3f49c5f3 63c3 4df3 9761 45cb46c2e3d9

قائم مقام پیشین استقلال با ارسال یاداشتی در صفحه شخصی خود از منصور پورحیدری بزرگ به نیکی یاد کرد.

 

به گزارش استقلال نیوز، کامران منزوی در یادداشتی از پدر گفت

این بار دیگر نمی شود گفت هیاهو برای هیچ!

این بار همه جمع بودند تا با مردی خداحافظی کنند که قبل از اینکه دارفانی را وداع گوید عزیز بودو قبل از انکه دستش از دنیا کوتاه شود تکریم شد.

بار دیگر ورزشگاه شیرودی شاهد وداعی جانسوز با آرام مردی شد که هر چه افتخار بود نصیب اش شده بود و چه افتخاری از این بالاتر که عنوان پدر استقلال را یدک کشید.

شاید نشود پیشنهاد شاگرد سابقش سید میرشاد ماجدی را اجرایی کرد که می گفت با توجه به افتخارات و منش منصورخان بیایید مثل فرگوسن لقب سِر را به وی بدهیم اما می شود اگر مجوزی باید اخذ شود آن را گرفت و لقب سردار پورحیدری را برگزیدتا کلمه شاگرد سابق هم در آن گنجانیده شود و حق مطلب ادا گردد.

امروز بهشت زهرا میزبان مردی  خواهد بود که آنچه را داشت برای عشق ابدی اش استقلال گذاشت.

همه آمده بودند در ورزشگاه پیر شهر تا وداع کنند با جسم پورحیدری و سلام کنند به خاطرات پرشمار او.....افسوس و تاسف  برای ستاد نکو داشت منصورخان بیش از همه است..تلاش شده بود تا برای اولین بار تکریم و تعریف و تمجید در زمان حیات این بزرگمرد صورت گیرد اما افسوس که دست اجل قویتر از اراده ما بود و نتوانستیم به عهد مان وفا کنیم..

از منصورپورحیدری و خصوصیات اخلاقی اش همه میگویند و زیاد خواهیم شنید اما دلمان لرزیده بود که مبادا شان و منزلت این استقلالی واقعی در هنگام وداع  حفظ نشود..مبادا کسانیکه با عظمت مکتب استقلال بیگانه اند کاری کنند که عزت این مرد آرام و متین حفظ نشود.....چقدر لحظات سختی بود از ساعت دو بعد ازطهر روز شنبه تا ساعت هشت....چه اضطرابی حکمفرما شده بود بر منزلی که ستونش را از دست داده بود.......یعنی چه می شود؟ وادع با منصورخان به خوبی برگزار میشود؟

سوالاتی که یکی پس از دیگری مطرح میشد........نمی خواهم از ان دقایق بگویم.......عده ای که مکتب استقلال را نمی شناسند در خیالات خام سر می کردند اما ساعت هشت صبح که دربهای ورزشگاه شیرودی گشوده شد به آن همه حرص که علی پورحیدری خورد و به اینهمه استرسی که خانم دکتر شجاعی تحمل نمود فکر کردم....

وقت آن نیست که بگویم چه خوابی بد برای مراسم دیده شده بود....ما استقلالیها را دست کم گرفته اند اما خدا را شکر که در آخرین لحظات مردان بزرگ تصمیمات بزرگ گرفتند.

جا دارد از خیلی ها تشکر ویژه کنیم...از وزیر محترم ورزش که هنوز وارد کار نشده از پس چالشی عظیم برآمد و تصمیماتی گرفت که نشان داد با ورزش و چم و خم آن بخوبی آشناست  و باید امیدوارشد......از دکتر نوروزی و فدراسیون پزشکی .از اقای دکتر اقامحمدی که با وجود همه گرفتاری ها دوش به دوش ستاد نکوداشت تلاش نمود و دربهای بسیاری را گشود....از دکتر امیدوار رضایی و حضور بموقع و عمل سریع و مناسبش ... از مهندس سید حسین هاشمی که اینروزها استاندار استان تهران است و خیلی پیشتر نظارت بر امور بین الملل استقلال را عهده دار بود.

از شورای محترم تامین که با تصمیمی شجاعانه و در اخرین لحظات اقتدار نظام را به رخ کشید..از نیروی انتظامی که خالصانه و علیرغم فرصت محدودی که بواسطه جابجایی محل مراسم داشت  عالی و درخور ستایش عمل نمود..از راهنمایی و رانندگی تهران که زحمت بسیار کشید ...از یگان ویژه که نظم بسیار قابل قبولی را با وجود داغدار بودن جمعیت اعمال نمود..از حراست وزارت ورزش.....از مجموعه ورزشی شیرودی و مدیر مدبرش صمدی و کلیه کارکنان و زحمتکشان و حراست خوش برحوردش.....از شرکت واحد..از سازمان بهشت زهرا..از کلیه مقامات عالیه فعلی و قبلی دولت و وزارت ورزش..روسای فدراسیونها. مخصوصا فوتبال و سازمان لیگ .از پیشکسوتان ابی و قرمز و تمامی تیمها در تمامی رشته ها.....از رسانه و ارباب جراید......از باشگاه استقلال و تمامی ارکانش  هیات مدیره و مدیران و معاونین مخصوصا اقای افتخاری .....از کانون هواداران آبی که جانانه خدمت کردند و حق مطلب را ادا نمودند  از هواداران قرمزها و مدیران و بازیکنان و پیشکسوتان انها.....از عمونصی یار دیرین منصورخان که صبر و متانش خیلی بدرد خورد......واز دکتر فتح اله زاده و هاشم ساعدی و علی نظری و امیرحسین فتحی و اقای افشارزاده........

نمیدانم اگر پایداری و پیگیری سید کاظم اولیایی نبود برای امروز چه حرفی برای گفتن داشتیم.

آن از فکر بکرش برای نکوداشت و این از پایداریش برای برگزاری مراسمی در شان و منزلت منصورخان پورحیدری....که اگر نبود رگ گردن برافروخته حاج کاظم الان قلم من باید جور دیگری به کار میرفت.. و دست اخر سر تعظیم فرود می آورم به جمعیت بزرگ آبی....به مردم ورزش دوست و بافرهنگ..

انانکه با نظم آمدند و سرما و باران هم جلودارشان نبود و نشان دادند شایسته این اعتماد بودند..آنان بزرگ هستند و قدردان زحمت کشان واقعی......چه عاشقانه پیکر پدر استقلال را بدرقه کردند.....باقی حرفها بماند برای روزی که این کمی دردمان کاهش یاید و زخم دلمان کمی التیام یابد.

قصه های پدر زیاد است.

درباره بابا حرف ها داریم.منتظر باشید.

کامران منزوی

قائم مقام پیشین باشگاه استقلال

 

شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار