تحلیل بازی پارس جنوبی و استقلال

در روزی که بازیکنان استقلال در هوای گرم و شرجی شهر جم بسیار پر اشتباه و بی‌دقت بودند، آبی‌پوشان اولین شکست فصل خود را متحمل شدند.

 

به گزارش استقلال نیوز، در هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر تیم استقلال تهران در شهر جم به مصاف پارس جنوبی رفت و در هوایی گرم و شرجی، همچون فصل گذشته نتوانست امتیازی از این دیدار بدست آورد و با نتیجه یک بر صفر مغلوب زرد و مشکی پوشان شد.

در ادامه نگاهی گذرا به عملکرد بازیکنان استقلال در این دیدار خواهیم داشت.

مهدی رحمتی:

سنگربان باتجربه آبی‌ها به جز صحنه گل در دقایق دیگر بازی دروازه‌اش چندان با خطر جدی روبه رو نشد. نمی توان او را روی گل مقصر صد در صد قلمداد کرد ولی وقتی هواداران یک دروازه‌بان باتجربه را درون چهارچوب تیمتشان می بینند، انتظار واکنش‌های به مراتب پخته‌تر و مناسب‌تر از او دارند و باید از تجربه خود استفاده بهتری کند.

پژمان منتظری:

با توجه به جدایی حسینی و مصدومیت چشمی و پادوانی و بازی نه‌چندان قابل قبول دانشگر و سهرابیان حضور منتظری در بازی دیشب برای استقلال غنیمت بود. منتظری در این  چهار بازی نشان داده در حال حاضر مطمئن‌ترین گزینه برای دفاع مرکزی استقلال می باشد.

آرمین سهرابیان:

سهرابیان که با بازی‌های خوب خود در پایان فصل گذشته استقلالی‌ها را به داشتن یک مدافع باکیفیت در دفاع وسط و دفاع چپ امیدوار کرده بود در دیدار با پارس جنوبی نتوانست انتظارات را برآورده کند. زدن گل به خودی اوج اشتباهات او در دیدار دیشب بود و در به نظر می رسید پس از این اشتباه تمرکز خود را از دست داده باشد به طوری که در نیمه دوم و انتقال از پست دفاع وسط به پست دفاع چپ هم بارها در حملات توپ را لو داد به شکلی که کمتر از او دیده بودیم.

فرشاد محمدی‌مهر:

در دیدار با ذوب‌آهن و مخصوصا تراکتورسازی فرشاد عملکرد مطلوبی داشت و به نظر میرسید حتی با وجود آماده شدن ستاره‌هایی مانند مارکوس نویمایر و طارق همام و دیگر بازیکنان محمدی‌مهر به نیمکت منتقل نخواهد شد ولی در بازی شب گذشته عملکرد چندان خوبی از خود نشان نداد. شاید دلیلش بازی در مقابل تیم سابق خود و مهدی تارتاری باشد که بیشتر از هرکسی با سبک بازی او آشناییت دارد.

میلاد زکی‌پور:

هرچقدر تعداد جرقه‌های درخشش او بیشتر از گذشته باشد و هرچقدر هم پیشرفت کرده باشد باز هم نمیتوان گفت آن دفاع چپی است که هواداران انتظار دارند. دفاع چپی که در لحظات گره خوردن بازی بتواند با یک حرکت انفجاری و یک ارسال دقیق گره بازی را باز کند و به قول معروف بازی را دربیاورد. چند جا ماندن و چند نفوذ ضعیف تنها نکات بازی دیشب میلاد بود.

محمد دانشگر:

به جرات میتوان گفت با فاصله ضعیف‌ترین بازیکن استقلال در دیدار شب گذشته بود، مخصوصا در نیمه نخست بازی. دانشگر به هیچ عنوان حتی نزدیک به یک هافبک دفاعی خوب هم نبود. نه توپی قطع کرد، نه ضربه سری زد، نه در پاس دادن موفق بود و به طور کلی از انجام دادن هر آن‌چه از یک هافبک دفاعی انتظار دارید عاجز بود.دانشگر در نیمه دوم به پست تخصصی خود بازگشت و با توجه به کاهش حملات پارس جنوبی محک جدی در پست اصلی خود نخورد.

علی کریمی:

نسبت به بازی فاجعه‌آمیز دانشگر کریمی عملکرد نسبتا خوبی داشت و در خدمت تیم بازی کرد، به موقع به حملات اضافه میشد و نشان داد توانایی ریتم دادن به بازی استقلال را دارد. البته کریمی برای پر کردن جای ابراهیمی باید بهتر از این‌ها باشد و کمی فاکتورهای دفاعی خودش را تقویت کند که با توجه به اینکه هنوز زمان زیادی از پیوستن او به استقلال نگذشته امید میرود به این هدف دست پیدا کند.

وریا غفوری:

شاید در یک جمله بتوان گفت وریا در نیمه اول "سر در گم" و در نیمه دوم "کلا گم" بود! از وریا به عنوان یکی از ستون‌های استقلال توقع بیشتری میرود و البته در نیمه دوم شفر با انتقال وریا به سمت چپ او را کلا از جریان بازی حذف کرد. به هر حال نداشتن اردوی پیش فصل مناسب با نفرات کامل و انجام ندادن بازی‌های دوستانه این نتایج را هم درپی دارد و شفر باید در طول بازی‌های لیگ متوجه بی اثر بودن وریا در پستی به جز دفاع راست و بال راست و فاجعه بودن دانشگر در پست هافبک دفاعی شود.

فرشید اسماعیلی:

فرشید اگر در شهرستان‌ها نیمی از فرشید تهران باشد بسیاری از مشکلات استقلال حل خواهد شد! در چهار هفته گذشته شاهد دو بازی فوق العاده از اسماعیلی در دیدار با پیکان و تراکتورسازی بودیم و 2بازی ضعیف مقابل ذوب آهن و پارس جنوبی! البته فرشید به هیچ عنوان در شب ضعیف خودش هم فاجعه نیست ولی او باید کم‌کم سوپراستار بودن را یاد بگیرد.

مرتضی تبریزی:

مرتضی در دیدار با تراکتورسازی بسیار فراتر از انتظار ظاهر شد و با زدن یک گل تا حد زیادی توقعات از خود را بالا برد ولی در بازی پنجشنبه شب با انجام یک بازی متوسط نشان داد باید برای ناجی بودن با دیگر بازیکنان هماهنگ‌تر از این‌ها شود.

روح‌الله باقری:

او هم نسبت به بازی‌های گذشته استقلال افت کرده بود و پرس‌های مؤثر او جای خود را به انجام خطاهای اعصاب خردکن داده بود که به نظر میرسید فقط برای جلوگیری از ضدحملات پارس جنوبی میباشد.به هرحال هواداری که سال‌های نه‌چندان دور در خط حمله خود بازیکنانی مانند فرهاد مجیدی، رضا عنایتی، سیاوش اکبرپور، آرش برهانی و مامه تیام را دیده است توقعی بیش از صرفا انجام دادن خطا برای جلوگیری از حملات حریف از مهاجم هدف خود دارد.

* طارق همام:

امیدوارکننده‌ترین نکته بازی انجام بازی بسیار خوب طارق با انجام تنها دو جلسه تمرین با استقلال بود. طارق قطعا با انجام تمرینات بیشتر روی چمن مسطح آزادی و قطر در برابر السد حرف‌های بسیاری برای گفتن خواهد داشت.

* رضا آذری:

اگر فاکتور تجربه را به بازی او اضافه کنیم یکی از با کیفیت‌ترین هافبک‌های لیگ است. بسیار پرتحرک و اکتیو و دارای هوش بالا.اگر آذری و همام از ابتدای بازی در زمین بودند شاید نتیجه دیگری رقم میخورد.

* مارکوس نویمایر:

در دقایق اندک حضورش در زمین هافبک باکلاس و سطح بالایی نشان داد و یک ضربه ایستگاهی خطرناک هم زد که با اختلاف اندک از کنار دروازه به بیرون رفت. نویمایر با آماده شدن بدنش قطعا کمک زیادی به استقلال خواهد کرد.

 

دیدگاه‌ها  
سهراب
+3 #1 سهراب 1397-05-28 12:57
کاملا درسته مخصوصا بخش رحمتی
نقل قول کردن
صیادمنش 24
+1 #2 صیادمنش 24 1397-05-28 19:40
فقط طارق همام عجب بازیکنیه آدم دلش میخواد از اول تو زمین باشه مخصوصا اگه پشت سرش روزبه و فرشید باقری باشه که دیگه عالی میشه
نقل قول کردن
نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار