والیبال لیگ ملت ها

تیم ملی والیبال ایران در سومین مسابقه خود در هفته نخست لیگ ملت‌ها 2024 نتیجه را به کوبا واگذار کرد، اما عملکرد به مراتب بهتری نسبت به دیدارهای قبلی داشت.

               

 به گزارش استقلال نیوز، به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، ششمین دوره والیبال لیگ ملت ها 2024  در گروه مردان از روز سه شنبه یکم خرداد آغاز شده است و تیم ملی والیبال ایران از ساعت 03:30 دقیقه بامداد یکشنبه ششم خرداد در سومین مسابقه خود به مصاف کوبا رفت و سه بر یک مغلوب حریف شد.

     

مردان والیبال ایران در ست دوم این دیدار 25 بر 14 به پیروزی رسیدند، اما در ست‌های اول، سوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 20، 25 بر 21 و 25 بر 21 نتیجه را واگذار کردند تا سومین ناکامی خود را در هفته نخست تجربه کنند.

موریس موتا پائز سرمربی تیم ملی والیبال ایران در ابتدای این مسابقه از ترکیب میلاد عبادی‌پور، میثم صالحی، محمدطاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد، محمد ولی‌زاده، مهدی جلوه، آرمان صالحی استفاده کرد.

       

* ست اول (کوبا)

در ست نخست اولین امتیاز به تیم ایران رسید. رقابت دو تیم تا امتیاز نهم برابر پیش رفت اما کوبا نتیجه را 14 بر 10 به سود خود کرد تا پائز درخواست وقت استراحت فنی کند. در امتیاز 21 بر 20 به سود کوبا، سرمربی این تیم درخواست وقت استراحت کرد تا از کاهش اختلاف پوئن‌های دو تیم جلوگیری کند و این تاکتیک موفق بود که تیم ایران نتیجه ست نخست را 25 بر 20 به کوبا واگذار کرد. چهار امتیاز پایانی این ست در حالی به کوبا رسید که روبرت لندی سیمون سرعتی‌زن و کاپیتان تیم کوبا در خط سرویس قرار گرفت.

در ست نخست کوبایی ها در همه فاکتورها بهتر از تیم ایران عمل کردند و 14 امتیاز از حمله، دو امتیاز دفاع و سه پوئن سرویس به دست آوردند. این داده‌ها برای ایران 12 حمله و یک دفاع بود. در این ست جواد کریمی و محمد بربست نیز به میدان رفتند. 

* ست دوم (ایران)

در ست دوم تیم ایران شروع بهتری نسبت به کوبا داشت و در امتیاز پنجم سه پوئن از کوبا پیش افتاد که خسوس لوپز مجبور به گرفتن وقت استراحت فنی شد. پائز در صحبت های خود با بازیکنان ایران تاکید داشت که قدرتی بازی نکنند و از هوش خود استفاده کنند که انجام این خواسته سرمربی منجر به کسب امتیازات بیشتری برای تیم ایران شد و مردان والیبال کشورمان در امتیاز یازدهم، اختلاف پنج امتیازی با کوبا داشتند.

تیم ملی والیبال ایران در این ست به اختلاف 11 امتیاز با کوبا هم رسید و در نهایت 25 بر 14 به پیروزی رسید تا دومین ست برده خود در لیگ ملت‌ها 2024 را تجربه کند. مردان والیبال ایران در ست دوم 13 امتیاز از حمله، یک پئن از دفاع و سه امتیاز سرویس به دست آوردند تا تمامی دادهای آماری به سود ایران تغییر کند. 

* ست سوم (کوبا)

در ست سوم جدال دو تیم به صورت برابر پیش رفت اما کم کم دریافت اول تیم ایران با مشکل روبرو شد و کوبایی ها در امتیاز دهم، چهار پوئن از ایران پیش افتادند. ملی‌پوشان در ادامه تلاش زیادی برای جبران کردند و در امتیاز نوزدهم موفق به تساوی با کوبا شدند اما دوباره کوبا دو پوئن متوالی به دست آورد و پائز درخواست وقت استراحت فنی کرد. در نهایت تیم ایران نتیجه این ست را 25 بر 21 به حریف واگذار کرد تا از نظر ست شماری دو بر یک از کوبا عقب بیافتد.

* ست چهارم (کوبا)

ست چهارم این دیدار نیز با برتری تیم ملی والیبال کوبا پیگیری و با نتیجه 25 بر 21 به سود حریف به پایان رسید تا در مجموع تیم ملی والیبال ایران سه بر یک نتیجه را به حریف قدرتمند خود واگذار کند. ملی‌پوشان والیبال ایران در مجموع در این مسابقه بهتر ظاهر شدند و در سرویس، دریافت و توپ‌گیری عملکرد بهتری نسبت به دیدارهای قبلی خود داشتند به گونه‌ای که تیم کوبا رو اذیت کردند و به مرز باخت رساندند. 

   

اندرسون کاکادور از برزیل و یوراج موکی از اسلواکی داوران اول و دوم این مسابقه بودند که به مدت 107 دقیقه طول کشید.

دیدار امروز دو تیم، دوازدهمین جدال تاریخ والیبال ایران و کوبا بود که هفتمین برد را برای کوبا به همراه داشت و تیم ایران به پنج برد قبلی خود اکتفا کرد.

تیم ملی والیبال کوبا سابقه حضور در هفت دوره بازی‌های المپیک را در پرونده کاری خود دارد که بهترین عنوان کسب شده این تیم در سال 1976 مدال برنز و مقام سومی است. این تیم در سال 1956 برای نخستین بار در رقابت‌های قهرمانی مردان جهان شرکت کرد و در 14 دوره حضور موفق به کسب دو مقام نایب قهرمانی در سال های 1990 و 2010 و همچنین دو مدال برنز و مقام سومی در سال‌های 1978 و 1998 شده است.

تیم ملی والیبال کوبا سابقه هشت دوره حضور در جام جهانی والیبال را دارد که پنج بار در این مسابقات بر روی سکو رفته است. سال 1989 قهرمان شد، سال‌های 1981، 1991 و 1999 نایب قهرمان و در سال 1997 به مقام سومی و مدال برنز دست یافت.

کوبایی ها سابقه 26 دوره حضور در لیگ جهانی والیبال را هم در گنجینه افتخارات خود دارند که یک قهرمانی (1998)، پنج مقام نایب قهرمانی (1991، 1993، 1994، 1997 و 1999) و سه مدال برنز (1995، 2005 و 2012) از جمله عنوان‌های کسب شده این تیم در این رقابت‌ها است. کوبا در سال 2023 برای نخستین بار در لیگ ملت‌ها حضور یافت که در جایگاه سیزدهم قرار گرفت و امسال دومین حضور خود در این رویداد مهم را تجربه می‌کند.

به گزارش استقلال نیوز، تیم ملی والیبال ایران ساعت صفر روز دوشنبه هفتم خرداد یعنی حدود کمتر از 19 ساعت دیگر در چهارمین و آخرین دیدار هفته نخست خود به مصاف آرژانتین می‌رود. 

اخبار سایر رشته ها

      

   


 مطالب مرتبط:

والیبال لیگ ملت ها 2024/ دومین شکست ایران؛ پیروزی تیم پرافتخار ایتالیا برابر شاگردان پائز!

والیبال لیگ ملت ها 2024/ اولین شکست ایران؛ ملی‌پوشان مقابل صربستان مغلوب شدند!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار