0d5a5cd9 9374 4d64 84b0 bdab1896430c

هافبک تیم فوتبال استقلال گفت: چیزهایی در دلم است که نمی توانم بگویم و یادگرفته ام که احترام بزرگتر از خودم را نگه دارم؛ فقط بگویند چرا؟ چرا دعوت نشدم؟

به گزارش استقلال نیوز، تیم فوتبال امید از رسیدن به المپیک 2016 ریو بازماند. انتقادهای زیادی به این تیم شد. چه در خلال بازی ها و چه پیش از برگزاری مسابقات. یکی از مهمترین انتقادها به عدم از بازیکنانی چون احمد نورالهی، سعید عزت اللهی و بهنام برزای بود. آخرین نفر ذکر شده یعنی بهنام برزای شرایط ویژه تری داشت. او کاپیتان تیم امید در مسابقات دور قبل بود و جزو ارکان تیم به حساب می آمد اما به یک باره دیگر به اردوها دعوت نشد. دعوت نشد و جای خالی او در مسابقات حس شد. حالا که تیم امید حذف شده شنیدن صحبت های بهنام برزای خالی از لطف نیست. مصاحبه خبرنگار کاپ با بازیکن جوان استقلال را بخوانید:

*مصاحبه را از استقلال شروع می کنیم تا به موضوع اصلی برسیم. تمرینات این روزها چطور است؟

به هر حال در تعطیلی نیم فصل لیگ برتر به سر می بریم. با تمرینات خوبی که انجام داده ایم بدن های خود را آماده نگه داشتیم تا در شروع دوباره مسابقات عملکرد خوبی داشته باشیم.

*در نیم فصل اول در بازی های کمی به عنوان بازیکن اصلی به میدان رفتی. شرایط طوری است که بتوانی در نیم فصل دوم جبران مافات کنی؟

خودم هم سعی کردم در این مدت تمریناتم را بیشتر کنم تا نظر کادر فنی به من بیشتر جلب شود. البته در نیم فصل اول هم آمادگی نسبتا خوبی داشتم اما نظر سرمربی تیم بود که این گونه از من استفاده کند و من به این تصمیم احترام می گذارم.

*گفته بودی مثل ابتدای فصل پیشنهاد خارجی در حد ختافه داری. چه شد که نرفتی و در استقلال ماندی؟

بله. من پیشنهاداتی داشتم ولی چون با استقلال قرارداد داشتم و می دانستم کادر فنی موافق جدایی من نیست اصلا بحث پیشنهادها را با باشگاه در میان نگذاشتم و به تیم هایی که خواهان من بودند گفتم اگر در تصمیم خود جدی هستند مستقیم با باشگاه  وارد مذاکره شوند. به آنها گفتم اگر بازیکن آزاد بودم می توانستم راحت تر تصمیم بگیرم اما الان خیر.

*این هفته هم که یک بازی فوق العاده حساس مقابل ذوب آهن دارید. شاید این یک فینال زودرس برای شما باشد.

همه بازی های باقیمانده ما حکم یک فینال را دارد. علیرغم اینکه در نیم فصل اول به ذوب آهن باختیم اما اصلا به این دیدار از جنبه انتقامی اش نگاه نمی کنیم و اهمیت نمی دهیم. ذوب آهن تیم قابل احترامی است اما ما فقط به کسب سه امتیاز فکر می کنیم تا جایگاه ما در صدر جدول مستحکم بماند.

*برسیم به اصل موضوع. تیم ملی امید. دیدن بازی های تیم فوتبال امید از تلویزیون چه حسی داشت؟

واقعا خیلی برایم سخت بود. غیرمنتظره و یهویی خط خوردم و از این قضیه بسیار ناراحت شدم. چون این شانس را داشتم که در ترکیب تیم امید حضور داشته باشم. به هر حال گذشت و دیگر نمی خواهم به آن فکر کنم.

*از عملکرد بچه ها صحبت کن و اینکه چرا ما این قدر زود حذف شدیم؟

بچه های با استعداد زیادی در تیم ما حضور دارند. اما نمی دانم چرا نتوانستند خودشان را آن گونه که هستند نشان دهند. اکثریت قریب به اتفاق بازیکنان تیم فوتبال امید در تیم های لیگ برتری شان یا فیکس هستند یا به عنوان بازیکن تعویضی بازی می کنند. اما اصلا در حد و اندازه های خودشان ظاهر نشدند.

*به نظر تو مقصر باخت مقابل ژاپن چه کسی بود؟

من به عنوان بازیکن نمی توانم در این باره نظر بدهم و راستش را بخواهید دلیل اصلی را نمی دانم. واقعا تعجب کردم. اما فوتبال است. یک روز شما خوب هستید و یک روز بد. ما در روزی که باید بسیار خوب می بودیم، خوب نبودیم. برعکس ژاپنی ها که در طول 120 دقیقه ثبات داشتند ما در بعضی دقایق از آنها سرتر بودیم و در بعضی اوقات دیگر افت می کردیم. ژاپنی ها از ما بهتر بودند و بازی را هم بردند.

*از محمد خاکپور صحبت کن. از دست او ناراحتی؟

محمد آقا مربی بسیار با استعداد و باشخصیتی است. امیدوارم هرچه می خواهد به آن برسد چون توانایی اش را دارد. اما من هم خیلی برنامه ریزی کرده بودم تا در این مسابقات بدرخشم. به هر حال ایشان سرمربی تیم بود و ترجیح داد که مرا دعوت نکند. امیدوارم روزی به اشتباهش پی ببرد و به من بگوید دلیل اصلی خط خوردنم چه بود.

*یعنی واقعا خودت نمی دانی برای چه دعوت نشدی؟

باور کنید نمی دانم. هنوز در شوکم. چون دعوت نکردن من دلیل خاصی نداشت. چیزهایی است که نمی خواهم هیچ وقت بر زبان بیاورم. یاد گرفتم حرمت بزرگتر از خودم را نگه دارم و الان هم به تصمیم محمد خاکپور احترام می گذارم.

*برعکس تو بازیکنانی چون سعید عزت اللهی نسبت به دعوت نشدن شان واکنش نشان دادند و علیه کادر فنی صحبت کردند و گفتند چون بازیکن کی روش بودند دعوت نشدند.

من کار به کسی ندارم. شاید هرکسی بخواهد مصاحبه کند. این به خودش مربوط می شود. اتفاقی است که افتاده و من هم کاری نمی توانم بکنم. از طرفی چیزهایی که می دانم را هم می خواهم در دلم نگه دارم.

*به خاطر همین که علیه تیم فوتبال امید صحبت نکردی محمد مایلی کهن خیلی از تو تعریف کرده و غیرت تو را مثال زدنی دانسته است.

ایشان به من لطف دارند. آقای مایلی کهن آدم بسیار خوبی است. او تا جایی که توانست کمک کرد اما همان طور که به شما گفتم اخلاق من این است که احترام ها را نگه می دارم. دوست دارم کار خودم را انجام دهم و آن قدر خوب باشم که دوستان نظرشان نسبت به من عوض شود. اما ای کاش فقط به من می گفتند چرا؟ چرا دعوت نشدم.

*پس چرا همین آقای مایلی کهن باعث نشد تو به تیم امید دعوت شوی؟

این را باید از خودشان سوال کنید. مگر می شود مایلی کهن بگوید من باشم ولی خط بخورم؟! من کاپیتان آن تیم بودم. اگر بد بودم که کاپیتان نمی شدم. اما صحبت از این گونه مسائل مرا ناراحت می کند. بگذریم.

*هم تیمی تو روزبه چشمی یکی از کسانی بود که خیلی در مسابقات انتخابی اذیت شد. با او در این باره صحبت نکردی؟

من در طول مسابقات با چندین نفر از بچه ها در تماس بودم و به آنها روحیه می دادم. چون اگر آنها موفق می شدند این فرصت برای من به دست می آمد تا بتوانم در اردوهای آتی خودم را به کادر فنی ثابت کنم و به المپیک بروم اما واقعا روزبه حقش نبود که این قدر اذیت شود. او خیلی ناراحت بود که چرا مردم به او این گونه حمله کردند. اگر نگاه کنید روزبه فقط یک پنالتی از دست داد ولی بارها و بارها دروازه ما را از گل خوردن نجات داد. متاسفانه هیچ کس آنها را ندید. روزبه یکی از بهترین های فوتبال ماست و این را همه می دانیم.

*بیشترین سوال این است که چرا او در پست دفاع آخر به میدان رفت.

همان طور که می دانید پست اصلی روزبه چشمی هافبک دفاعی است اما در اکثر اردوهای تیم امید او دفاع آخر بازی کرد. به همین دلیل در این مسابقات در همین پست به بازی گرفته شد.

*حرف پایانی...

امیدوارم مسئولان فدراسیون حالا که تیم امید حذف شده آنها را فراموش نکنند. از همین الان به فکر آینده باشند. به جوان ها و نوجوانان اهمیت دهند. کسانی هستند که در لیگ های پایین تر بازی می کنند و فقط باید دیده شوند. نگذارند فوتبال آنها نابود شود. ما بازیکنان با استعداد فراوانی درکشورمان داریم. همین تیم ژاپن که ما را 3 بر صفر برد دو سال پیش در رده سنی جوانان از ما باخته بود. اما حالا آمدند و این گونه ما را بردند چون کار کردند و برنامه ریزی داشتند. متاسفانه ما فقط شعار دادیم. من هم تلاش می کنم با انگیزه دوچندان برای استقلال و هواداران دوست داشتنی اش بجنگم و انشاالله در نهایت بتوانیم دو جام برای آنها به ارمغان بیاوریم و خوشحال شان کنیم. از مدیران تیم هم خواهش می کنم ما را چه از لحاظ مالی و چه از لحاظ روحی و روانی حمایت کنند.

کاپ

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار