کامران منزوی

عضو جدید هیات مدیره باشگاه استقلال گفت: یک حسن خوب هیأت مدیره حضور میرشاد ماجدی رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال است که جدیدترین و به روزترین علوم و فنون را در اختیار دارد.

 

به گزارش استقلال نیوز،کامران منزوی عضو جدید هیات مدیره باشگاه استقلال در گفت وگو با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران، در مورد روند خصوصی سازی باشگاه ها، کمک دولت به ورزش، شرایط این روزهای باشگاه استقلال و.. صحبتهایی انجام داد که در ادامه می خوانید:

* این روش خصوصی سازی محقق نمی شود

این روش خصوصی‌سازی محقق نمی‌شود. از 55 راه درآمدزایی 56 راه آن بسته است! با کمال احترام به شرکت خصوصی‌سازی باید بگویم این روش خصوصی سازی‌ که یک شرکت یا بنگاه اقتصادی بخواهند پرسپولیس و استقلال را به سرو سامان برسانند، محقق نمی‌شود.

* بعد از اولین جلسه به صورت مستقیم وارد کار برای استقلال می شویم

می‌دانید ما هنوز وارد مسائل اجرایی در استقلال نشدیم. هفته گذشته رئیس مجمع این مسئولیت را به ما داد و فعلا دور از باشگاه در حال برنامه‌ریزی و هماهنگی بین اعضای جدید هستیم و بعد از اولین جلسه به صورت مستقیم وارد کار می‌شویم. استقلال نمی‌تواند از مسائل فوتبال و کشور جدا باشد. هر اتفاقی در ورزش کشور رخ دهد در استقلال هم هست. بازیکنان جدید هم بر اساس مذاکرات قبلی که امیرحسین فتحی و شفر با هم داشتند جذب شدند. این دو بازیکن وارد تهران شدند و باید تست پزشکی بدهند. استقلال از عدم رعایت تست پزشکی خاطرات بدی دارد. مسئولان اجرایی باشگاه بعد از تست پزشکی اقدام به جذب می‌کنند.

* باید تشکیلات تیم های پایه را با علم روز دنبال کنیم

بعد از سال‌ها به استقلال بازگشتم. تجربه من می‌گوید باید به یکسری اصول اعتقاد داشت. به ساختار معتقدم و از طریق آن می‌توانیم به هدف برسیم. نظم، انضباط و ایجاد یک تشکیلات پایدار بسیار مهم است. خوشبختانه بعد از اینکه وزیر صحبت کرد این مسئله به ما ابلاغ شد. یکی از اساسی‌ترین‌ کارهای ما در این مدت موضوع طرح آینده خواهد بود. به این معنی که ما به فوتبال پایه توجه کنیم و از شعار بپرهیزیم. هر وقت ما شکست می‌خوریم می‌گوییم باید به تیم‌های پایه بپردازیم. در سال 77-76 این کار را کردیم و از آن تشکیلات بازیکنان و مربیان خوبی در سطح کشور معرفی شدند.باید این طرح را با توجه به علم روز دنبال کنیم.

* ایرادی ندارد ما هم مثل قطر برنامه ریزی بلند مدت داشته باشیم

یک حسن خوب هیأت مدیره حضور میرشاد ماجدی رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال است که جدیدترین و به روزترین علوم و فنون را در اختیار دارد و می‌توانیم آن را در اختیار فوتبال کشور قرار دهیم.

* قطر برنامه بلند مدت برای جام جهانی دارد

راهی که قطر رفته غلط نکرده است. این راه را آنها ابداع نکردند اما آن را دنبال کردند و نتیجه گرفتند. زنگ خطر در فوتبال آسیا به صدا در آمد. قطر برنامه بلند مدت دارد و می‌خواهد در جام جهانی که میزبان است از گروه خودش صعود کند. این برنامه ریزی می‌تواند الگوی سایر کشورها باشد و ایرادی ندارد ما هم مثل آنها برنامه ریزی کنیم.

* اگر دولت قصد کمک داشت کمک به ورزش قهرمانی را ممنوع نمی کرد

باشگاه‌ها تغییر کردند اما متاسفانه خیلی مثبت نبوده است. به غیر از باشگاه استقلال که با تلاش علی فتح‌الله‌زاده آن زمین و کمپ را در اختیار دارد در دیگر امور باشگاه استقلال مرکز هزینه بوده است. اگر مسعود سلطانی فر دخالت نمی‌کرد بر اساس اطلاعاتی که ما داریم و جامعه نمی‌داند استقلالی امسال در صحنه آسیا نداشتیم. وقتی 120 میلیارد بدهی وجود دارد نشان می‌دهد راه را اشتباه می‌رویم. در آمد با هزینه تطبیق ندارد. نباید هزینه را کم کرد باید به دنبال درآمدزایی بود. به پخش تلویزیونی دل نبندیم. وقتی دولت به تلویزیون بودجه می‌دهد موازی کاری نمی‌کند. اگر دولت قصد کمک داشت کمک به ورزش قهرمانی را ممنوع نمی‌کرد.

* 10 سال است برای امکانات اردو هایمان را در قطر برگزار می کنیم

سوالی همیشه در ذهن من وجود داشته است. در 10 سال اخیر مد شده که می‌گویند اردویمان را در قطر برگزار کنیم. دلیل اینکه به قطر می‌رویم چیست؟ آب و هوای قطر از کیش و دوحه بهتر است؟ خیر این به امکانات باز می‌گردد. چرا پول این سفرها در این شهرها تبدیل به ایجاد امکانات نشود؟ ما نگاه‌مان فقط به حال است و کاری به دو سال بعد نداریم. باید از یک جا این تحول را شروع کرد. باید یک روز به درون خودمان نگاه کنیم و بگوییم برای اردو جزیره کیش را داریم. در آخرین سال‌هایی که در استقلال بودیم با دوستانمان در اتریش صحبت کردیم و به آنها گفتیم به جای اینکه به دبی بروید به کیش بیایید. یک تیم اتریشی هم به کیش آمد و تورنمنتی برگزار شد. کاری به اتفاقاتی که در آنجا افتاد نداریم چرا که نتوانستیم از این مزیت استفاده کنیم. باید به این مسائل توجه کنیم و از شعار بپرهیزیم. یکی از مهمترین برنامه‌های ما این است که به فوتبال پایه بپردازیم.

* این روش خصوصی سازی محقق نمی شود

اراده دولت محترم انجام خصوصی‌سازی است. ما هم تمام تلاشمان‌ را می‌کنیم اما باید با کمال احترام به شرکت خصوصی بگویم این روش خصوصی سازی‌ که یک شرکت یا بنگاه اقتصادی بخواهند پرسپولیس و استقلال را به سرو سامان برسانند محقق نخواهد شد. وضعیت اقتصادی این دو باشگاه، ورزش و کشور نیازمند تدابیر دیگری است. در فوتبال هم اقتصاد مقاومتی باید شکل بگیرد. دیگر درآمدی وجود ندارد که یک شرکت 120 میلیارد تومان بدهی را بپذیرد و 300 میلیارد تومان هم امتیاز باشگاه را بخرد در شرایطی که در آمدزایی وجود ندارد. 55 راه در آمدزایی در فوتبال وجود دارد که در ایران 56 راه آن بسته است! این شرکت باید سالی 50 میلیارد هزینه کند و این اقدام را برای ابد انجام بدهد. هر تصمیمی هم که بخواهد بگیرد باید با 50 ارگان، نهاد، سازمان و.. هماهنگ کند. یک مقدار کار در این مورد سخت است اما استارت این مسئله هم اتفاق خوبی بوده است.

* نمی توان فقط دو باشگاه را خصوصی کرد

آیا در فوتبال ایران فقط استقلال و پرسپولیس باید خصوصی شوند؟ آیا می‌شود این دو تیم را خصوصی کرد و سایر تیم‌ها دولتی باشند. اینکه ما یک روز داغ داغ هستیم و یک روز سرد سرد راه به جایی نمی‌بریم البته من امیدوارم این اتفاق رخ بدهد و به عنوان عضوی از باشگاه در این راستا تلاش می‌کنم. هیچ کاری در دنیا نشدنی نیست. یک عده می‌خواهند یک کاری انجام دهند اما نمی‌توانند. یک عده می‌توانند اما نمی‌خواهند آن کار را انجام دهند. امیدوارم ما از گروهی باشیم که می‌خواهند و می‌توانند. رسانه‌ها هم باید با نقد خود به ما کمک کنند تا راه را بهتر پیدا کنیم.

اخبار باشگاه استقلال

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار