جواد قراب

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: ما برای بازی‌ فینال با هاپوئل دو نوبت تمرین می‌کردیم چون سر و صدای این بازی در ایران پیچیده بود و همین موضوع استرس و انگیزه زیادی به تیم‌ها وارد کرده بود.

 

 به گزارش استقلال نیوز، جواد قراب پیشکسوت باشگاه استقلال یکی از قهرمانان شب طلایی باشگاه تاج در کسب اولین ستاره طلایی آسیایی باشگاه باشکوه، با تمدن و اصیل تاج(استقلال ایران) است.

این پیشکسوت ارزنده در گفت و گو با کانال تلگرام باشگاه استقلال نکات و خاطرات جالبی از آن روز رویایی باشگاه تاج تعریف کرد که در ادامه می خوانید:

  

* بازیکنان کمکی تاج..

در کل در آن بازی‌ها، رایکوف هماهنگ کرده بود که یکی دو بازیکن کمکی بگیرند. از جمله فریدون معینی و غلام وفاخواه و خوردبین سه بازیکنی بودند که به این منظور به جمع ما اضافه شدند. البته خوردبین فرصت بازی کردن پیدا نکرد.

* استرس و انگیزه زیاد برای قهرمانی..

تیمسار خسروانی بازیکنان را به هتل مارلیک که نزدیک امجدیه بود، دعوت کرد. آنجا حاضر شدیم و از اول تا آخر رقابت‌ها در آن هتل حضور داشتیم. ما برای این بازی‌ها دو نوبت تمرین می‌کردیم. این بازی‌ها سر و صدایش در ایران پیچیده بود و همین موضوع استرس و انگیزه زیادی را به تیم‌ها وارد کرد. مردم واقعا از بازی‌ها استقبال زیادی کردند.

* کار عجیب رایکوف قبل از شروع بازی..

به جز تمرین روز پنجشنبه (روز قبل از بازی) که نوعی ریکاوری بود، ساعاتی قبل از شروع بازی، رایکوف ما را به زمین شماره دو امجدیه برد. او در آنجا به ما گفت گرم کنید. تعجب کردیم و گفتیم مگر احتمال نمی‌دهد ما خسته شویم؟ ما تمرین کردیم و به شدت عرق کردیم و آماده بازی شدیم. برای خودمان هم این موضوع تعجب آور بود. بازی که شروع شد، بدنمان خیلی آماده بود و تازه دلیل این کار رایکوف را فهمیدیم.

* گل اول برای تیم مهمان..

گل اول را البته حریف به ما زد. بعد از این گل همه بازیکنان ناراحت بودند. به خودمان می‌گفتیم مردم را چه کار کنیم؟ می‌گفتند که مردم در مساجد تیم را دعا می‌کنند.

* دو گل تاج و انفجار ورزشگاه..

در ادامه پاس حاج محمد با ضربه وفاخواه به گل اول ما تبدیل شد. گل دوم را هم پورحیدری از سمت راست شوت زد که توپ برگشتی را معینی با یک شوت عجیب غریب به گل تبدیل کرد. با این گل ما بازی را بردیم. با این گل استادیوم انگار منفجر شده بود. ما هم نمی‌دانستیم چه کاری بکنیم.

* اتفاقات بعد از قهرمانی..

از امجدیه تا هتل راهی نبود و مردم با محبت ما را راهی هتل مارلیک کردند. بعد از ورود به هتل، مردم در مقابل هتل ازدحام کرده بودند و می‌گفتند لباس‌هایتان را به ما بدهید و ما هم این کار را کردیم. بعد از استراحتی کوتاه و صرف شام، راهی رونامه کیهان شدیم.

در آنجا چند هنرمند را هم دعوت کرده بودند. در آنجا یک مهمانی به افتخار ما برگزار شد. برای ما که جوان بودیم این اتفاق خیلی جالب و فراموش نشدنی بود. این را هم بگویم که همه هواداران فوتبال حتی پرسپولیسی‌ها از قهرمانی ما خوشحال بودند. حتی لیدر پرسپولیس، ممد بوقی هم آمد و به ما بابت این قهرمانی تبریک گفت. این باشگاه به من شخصیت داد و من همیشه در زندگیم مدیون استقلال و خسروانی هستم.

 اخبار رسمی باشگاه استقلال

 


 مطالب مرتبط:

مهدی حاج محمد: شوت مسعود معینی کار خدا بود؛ خوشحالی مردم در آن شب غیرقابل توصیف است

به مناسبت سالگرد اولین قهرمانی استقلال در آسیا/ شعار "تاریخ، تمدن، افتخار" برازنده استقلال پُر افتخار

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار