صمد مرفاوی

سرمربی سابق و پیشکسوت استقلال گفت: وقتی یک شخص از جوانی اش پای تیمی باشد و برای آن زحمت بکشد و چند نسل را در یک تیم تجربه کند، طبیعی است که اسم او به عنوان پدر و یا بزرگ استقلال مطرح شود.

 

 به گزارش استقلال نیوز، صمد مرفاوی سرمربی سابق و پیشکسوت باشگاه استقلال با حضور در برنامه سلام صبح بخیر شبکه 3 سیما، در خصوص سالگرد درگذشت زنده یاد منصور پورحیدری و درباره راز محبوبیت او، صحبت هایی کرد که در ادامه می خوانید:

 

* سالگرد مرحوم منصورخان پورحیدری؟

سومین سالگرد مرحوم پورحیدری است. من شب قبل از فوت ایشان در بیمارستان پیش او بودم و همیشه هنگام غروب‌ که ملاقات تمام شده بود و شلوغ نبود، پیش او می رفتم. متاسفانه حال او خوب نبود و با پزشکش هم که صحبت کردم جواب خوبی به من نداد. با ناراحتی بیرون رفتم اما باز هم امیدوار بودم ولی فردای آن روز خبر فوت پورحیدری را به من دادند.

* چرا به این مربی فقید لقب پدر استقلال را داده اند؟

استقلال برای او همه چیز بود و او بازی برای استقلال بازی و مربیگری کرد و تمام سعی و تلاش و زندگی اش را برای این تیم گذاشت. وقتی یک شخص از جوانی اش پای تیمی باشد و برای آن زحمت بکشد و چند نسل را در یک تیم تجربه کند، طبیعی است که اسم او به عنوان پدر و یا بزرگ استقلال مطرح شود.

* اینکه می گویند اگر منصور خان نبود، استقلال هم نبود درست است؟

استقلال خصوصا بعد از انقلاب مشکلات زیادی داشت. ایشان تمام مسائل را به جان خودش خرید و مثل فرزند خودش از استقلال حمایت می کرد. من دیدم که ایشان ملک خودش را فروخت که برای استقلال هزینه کند. او مشکلات مالی بازیکن ها را حل می کرد. کمک هزینه برای مسکن و امرار معاش بازیکنان را از جیب خودش می داد و منتی نداشت.

* رفتار نامناسب باشگاه و عدم وصول طلب مرحوم با گذشت سه سال؟

وقتی کسی در قید حیات باشد به به و چه چه زیاد است و تحویلش می گیرند. به قولی قهرمان زنده را عشق است اما حالا که خانواده اش می خواهند دستمزد او را بگیرند، با مشکل روبرو می شوند. این برای باشگاه استقلال خوب نیست.  همه ما استقلالی ها یک خانواده هستیم و اگر برای آقای پورحیدری کاری انجام می دهند منتی نباشد. جای او در استقلال خالی است و ما بزرگی در استقلال داشتیم که نبود او احساس می شود. پیشکسوتانی هستند که خدا ان شاءالله به آنها طول عمر بدهد و بتوانند به استقلال مثل پورحیدری کمک کنند. من امیدوارم جای ایشان پر شود اما فکر نمی کنم.

اخبار استقلال

 


 مطالب مرتبط:

به بهانه سومین سال درگذشت منصورخان پورحیدری؛ نگاهی به زندگی و افتخارات پدر استقلال

دیدگاه‌ها  
Javan
0 #1 Javan 1398-08-16 00:00
عجیب است
سایت استقلال نیوز در مورد مرحوم پورحیدری و بزرگمردیها و فداکاریهای بی بدیل و بی مثالش برای استقلال ،
هیچ مطلبی کار نکرده و چاپ نکرده است!!؟
نقل قول کردن
نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار