57751c35 e13d 4657 b603 1ad43e90832f cb

تا امروز هرگاه سخن از بزرگی و رشادت می شود و هرگاه سخن از پهلوانی مردانگی در میان است سریعا به بزرگانی فکر میکنیم که سالها برای دفاع از جان و ناموس ملت خود از همه داشته های خود گذشتند.

به گزارش استقلال نیوز دیشب در بازی استقلال و نفت تهران شخصی با پرچم تیم دوم پایتخت در ورزشگاه حضور پیدا میکند آن هم در حالی که با حکم نسنجیده کمیته انضباطی بازی اول استقلال بدون تماشاگر برگزار شد.

بعد از اتمام بازی عکس های این عزیز که یکی از جانبازان جنگ تحمیلی هم نیز هستند در فضای مجازی باعث تنش بین هواداران تو تیم پایتخت شد که اینجا واجب دانستیم چند خط خطاب به این عزیز تقدیم کنیم.

پدرم زمانی که من کودکی خردسال بودم" من و مادر و خواهر کوچک تر از خودم را به دست پدربزرگم میسپارد و راهی میدان دفاع و جهاد می شود.

این روزها گاهی در تنهایش نگاهش میکنم غمی عجیبی در وجودش حس میکنم نه برای اینکه گوش هایش پس از این جهاد بزرگ به خوبی نمیشنود یا دستانش به لرزهایش شدید دچار شده است نه برای اینکه هنوز حال و هوای اون روزها را در دل خود دارد.

گاهی ساعت ها با عکس ها و آلبوم خاطراتش تنها می شود و گاهی آوای کویتی پور و آهنگران مهمان فضای اتاقش می شود.

پدر من یک استقلالی متعصب است ما در خانواده استقلالی بزرگ شده ایم و به این انتخاب افتخار میکنیم.

یادم است چندین سال قبل به دوره سرمربیگری صمد مرفاوی برمیگردد"از آنجای که پدرم صمد مرفاوی را به شدت دوست داشت و بازی های او را همیشه برایمان مثال میزد از من خواست وقتی استقلال بزرگ برای بازی با ابومسلم به مشهد آمد به هتل محل اقامت استقلالی ها برویم تا پدرم بتواند صمد مرفاوی را از نزدیک ببیند.

ظهر بود نزدیک ساعت 11 من پدر را به نزدیک هتل بردم و متوجه شدم نزدیک هتل به شدت شلوغ است و هواداران استقلال خواهان گرفتن عکس و یادگاری از بازیکنان محبوب خود هستند.

پدر را به سمت دیگری بردم تا توانستیم به درب ورودی هتل برسیم آنجا هم مامورین هتل به سختی اجازه ورود به هواداری را صادر میکردند من که این مقاومت مامورین را دیدم سریعا گفتم:برادر بگذار پدر من برود داخل ناسلامتی از جانبازان این مملکت است!مامور انتظامات نگاهی به من کرد و گفت باشد چند دقیقه صبر کنید تا کمی فضا خلوت شود.

تا برگشتم دیدم پدرم راه خیابان را در پیش گرفته با سرعت زیاد به او رسیدم و از او پرسیدم کجا میروید مگر نمیخواهید به داخل برویم ؟

نگاهی با عصبانیت به من کرد و گفت اگر میخوای همه جا شرایط مرا جار بزنی نه!بین من و او هواداری که ساعت ها در افتاب گرم نشسته است هیچ فرقی نیست بر میگردیم خانه!

آن روز هیچگاه از خاطره من نرفت چون همیشه یاد گرفتم پدر من دوست ندارد جایگاهش که با دل به دست آمده با زبان از بین برود.

از تعریف خاطره بالا خواستم برای شما به رسم ادب موضوعی را یادآوری کنم.

اینکه شما در ورزشگاه پرچم تیم محبوب خود را در دست داشته باشید باور کنید برای ما هم خوشحال کننده است چه چیزی بهتر از این که یک جانباز عزیز دفاع مقدس تمام سختی های که در این سالها کشیده را در ساعتی از یاد ببرد.

اما عزیز برادر گاهی نیاز است کمی تدبیر کرد وقتی شما با پرچم تیم محبوب خود در بازی که هواداران استقلال از دیدن تیم محبوب خود محروم هستند به ورزشگاه میروی و به سلفی گرفتن مشغول هستی مطمئنا باعث ناراحتی هواداران بزرگ استقلال خواهد شد.

همان هوادارانی که بعد فوت مرحوم نوروزی در دقیقه 24 برای او برمیخواستند و یک صدا او را صدا می زدند آخر سابقه نشان داده هوادار بزرگ استقلال فرهنگ و جایگاه بالای دارد که به سختی در نزد تیم های دیگر مشاهده خواهد شد.

اما امروز چه می شود که آن هواداران به یکباره اینگونه به جایگاه بزرگ شما هم رحم نمیکنند؟آیا این بی رفتاری و بد رفتاری را باید از نگاه یک طرفه دید؟

آیا قبول ندارید رفتارهای اشتباه شما در بعضی از مراسم و فضای فوتبالی باعث می شود هوادار تمام داشته های بزرگ شما را به یکباره فراموش کند؟

سالها پس از جنگ تحمیلی مسئولین این نظام برای بزرگ نگاه داشتن این میراث بزرگ که متشکل از خون شهیدان و وجود نازنین جانبازان بزرگ ایران است تلاش کرده اند.

آنها برای جوانانی که نسل های آینده این مملکت هستند تلاش کرده اند تا خاطرات رشادت ها و بزرگ مردی های مردمان دیروز ملت خود را فراموش نکنند.

اما امروز ممکن است با بی تدبیری و ناسنجیدگی  جایگاه بزرگ این عزیزان توسط یک نفر مورد حمله قرار بگیرد.

بهتر است همانند خیلی از بزرگان که هوادار یکی از دو تیم هستند طرفداری خود را به به تجاوز به حریم دیگری اشتباه نگریم.

امروز متوجه شدم شما از هواداران تیم محبوب خود خواسته اید به امین حاج محمدی مدافع استقلال توهین نکنند.

این را در نظر گرفته باشید این توهین ها با رفتار اشتباه شما شکل گرفت و این بی حرمتی ها امروز زنگ خطری شد تا مسئولین بدانند جایگاهها هرچقدر بالا باشد اما در برابر قانون به یک نگاه باشد.

وب سایت استقلال نیوز به حکم دفاع از تیم بزرگ خود این چند خط را تقدیم شما کرد تا شاید در بعضی از رفتارها تجدید نظر شود.

هواداران استقلال هم که مطمئنا در درون خانواده خود بسیاری از عزیزانشان یا در راه دفاع از این آب و خاک به شهادت رسیده اند به راحتی جایگاه بزرگ این عزیزان را فراموش نخواهند کرد حتی با رفتار اشتباه یک شخص!

دیدگاه‌ها  
metti-totti
+6 #1 metti-totti 1395-05-05 12:25
فوق العاده بود مهدی جان.. فوق العاده..
تحت تاثیر قرار گرفتم :cry:
نقل قول کردن
shahab
+5 #2 shahab 1395-05-05 12:37
عالی بود آقا مهدی خیلی خوب بود حال کردم یعنی چی که یک جانباز به حریم دیگران تجاوز میکنه؟کجا گفته تو قران یا دین ما؟
نقل قول کردن
دو ستاره
+5 #3 دو ستاره 1395-05-05 12:43
عااالی بوود.... یه ذرررره فک کردن هم بد نیست قبل از اینکاراااا :|
نقل قول کردن
اس اسی
+6 #4 اس اسی 1395-05-05 12:44
درسته شما جانبازی اما دلیل نمیشه هر حرکتی بزنی و عکس العمل نداشته باشه... حالا خیلی ها واسه ما تز هواداری از جانباز رو برداشتن... ولی مگه جانباز نمیتونه کار غلط و اشتباه کنه؟
نقل قول کردن
shayan .ap
+6 #5 shayan .ap 1395-05-05 12:54
میخوام بدونم این آقا اگه جانباز نبود اجازه میدادن بره تو ورزشگاه ؟ این سواستفاده از جایگاه نیست؟شنیدم گفته به خاطر دایی رفتم، یعنی شما برای بازی نفت و سایپا یا نفت و فولاد هم میری ورزشگاه تختی برای حمایت از دایی؟
نقل قول کردن
shayan .ap
+2 #6 shayan .ap 1395-05-05 13:03
به نقل از اس اسی:
درسته شما جانبازی اما دلیل نمیشه هر حرکتی بزنی و عکس العمل نداشته باشه... حالا خیلی ها واسه ما تز هواداری از جانباز رو برداشتن... ولی مگه جانباز نمیتونه کار غلط و اشتباه کنه؟

متاسفانه بعضیا پشت عنوان جانبازی و جنگ قایم میشن و هرکار خواستن میکنن...حالا یه عده....میکنن یه عده هم جور دیگه سواستفاده میکنن...البته خیلیا هم هیچ استفاده ای نمیکنن از این موضوع..متاسفانه بعضی مواقع زیادی به بعضی عناوین تقدس میبخشیم و باعث میشه کسی جرعت اعتراض به بزرگترین اشتباهاتشون رو نداشته باشه، هرچند هیچ ربطی هم به جانبازیشون و جنگ نداشته باشه کار بدی که کردن
نقل قول کردن
saeed-tajii
+3 #7 saeed-tajii 1395-05-05 13:07
یعنی تو ایران دیگه هیچ جانبازی طرفدار استقلال و پیروزی نیست . بخدا هست به همدیگه احترامم میزارن جدا از کری خوندن.. اما ایشون چی میشه گفت امیدوارم بزرگمردی رو هم یاد بگیره
نقل قول کردن
سعید
+4 #8 سعید 1395-05-05 13:28
این فرد بارها به استقلال توهین کرده. درسته جانبازه ولی حق داره توهین کنه؟
نقل قول کردن
Saeed,mobarhan
+3 #9 Saeed,mobarhan 1395-05-05 13:30
عالی بود
نقل قول کردن
saha
+3 #10 saha 1395-05-05 18:27
بسیارزیبا...
این شخص زیادی داره از جانباز بودنش سو استفاده میکنه امیدوارم سرعقل بیاد.
نقل قول کردن
siroan
+1 #11 siroan 1395-05-05 18:46
دست مریزاد آقا مهدی واقعا حرف دل مارو زدی. کجای قانون نوشته بود فقط هواداران تاج محرومن به جز جانبازان هوادار لنگ مگه ما جانباز استقلالی نداریم. با شناختی که از حاج محمدی داریم خدای نکرده ادم بی ادبی نیست حتما این یه حرف یا توهینی کرده که نیاز بوده جواب بده.
نقل قول کردن
shayan
+2 #12 shayan 1395-05-05 19:58
عالی بود دمت گرم . واقعا ایشون شورش رو در آوردن و دارن از موقعیتشون سو استفاده می کنن .
نقل قول کردن
siroan
+1 #13 siroan 1395-05-05 20:48
این جریانات همه ما میدونیم از کجا آب میخوره. همش زیر سر اون قدوسی بی وجوده پارسال 24 رو امامزاده کرد امسال هم داره اینو امامزاده میکنه. ولی کور خونده. با امامزاده ساختن هم جام نمیاره اون خراب شده لنگ که جامو ببره کپورچال. چون اساس این قمارخانه لنگ از اول با دزدی و فساد و پول حرام امسال دولابی و رویانیان و زنجانی و عبده ساخته شده. بسوز اقدس خانون )قدوسی(که سوختنت قشنگه
نقل قول کردن
shayan
0 #14 shayan 1395-05-06 11:15
به نقل از siroan:
این جریانات همه ما میدونیم از کجا آب میخوره. همش زیر سر اون قدوسی بی وجوده پارسال 24 رو امامزاده کرد امسال هم داره اینو امامزاده میکنه. ولی کور خونده. با امامزاده ساختن هم جام نمیاره اون خراب شده لنگ که جامو ببره کپورچال. چون اساس این قمارخانه لنگ از اول با دزدی و فساد و پول حرام امسال دولابی و رویانیان و زنجانی و عبده ساخته شده. بسوز اقدس خانون )قدوسی(که سوختنت قشنگه

اقدس خانوم هیچ کاری نمی تونه بکنه بیشرف تر از این بشر پیدا نمیشه . حالا هم این بشر جانباز رو ترور نکن تا ازش امامزاده بسازن باید خدارو شکر کرد .
نقل قول کردن
morteza
-1 #15 morteza 1395-05-07 09:57
ممنون مهدی عزیز
مثل هميشه عالی بود
نقل قول کردن
نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار