وینفرید شفر

سرمربی تیم فوتبال استقلال در نشست خبری پیش از دیدار با نساجی مازندران گفت: برای انتخاب ترکیب بازی فردا بر اساس تفکرات خودم تصمیم خواهم گرفت و به خواست و فشار هواداران در فضای مجازی اهمیت نخواهم داد.

 به گزارش استقلال نیوز، وینفرید شفر سرمربی تیم استقلال در نشست خبری پیش از دیدار با نفت مسجدسلیمان از هفته بیست ویکم لیگ برتر فوتبال، صحبت هایی انجام داد که در ادامه می خوانید:

* مصدومیت رضا آذری

بازی فردا راحت نیست حریف تیمی بسیار قوی و جنگنده است. در ضد حملات تیم خیلی خوبی است. ما باید مثل نیمه دوم بازی با العین باشیم و با تمرکز بازی کنیم تا دقایق بازی را تحت کنترل بگیریم. هر 4 روز یکبار بازی داریم و باید ببینیم کدام بازیکنان ما آماده و سرحال هستند و از نظر آمادگی جسمانی شرایط مطلوبی دارند که بازی کنند.

* ارزیابی از حریف فردای استقلال

نمی‌دانم کدام نفرات فردا بازی می‌کنند باید شرایط را ببینیم. ما مستقیم از قطر آمدیم و حتی فرصتی برای ریکاوری نداشتیم. سه روز بعد از آن بازی باید بازی کنیم.در اینجا نقش دکتر نوروزی و دکتر ستوده خیلی مهم است. به دکتر نوروزی هم بابت مدال نقره‌ای که گرفته تبریک می‌گویم. البته من به او مدال طلا می‌دهم.

* واکنش به انتقادی های نادرست از مهدی رحمتی

در رسانه‌ها و برخی صفحات مجازی دیدم که اشاره کرده بودند گلی که ما از العین خوردیم مقصرش رحمتی بود اما من باید بگویم رحمتی در آن صحنه نمی‌توانست از دروازه خارج شود که اگر بیرون می‌آمد ما مستقیماً گل می‌خوردیم. اشتباه اول ما اینجا بود که در آن نقطه به حریف ضربه ایستگاهی دادیم و اشتباه دوم اینجا بود که اجازه داده شد بازیکن ژاپنی شوت بزند. او فرصت خوبی داشت و واقعا رحمتی نمی‌توانست از دروازه خارج شود.

* وضعیت ترکیب استقلال

در این زمان بسیار مهم و سختی که در پیش داریم نقش دکتر، بدنساز و کادر پزشکی بسیار مهم است یکی دو نفر هم مشکلاتی دارند که باید امشب وضعیت آنها را بررسی کنیم و نهایتاً امشب یا فردا 11 بازیکن اصلی را انتخاب خواهیم کرد.خیلی خوب است که همه نفرات تیم آماده باشند نه فقط 11 نفر بازی قبلی. بازیکنان باید به خصوص از نظر ذهنی آماده باشند. ذکی‌پور در چند بازی در ترکیب نبود و نورافکن به جای او بازی کرد و در بازی قبل ذکی‌زاده به میدان آمد و بهترین بازی‌اش را در 6، 7 ماه گذشته انجام داد. این شرایط در همه تیم‌ها وجود دارد بایرن‌مونیخ، لیورپول، منچسترسیتی و حتی العین دیدید که بهترین مهاجمش را نیمکت‌نشین کرد و در 10 دقیقه پایانی به میدان آورد همه باید تمرین کنند و از نظر ذهنی و جسمی آماده باشند.

* آمادگی نیمکت ذخیره و چالش ترکیب اصلی 

مهم این است که بازیکنان وقتی شانس حضور در زمین دارند با تمام وجود تلاش کنند بازیکنان باید از نظر ذهنی و بدنی آماده باشند. وریا غفوری را ما نداریم و یک نفر دیگر به جای او در بازی فردا انتخاب می‌کنیم. مهم این است که همه بازیکنان با هم بازی کنند. در چنین شرایط فشرده‌ای که بازی‌ها دارند سخت است همه بازیکنان باید آماده باشند. محمدی‌مهر و... طارق‌ همام هم دقایقی بازی کرد و خیلی خوب هم بود. این را هم بدانید که من ترکیبی را که خودم انتخاب کنم به میدان می‌فرستم و بر اساس فشار سکوها و رسانه‌ها ترکیب تیم را عوض نمی‌کنم تیمی که خودم بخواهم انتخاب می‌کنم نه ترکیبی که رسانه‌ها و هواداران بخواهند.

* واکنش به شایعه احتیاط پیش از دربی

اگر شما فقط دربی را ببرید نمی‌توانید قهرمان شوید. تیمی که قهرمانی می‌خواهد باید همه را ببرد. بازی فردا مهمتر از دربی است که در نوروز برگزار می‌شود. من نمی‌توانم پاتوسی را کنار بگذارم فقط به خاطر اینکه در بازی آینده دربی داریم. مهمتر از بازی دربی بازی با نساجی است.

* دلیل از دست دادن امتیاز در دقایق پایانی

در 10دقیقه آخر خیلی از تیم‌ها فوتبال بازی نمی‌کنند و رو به بازی بلند می‌آورند. باید در این دقایق سرزن‌های خوبی داشته باشیم و یا اینکه پاس‌های بلند حریف را متوقف کنیم. ذوب‌آهن در اواخر بازی اینگونه بازی می‌کرد و سپاهان یک بازیکن بلندزن دارد که در 20 دقیقه پایانی توپ‌ها را برای او می‌ریزند.در این شرایط مهم این است که به حریف ضربات ایستگاهی ندهیم و سعی کنیم موقعیت گل ایجاد کنیم. وقتی توپ را به زمین حریف بکشیم به جای 10 موقعیت گل روز دروازه ما فقط 2 موقعیت نصیب حریف می‌شود. ما باید جلوی ارسال‌ها را بگیریم و بهترین شرایط برای متوقف کردن حملات حریف زدن گل دوم است. در بازی قبل شانس داشتیم که گل دوم را بزنیم و شاید اگر اسماعیلی پاس می‌داد گل می‌زدیم. ولی العین فقط یک فرصت د اشت که آن هم روی اشتباه بازیکنان ما تبدیل به گل شد.

 اخبار باشگاه استقلال


 

مطالب مرتبط:

وینفرید شفر: یک لحظه تمرکزمان را از دست دادیم و گل خوردیم؛ همه بازیکنان برای ما مهم هستند

وینفرید شفر: ما به کمک هوادارانمان نیاز داریم؛ امیدوارم غفوری مثل یک جوان برای بازی با العین آماده باشد

دیدگاه‌ها  
مسعود عشق اس اس
-1 #1 مسعود عشق اس اس 1397-12-24 17:44
بنظر من عملکرد استقلال تا اینجای کار بد نبوده ولی اصلا برای هوادار استقلال قابل قبول نیست که ما بخواهیم هر سال سر سهمیه گرفتن لیگ قهرمانان بجنگیم..استقلال پرافتخارترین تیم ایرانه و هرسال باید حداقل یک جام بگیریم..
جام حذفی هم که از دست رفته و امیدی بهش نیست.حکایت لیگ قهرمانان هم دیگه معلومه و با این طرز بازی کردن بازیکنان استقلال باید با هزار صلوات و یا حسین دست به دعا برداریم که جلوی الهلال اتفاق بدی نیافتد..
پیرمرد آلمانی تو فضای آماتور و بی امکانات فوتبال ایران سعی کرده روحیه حرفه ای گریه خودش را حفظ کند ولی بعضی رفتارها و گفتارهاش اصلا و ابدا حرفه ای نیست و بیخود نیست که از قدیم گفتن هر تیمی دقیقا انعکاس افکار سرمربی خودش هست..
عالیجناب هیچ‌وقت اشتباهات فاحش و وحشتناک تاکتیکی و ترکیبی خودش قبول نکرده و همه چیز و همه کس مقصر کرده بغیر از افکار خودش و تصمیمات غلطی که گرفته است..یا اینکه مرتبا دست به عوام فریبی و بچه گول زدن زده ولی دستش رو شده..
مثلا درباره همین فشار رسانه ها و سکوها،تو هر بازی شال آبی به گردن میندازه و کلی داد و بیداد کنار زمین که نشون بده به تیمش و هواداران خیلی تعصب داره ولی الان دم خروس بیرون زد و فرمود نظر هواداران درباره ترکیب استقلال هیچ اهمیتی براش نداره!! آقای شفر ما ایرانیها اشکال مون اینه که زیادی باهوشیم و البته خیلی زود همه چیز فراموش میکنیم..
زکی پور و سهرابیان به هیچ وجه در حد سمت چپ استقلال بزرگ نیستند و حتی طرفدارای رقیب قرمز هم اینو بخوبی فهمیدند..محمدی مهر و تیموری چرا جذب شدند؟؟ دلیل جذب با آبرو ریزی تبریزی چی بود؟؟ اینا اصلا فرصت خودنمایی بهشون رسیده؟؟ اگر فوتبال شون نابود بشه و سرخورده بشوند شما جواب میدی؟؟آخرش اینه که با چمدان پر از دلار و اون آقازاده محترمت ایران ترک خواهی کرد..
تمام بازیکنانی که جذب شدن با نظر خود عالیجناب بوده و خودش تیم بسته پس هیچ بهانه ای قابل قبول نیست..
با این رویه من بعید میدونم این فصل به نتیجه برسیم مگراینکه این آقا دست از لجبازی و بی خیالی بر داره و شایسته سالاری رو جایگزین لجبازی و سر به هوایی کند..
ضمنا قحطی مربی خارجی نیومده و میشه آخر فصل با پول خوب یه مربی عالی و درجه یک با اندیشه های تهاجمی و کاملا حرفه ای به استقلال آورد..به امید موفقیت استقلال
نقل قول کردن
نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار