از پیروزی مقابل عمان و صعود به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا در جمع خبرنگاران صحبت هایی انجام دادند که در ادامه می خوانید:

* مرتضی پورعلی گنجی

من د‌ر حال حاضر از چین شناختی ندارم. فقط می‌توانم بگویم بازی به بازی باید تمرکزمان ر‌ا حفظ کنیم. کا‌در فنی ما وظایفش ر‌ا انجام می‌دهد. آنالیزی که کا‌در فنی از بازی با عمان انجام داد به ما خیلی کمک کر‌د. قطعا کا‌در فنی آنالیز بازی با چین ر‌ا هم به ما نشان خواهد داد.

عمان ر‌ا به خوبی آنالیز کردیم و اتفاقات خوبی ر‌ا رقم زدیم و دل مردم ر‌ا شاد کردیم.

هر بازیکنی می‌تواند مرتکب پنالتی شو‌د. یک بازی مدافع و یک بازی مهاجم ممکن است مرتکب خطای پنالتی شو‌د. یک پنالتی اتفاقی دادیم، ا‌ما شوک بیرانوند توانست به ما کمک کند. دمش گرم! من دست او ر‌ا می‌بوسم. دل مردم ر‌ا شاد کر‌د و حداقل این‌که بازی ر‌ا برگرداند و خدا ر‌ا شکر به بازی برگشتیم و پیروز شدیم. باید گل‌های بیشتری می زدیم، ا‌ما همین دو گل هم بر‌ا‌ی صعود کافی بو‌د.

* علیرضا جهانبخش

بعد از دو ماه و نیمی که به دلیل مصدومیت از بازی کردن دور بودم توانستیم برگردم و بدون شک زمان سختی را پشت‌سر گذاشتم. خیلی سخت تلاش کردم تا برگردم. درباره بازی هم باید بگویم که می‌دانستیم بازی سختی خواهیم داشت در ابتدای بازی کمی هوشیار نبودیم اما سیو علیرضا بیرانوند ما را به بازی برگرداند و بعد از گل اول به صورت کامل به بازی برگشتیم و اعتماد به نفس ما بیشتر شد.

توانستیم در ادامه گل دوم را هم بزنیم هرچند که می‌توانستیم گل‌های بیشتری هم بزنیم اما همین نتیجه ۲ بر صفر هم خوب است و خوشحالم که به مرحله بعد هم صعود کردیم.

فکر می‌کنم تیم بهترین بازیکن زمین بود. بیرانوند، دژاگه و کل تیم خوب بودند و خوشحالم که من هم به تیم ملی کم کردم تا این برد به دست آید. خیلی‌ها فکر می‌کردند بازی راحتی داریم اما دیدید که بازی چقدر سخت بود. در مرحله بعد با چین بازی داریم که خیلی کار سخت‌تری خواهیم داشت اما همه تلاش‌مان را می‌کنیم تا از این مرحله هم صعود کنیم.

نمی‌شود در فوتبال پیش‌بینی کرد اما در این مدت فشار روی من زیاد بود. فصل خیلی طولانی را بعد از جام جهانی پشت‌سر گذاشتم و به لیگ انگلستان رفتم که فشار زیادی آنجا وجود دارد اما این مصدومیت از نظر روحی، روانی کم مرا اذیت کرد اما توانستم زود ریکاوری شوم و به همین دلیل از کادر فنی تیم ملی و کادر پزشکی تشکر می‌‌کنم که خیلی به من کمک کردم تا هر چه زودتر برگردم و امیدوارم بازی به بازی بتوانیم به تیم ملی کمک کنم.

* امید ابراهیمی

با تلاش بازیکنان و انرژی که گذاشتیم توانستیم پیروز شویم. مطمئنا سیو بیرانوند خیلی تأثیر داشت. ا‌گر پنالتی گل می‌شد، شرایطمان سخت می‌شد. ما دروازه‌بان توانمندی د‌ر درون دروازه داریم ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌و امیدوارم همیشه موفق با‌شد. او با مهار پنالتی انرژی خاصی به بازیکنان داد و توانستیم موفق شویم و گلزنی هم بکنیم و سپس بازی ر‌ا کنترل کردیم و ‌موفق شدیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

ما با چین د‌ر مقدماتی جام جهانی بازی کردیم و از آنها شناخت نسبی داریم. از فردا بر‌ا‌ی بازی با چین آماده می‌شویم.

آقای کی‌روش همیشه به من می‌گوید ضربات اول مقابل دفاع ر‌ا بزنم. وقتی توپ نزدیک من است سعی می‌کنم وظیفه‌ام ر‌ا انجام بدهم، ا‌گر هم من نزنم، بازیکنان خوب دیگری داریم که آنها به توپ ضربه می‌زنند.

د‌ر مقدماتی جام جهانی روسیه دو بازی با چین انجام دادیم و شناخت خوبی از این تیم داریم، ا‌ما من نمی‌دانم این تیم نسبت به آن مسابقات چقدر تغییر کر‌د‌ه، مطمئنا از فردا کا‌در فنی چین ر‌ا آنالیز می‌کند، ما هم بازی‌های این تیم ر‌ا می‌بینیم و امیدوارم از دیدار با چین هم با موفقیت بگذریم و به مرحله بعدی صعود کنیم.

بازی خوبی انجام دادیم. د‌ر ابتدای مسابقه غافلگیر شدیم ا‌ما با مهار پنالتی انرژی به تیم آمد و توانستیم گل بزنیم و بازی ر‌ا کنترل کنیم و پیروز شویم. مهم‌ترین موضوع این بو‌د که برنده از میدان خارج شویم.

ما تلاش می‌کنیم و همه وجودمان ر‌ا بر‌ا‌ی خوشحالی مردم می‌گذاریم. سه فینال دیگر پیش رو داریم. بازی به بازی پیش می‌رویم، ‌ما بر‌ا‌ی مردم همه وجود می‌جنگیم و پیش می‌رویم تا آنها ر‌ا خوشحال کنیم.، بازی با چین و دو بازی بعدی هم فینال محسوب می‌شو‌د. مرحله به مرحله جلو می‌رویم و ان‌شاءالله در بازی بعد موفق شویم و امیدوارم با دعای مردم بتوانیم این مردم ر‌ا خوشحال کنیم. کی‌روش هم مر‌بی بزرگی است. بازیکنان د‌ر زمین تعیین‌کننده هستند. با همبستگی و اتحادی که بازیکنانمان و تیم مان دارد، ان‌شاءالله می‌توانیم چین ر‌ا هم با دعای مردم شکست بدهیم.

* اشکان دژاگه

بازیکنان عمان خوب بازی کردند کار را برای ما سخت کردند اما خدا را شکر بیرانوند با آن پنالتی که گرفت ما در بازی نگه داشت. فکر می‌کنم اگر آن توپ گل می‌شد کارمان خیلی سخت‌تر می‌شود و مقابل این تیم‌ها اگر یک گل بخورید دقیقاً می‌دانند چکار باید بکنند تا کار را سخت‌تر کنند. خدا را شکر بیرانوند پنالتی را گرفت و نشان داد که اگر این اتفاق‌ها بیافتد پشت‌ هم و یک تیم هستیم.

من همیشه در لحظه آخر تصمیم می‌گیریم که پنالتی را کجا بزنم و امروز هم خدا را شکر ضربه من تبدیل به گل شد.

همینکه عمان تا اینجا آمده‌اند نشان می‌دهند تیم خوبی هستند. هر بازی که جلوتر می‌رویم سخت‌تر می‌شود، بدن‌ها خسته‌تر می‌شود، امروز هم واقعاً به بازیکنان فشار آمد چهار روز وقت داریم آنالیز کنیم چه اشتباهاتی کردیم و چه کارهایی را می‌توانیم بهتر انجام بدهیم. ان‌شاءالله بازی خوبی مقابل چین انجام می‌دهیم.

من فکر می‌کنم خنکی هوا برای ما بهتر بود. بازی مقابل ویتنام خیلی گرم بود اما امروز آب و هوا مشکلی نداشت.

از همان اول هم گفتیم بازی به بازی جلو می‌رویم. خودم من هم بازی به بازی جلو می‌روم. خدا را شکر تا الان توانسته‌ام به تیم کمک کنم. هشت سال است در تیم ملی هستم در این بازی‌ها باید به تیمم کمک کنم همانطور که در این چند سالی که مصدوم بودم و سختی کشیدم تیم و آقای کی‌روش همیشه پشت من بوده‌اند الان موقعیت خوبی است که این را در زمین جبران کنم و به تیم کمک کنم و خدا را شکر تا الان خوب جلو رفتیم.

کی‌روش از روز اول همیشه پشت من بود از او تشکر می‌کنم او همیشه به من اطمینان کرده است الان وقتش است به او نشان دهم که پشت او و تیمم هستم و خدا را شکر تا الان خوب جلو رفتم و امیدوارم همین راه را ادامه دهم.

* سردار آزمون

بازی سختی بود اما به هر حال زمانی که به مسابقات حذفی می‌روید باید ریسک هم بکنید. اما خدا را شکر ریسک‌های ما جواب داد.

اگر قرار باشد من همه توپ‌ها را گل بزنم باید به بارسلونا یا رئال مادرید بروم. به هر حال گاهی آدم خسته می‌شود و یا تحت فشار قرار می‌گیرد. چهار روز یک بار بازی کردن آدم را اذیت می‌کند. قبول دارم که موقعیت خراب کردیم اما برای خودمان هم موقعیت‌های زیادی ساختیم. باید بدانید که بهترین مهاجمان دنیا هم موقعیت از دست می‌دهند و شاید توپ‌شان را به بیرون بزنند اما به هر حال این جزئی از فوتبال است.اگر قرار بود توپ‌های ما گل بشود باید بسکتبالیست می‌شدیم.

چین تیم خیلی خوبی است و مدت زیادی است که هزینه‌های زیادی انجام می‌دهد آنها مربی بسیار بزرگی دارند دسیپلین این مربی بزرگ برای چین تا اینجا جواب داده است و صددرصد بازی سختی خواهیم داشت.

* علیرضا بیرانوند

به مردم عزیزم، تیم و کادرفنی تبریک می‌گویم. با این برد به جمع ۸ تیم برتر رسیدیم. خوشحالم که در این ۴ مسابقه گلی نخورده‌ایم و این سهم ما  و  کل تیم، کادرفنی و مدیریت تیم است. بهترین بازیکن ما تیم است. تیم یکدست و یکدلی داریم.

فقط و فقط بعد از ۴۳ سال به دنبال قهرمانی تیم ملی ایران در آسیا هستم و بعد از آن به همه چیز فکر می‌کنم.

پنالتی بد موقعی بود ثانیه ۵۳ بود و اولین توپی بود که به دست من در این بازی می‌خورد. من دروازه‌بانم و باید حریف را آنالیز کنم و بدانم که کرنرها و کاشته‌های حریف به کجا زده می‌شود و جاگیری خودم و تصویرسازی را انجام بدهم. مربی دروازه‌بانی به من کمک می‌کند و چون بیشتر اکنون در مرحله تک حذفی هستیم بیشتر پنالتی زنان را نگاه می‌کنم و واقعا آنالیز کرده بودم.

سردار به تصمیمی که گرفته بودم کمک کرد خودم تصمیم گرفته بودم به سمت راست خودم بروم. دیده بودم که کاپیتان آنها پنالتی را به سمت راست می‌زند و آخرین پنالتی را هم به آن سمت زده بود. سردار هم به همان جا اشاره کرد و گفتم حتما سردار دیده بوده که می‌گوید به همان سمت راست بروم.

یک صحنه دیگر هم یک شوت خیلی بد زد مهاجم عمان که شوت خطرناکی بود و خدا را شکر که توانستم به تیمم کمک کنم و امیدوارم بتوانم بعد از ۴۳ سال بتوانیم قهرمان شویم.

این حواشی را دنبال نمی‌کنم که مثلا صحبت‌هایی است که بیان می‌شود کی‌روش باید برود! تمرکز ما فقط روی بازی است و از هیچ چیزی خبر نداریم که چه می‌شود. در تیم ملی جو خوبی است. کامنت مردم را که می‌بینیم مثبت و تعریف و تمجید از کادرفنی است و خدا را شکر تا الان هم عملکردمان خوب بوده است.

بازی چین را ندیدم و در رختکن متوجه پیروزی آنها مقابل تایلند شدم. الان باید برویم و به دوستان و فامیل تبریک و شاد باش بگوییم. از فردا  باید به سمت شناخت چین برویم تا بازی خوبی انجام دهیم.

اینکه یان راش برخی دروازه‌بانان را به چالش پرتاب دست من دعوت کرده است بسیار جالب بود. در سایت‌های معتبری دیدم به این مسئله توجه کردند. البته می‌دانستم دروازه‌بانان این دعوت را نمی‌پذیرند اما برایم این مسئله باعث افتخار است. خدا این نعمت را به من داده و توانستم از آن بهترین استفاده را داشته باشم. خیلی دوست دارم از این طریق یک پاس گل بدهم. در بازی با عراق بد زمانی این کار را انجام دادم و حریفان الان از این مسئله با خبر هستند و امروز علنا متوجه می‌شدم وقتی توپ را می‌گرفتم آنها هوشیار بودند. امروز یکبار توپ را پرتاب کردم که راهی اوت شد.

دوست دارم این کار که گاهی توپ را بالا می‌انداختم و با مشت می‌انداختم و با مشت به آن می زدم را انجام دهم. یکبار گلر سوریه این کار را کرد که دیدم نوشتند رقیب بیرانوند هم پیدا شد. خیلی دوست دارم این حرکت را انجام دهم البته شرط انجام این کار این است که تیم 2-3 گل پیش باشد تا صاحب آن یقه‌ام را نگیرد! ( باخنده)

 اخبار جام ملت های آسیا

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار