مصاحبه استقلالی ها پیش از دربی91

پیشکسوتان و اعضای تیم استقلال با اعلام امیدواری به پیروزی استقلال در دربی 91 به پیشواز این بازی سنتی رفتند.

 

 

به گزارش استقلال نیوز، پیشکسوتان و اعضای تیم استقلال پیش از دربی 91 در مورد شرایط استقلال و پیش بینی نتیجه این شهرآورد صحبت های مختلفی کردند که در ادامه می خوانید: 

 

* پرویز برومند

پرویز برومند

استقلال روند رو به رشد خود را با پیروزی مقابل نفت مسجد سلیمان ادامه داد و به آن‌ها تبریک می‌گویم.

بابت هواداران بسیار خوشحال هستم و امیدوارم که استقلال بتواند این مسیر را جلو ببرد تا هواداران بیش‌تر خوشحال شوند.

من فکر می‌کنم فرهاد مجیدی روی روحیه خوب و حس جنگندگی تیم خوب کار کرده است. کار سختی است مقابل تیمی که یک باخت داشته است،‌ در تهران یک بر صفر عقب باشی و بتوانی در پایان بازی را با پیروزی پشت سر بگذاری.

در مورد کیفیت مطهری و قائدی باید بگویم که به نظر من کیفیت یک بازیکن خوب تغییر و تحول نخواهد داشت. ارسلان هم از آن دسته از بازیکنان است و در سه بازی اخیر توانسته عملکرد بسیار خوبی داشته باشد. مهدی قائدی نیز در این فصل نمایش بسیار خوبی از خودش ارائه داده و موجب خوشحالی هواداران شده است. برای آن‌ها آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم که هواداران این روند موفقیت‌آمیز را با فرهاد مجیدی بیش از پیش ببینند.

حسینی در سه بازی اخیر استقلال به خصوص در دو بازی پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا بسیار عالی بوده است و موجب شده استقلال پیشرفت قابل توجهی داشته باشد.

پذیرفتن فرهاد مجیدی در ابتدا سخت اما در ادامه دیدیم همه چیز به خوبی و خوشی پیش رفت و مجیدی موفق شد در این مدت نتایج خوبی به دست آورد. این مساله نشان می‌دهد که  فرهاد مجیدی در این مدتی که از فوتبالش گذشته بیکار نبوده است و برای پیشرفت خود کار کرده است.

خیلی سخت است که بخواهیم درباره نتیجه بازی نظر بدهیم. هر دو تیم آمادگی خوبی دارند اما امیدوارم استقلال در روز داربی پیروز میدان باشد.

قهرمانی استقلال آرزوی من است و با توجه به روندی که استقلال در این چند وقت اخیر داشته است، کسب مقام قهرمانی دور از دسترس نخواهد بود.


 

 

 

* مجید نامجو مطلق

نامجو مطلق

شرایط سختی را در این دو هفته تجربه کردیم. از بارش نذورات آسمانی و برف سنگین که زمین تمرین را از ما گرفت تا سفرهای عجیب و غیر قابل پیش بینی در آسیا که فکر نمی کنم برای تیمی در دنیا رقم بخورد مزید بر علت شد تا واقعا اوضاع برای تیم غیرقابل تحمل شود اما باز هم دست مریزاد به غیرت و پشتکار بازیکنان تیم که حسابی سنگ تمام گذاشتند و با برخوردی حرفه ای از اعتبار استقلال دفاع کردند.

شما فکر نکنید بردن تیم های مثل الکویت و الریان کار راحتی بود. هر دو تیم با سرمایه گذاری وحشتناک و در اختیار داشتن بهترین امکانات و شرایط مقابل استقلالی به میدان رفتند که در روزهای قبل از مصاف با این دو تیم یک جلسه تمرین تاکتیکی هم نداشت و هر جلسه ای هم که ما در تمرینات حضور داشتیم کارمان شده بود ریکاوری نفرات اصلی و رساندن ذخیره ها به شرایط بازیکنان ثابت تا در صورت نیاز به آنها اعتماد شود. شما ببینید الکویت و الریان بعد از باخت به استقلال در لیگ های داخلی خود چه نتایج و نمایش هایی داشتند. دیشب الریان مقابل الدحیل به برتری رسید و این کار بزرگ بازیکنان استقلال را بیشتر نمایان می کند.

مقابل نفت مسجدسلیمان چون می دانستیم تیم خوبی است و تا قبل از رویارویی با ما تنها یک باخت آورده بود، تصمیم به ایجاد تغییراتی گرفتیم. نفت تیمی منسجم بود که چرخش توپ و پرس را به خوبی اجرا می کرد. نفرات سرعتی زیادی داشتند و کنترل آنها نیازمند نمایشی هوشمندانه بود. تصمیم گرفتیم به برخی مهره ها استراحت بدهیم از جمله وریا غفوری که کسالت هم داشت. این ریسک سنگین و بزرگی محسوب می شد و می دانستیم ممکن است عواقب سختی داشته باشد. از یک سو همه صدرنشینان برده بودند و همین فشار مضاعف را بیشتر کرد. خدا را شکر این ریسک جواب داد و توانستیم با برد به دربی برسیم. نیمه دوم خیلی خوب بودیم  و به آن چه می خواستیم رسیدیم و مسلما در آینده نزدیک قدر این سه امتیاز حیاتی را خواهیم دانست.

 واقعا خسته بودیم الان در شرایطی هستیم که تنها ریکاوری می کنیم و بازیکنانی که بازی نکردند را می رسانیم به  سطح آنها که بازی می کنند تا مثل بازی دیروز در صورت نیاز به زمین بروند و بازی کنند. ببینید شیخ به چه راحتی مصدوم می شود تنها به خاطر همین خستگی بود که او را از دست دادیم. هدف مان این بود سه امتیاز را بگیریم و شرایطی پیش بیاوریم که بدون حاشیه برای بازی مهم هفته آتی آماده شویم. خدا را شکر لطفش شامل حال ما شد و بچه ها هم مثل دو بازی قبلی سنگ تمام گذاشتند.

دیروز اگر استقلال می باخت صد درصد کار سخت می شد. می دانستیم بچه ها با همان حرفه ای بودن خود به ما کمک می کنند.به هر حال این بچه ها همان بازیکنانی هستند که مشکلات زیاد در تیم را درک کردند و اصلا ایراد نگرفتند. آنها رکورد سفرهای هوایی را در دو هفته شکستند(باخنده) اینجاست که نقش بازیکنان زیاد بود و همه جوره با ما کنار آمدند.با همت آنها بود که بحران خستگی را پشت سر گذاشتیم. البته اگر این ریسک را انجام نمی دادیم ممکن بود با بحران مصدومیت روبرو شویم اما خب ریسک کردیم و دو تا بازیکن را استراحت دادیم گرچه مجبور شدیم استفاده کنیم. ریگی و میلیج سه اخطاره بودند اما هوشمندانه بازی کردند و محروم نشدند.

در پاسخ به این که استقلال دقیقا شبیه دوران آقای استراماچونی بازی می کند باید بگویم این مربی زیرساختی در تیم به وجود آورد که ماه ها برای آن تلاش شده بود از همین رو چون ما در این هفته اصلا یک جلسه هم کار تاکتیکی نکردیم مجبور بودیم همان مسیر استراماچونی را ادامه بدهیم چون بچه ها در این سیستم جا افتادند و چشم بسته همدیگر را در زمین پیدا می کنند.

دربی همیشه حساس، سخت و جذاب است. الان شرایطی به وجود آمده که هر دو تیم مدعی قهرمانی هستند و نوید یک بازی جذاب داده می شود. استقلال هدفش در این بازی برد و کسب سه امتیاز است و با شرایطی که داریم فکر می کنم فارغ از نتیجه فوتبالی تماشاگرپسند ارائه بدهیم گرچه اعتراف می کنم برنده دربی مدعی اول قهرمانی است و ما باید هر طور که شده برنده دربی باشیم. در خصوص بازنده دربی هم با توجه به این که هر دو تیم کیفیت خوبی دارند هر تیمی بازنده شود این شایستگی و قابلیت را دارد که دوباره اوج بگیرد.

شیخ دیاباته به خاطر خستگی ناشی از دو هفته گذشته دچار مصدومیت شد و بلافاصله هم برای انجام تست و آزمایشات پزشکی روانه بیمارستان شد. فعلا به نبودن شیخ در دربی فکر نکردیم و امیدواریم برسد. منتظر جواب ام آر آی هستیم تا ببینیم روی او می توان حساب کرد یا نه.

در آخر باید تشکر کنم از همه بچه های تیم. این همه مدت که مربیگری کردم تیمی به این منسجمی و حرفه ای گری ندیده و در آن کار نکرده بودم. بچه های استقلال تحت هر شرایطی با تیم کنار می آیند و قابل تمجید و تقدیر هستند.


 

 

 

پیروز قربانی

پیروز قربانی

به نظر من دربی قشنگی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شاهد خواهیم بود و با توجه به اینکه هر دو باشگاه دو مربی جدید به خدمت گرفته‌اند، پیش‌بینی می‌شود شاهد یک بازی زیبا باشیم. امیدوارم استقلال برنده بازی باشد و تماشاگران خوشحال به خانه‌هایشان بروند و یک خوشحالی دیگر هم این است که بازیکنی از تیم استقلال محروم نشده است.

این موضوع که دیاباته مصدوم شده خبر بدی است ولی خبر خوب این است که ارسلان مطهری در سه بازی گذشته عملکرد قابل قبولی داشته و خوب کار کرده است. بازی روز گذشته را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم تماشا کردم و انصافا باید بگویم استقلال 2 گل باکلاس روی کار تاکتیکی به ثمر رساند که فراتر از فوتبال ایران بود.

برنده شدن در دربی به هوش مربی بستگی دارد، ولی سیستم استقلال هم تغییرات ریزی داشته که شاید کسی متوجه آن نشده باشد. این نشان می‌دهد که مجیدی و همکارانش خوب کار کردند و در این سه بازی با تغییرات جزئی از همه چیز به نحو احسن استفاده شده است. پرسپولیس هم تیم خوبی است و شرایط خوبی دارد ولی استقلال بعد از پشت سر گذاشتن بحران سه بازی پیاپی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برده و به شرایط مطلوب رسیده است.

پرسپولیس برای من قابل احترام اما استقلال تیم‌تر است. عادلانه نیست اسم یک بازیکن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بگویم. مثلا اگر به غفوری اشاره کنم، باید علی کریمی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نادیده بگیرم. یا مثلا مهدی قائدی یا مسعود ریگی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم نبینم. محمد دانشگر، روزبه چشمی و حتی شاهین طاهرخانی در این بازی فوق‌العاده کار کردند. فرشید باقری و حسین حسینی هم همین شرایط را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارند.

به عنوان یک استقلالی به این تیم افتخار می‌کنم و اگر چه منتقد استراماچونی بودم، اما باید از او یاد کنم که شاکله این تیم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ راه‌ انداخت و مجیدی هم هوشمندانه با تغییرات جزئی راه او را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ادامه داد. در نهایت با اشاره به گل‌های با کلاسی که دیروز استقلال به ثمر رساند از معرفی یک بازیکن به عنوان ستاره خودداری می‌کنم چون این کار جفا به بقیه بازیکنان خواهد بود.

اخبار دربی 91

 

 


مطالب مرتبط:

هفته هجدهم لیگ برتر/ کامبک سخت مقابل نفت MIS در آزادی؛ فرهاد نیمه مربیان را از تیم نباز برد!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار