رضا رجبی

پیشکسوت باشگاه استقلال و تاج با انتقاد از اوضاع اسفناک مدیریتی این باشگاه، قاطعانه از فرهاد مجیدی حمایت کرد.

 

رضا رجبی پیشکسوت باشگاه استقلال و تاج در گفت‌وگویی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری استقلال نیوز به تشریح مسائل روز این باشگاه پرداخت و ابراز امیدواری کرد با روی کار آمدن دولت جدید اوضاع نابسامان مدیریتی آبی پوشان شرایط مساعدتری پیدا کند.

در ادامه متن کامل صحبت‌های رضا رجبی با استقلال نیوز را می‌خوانید:

 

* از شکست در فینال جام حذفی ناراحت شدم

تنها اشکال فینال جام حذفی این بود که مجیدی نباید به داریوش شجاعیان و فرشید اسماعیلی پنالتی می داد.
بالاخره برد و باخت جزیی از فوتبال است. به نظرم تیم در فینال بی انگیزه بود و نشانی از خواست قهرمانی در بازیکنان نبود. از اینکه فرهاد مجیدی با اینکه این همه فشار روی او بود و سختی های بسیاری را تحمل کرد اما نتوانست به جام قهرمانی برسد خیلی ناراحت شدم. دیدن عکس او و فرزندش بعد از بازی این ناراحتی را بیشتر کرد.

* محمود فکری دنبال منافع خودش است

نباید در این شرایط که هواداران ناراحتند نمک روی زخمشان بپاشیم. فوتبال ما امثال محمود فکری را می خواهد که تنها دنبال منافع خودشان هستند. من با این رزومه و تخصص فوتبالی ام بیرون نشستم به این خاطر که وارد این بازی ها نمی شوم.
محمد تقوی را هم شبکه های اجتماعی بزرگ کردند. ایشان به مملکت خودشان وفا نکردند شما می خواهید به استقلال وفادار باشند؟! اگر فوتبال روی تخته بود که امروز مجید صالح باید مربی تیم ملی می شد!

* احمد مددی با هواداران لجبازی دارد

از همان ابتدای فصل که آقای مددی به صورت غیر قانونی سرپرست باشگاه بود و بعد مدیرعامل شد با توجه به عقبه ای که از ایشان می شناسم، فقط  دنبال منافع و مقاصد خودش بود. این از انتخاب فریادشیران کاملا معلوم بود، می گویند: «از ناهار معلومه شام چیه»!

معلوم بود مددی دارد رفیق بازی می کند و با مردم و هواداران هم لجبازی دارد.

* نارضایتی 35 میلیون جوان استقلالی برای حکومت هزینه ندارد؟

من یک بار به نهادهای امنیتی نامه نوشتم و گفتم وقتی آقای مددی 35 میلیون جوان استقلالی را ناراضی کرده است چرا شما ورود نمی کنید؟

آیا این نارضایتی عمومی برای حکومت هزینه ندارد؟ چرا رسیدگی نمی کنید؟ مددی دارد کاری می کند که هواداران استقلال برا ی اعتراض به خیابان بیایند و این هم به اعتراضات دیگری که در کشور وجود دارد اضافه شود! آیا این اقدامات مددی برای حکومت هزینه ندارد؟

* فریادشیران بد نبود، چرا از مدیریت آکادمی اخراج شد؟

مددی هیچ اقدام مثبتی برای باشگاه انجام نداد و تنها گوش به فرمان علینژاد بود. وضعیت استقلال در زمان مدیریت او افتضاح بود. به عنوان مثال، اگر فریادشیران بد نبود، چرا او را از مدیریت آکادمی اخراج کرد؟ اگر همه اینها را کنار هم بگذاریم متوجه عمق فاجعه در باشگاه استقلال خواهیم شد. البته برای اخراج فریادشیران از آکادمی 380 امضا جمع آوری کردیم.

* مجیدی با چنگ و دندان استقلال را حفظ کرد

مجیدی یک تنه قبول کرد این مسئولیت را به دوش بکشد و فشار زیادی را تحمل کرد. با پیگیری های او پول پاداش هایی که به بازیکنان داد تامین شد. در واقع ما در حال حاضر باشگاهی نداریم! ما فقط یک تیم فوتبال داریم که فرهاد مجیدی آن را با چنگ و دندان حفظ کرده است. برای استقلال بسیار زشت است که بگویند سرمربی تیم از دوستانش برای پاداش بازیکنان پول گرفت و مدیریت فقط نظاره گر این موضوع بود.

* مگر آن روزی که قرارداد بستید، در قراردادتان عنوان شد که باید ببازید!؟

می خواهم به نکته ای اشاره کنم که تا به حال کسی حرفی از آن نزده است، چرا بازیکنان استقلال همه دنبال گرفتن پاداش هستند؟ مگر شما آن روزی که قرارداد بستید، در قراردادتان عنوان شد که باید ببازید!؟ البته پاداش چیزی بدی نیست و بابت آن باید سپاسگزار بود اما جز وظایف مربی و باشگاه نیست چون وظیفه بازیکنان این است که برنده شوند.
متاسفانه چند نفر از بازیکنان تیم ما پول برایشان اولویت اول است و این هم به خاطر سو مدیریت آقای مددی است که همه چیز این باشگاه بهم ریخته است.

* همه و همه از فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی تیم حمایت کنند

غیر از مسائل فنی و نتایج، دارند بنیاد باشگاه استقلال را نابود می کنند و ریشه آن را می زنند و شاید تا چند سال آینده با این شیوه دیگر ابهتی از این باشگاه باقی نماند. الان زمان آن است که همه و همه از فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی تیم حمایت کنند.
من معتقدم که با روی کار آمدن دولت جدید، آقای فتح الله زاده، محمدحسین قریب و حتی سعیدآذری می توانند شرایط استقلال را بهتر کنند و این باشگاه را از این وضعیت نجات دهند. البته ترجیح من این است که مدیرعامل جدید از خانواده بزرگ استقلال باشد.
امیدوارم شرایط به گونه ای پیش برود که هم وحدت در باشگاه ایجاد شود و هم از فرهاد حمایت شود و مدیرعامل و هیات مدیره جدید از نظر دیپلماسی، اجتماعی و اقتصادی در باشگاه تغییرات ایجاد کنند و قدرت واقعی استقلال را به این تیم برگردانند.

رضا رجبی

 

* با سقف قرارداد برای بازیکنان مخالفم

من با سقف قرارداد برای بازیکنان مخالفم. اینکه تیمی 20 میلیارد بابت یک بازیکن می دهد هم غلط است. در فوتبال ما هیچ بازیکنی 20 میلیارد نمی ارزد. ما باید باشگاه ها را ارزش گذاری کنیم و یک قانونی باشد که مشخص کند هر باشگاه تا چه مقدار خاص می تواند در نقل و انتقالات هزینه کند تا تیم های دیگر هم توان رقابت داشته باشند. به عنوان مثال تیمی با رانت و لابی با وزیر و وزرا پول های آنچنانی می دهد، تیم های دیگر باید چه کار کنند؟ همین می شود که اکثر تیم های ما تقریبا ورشکسته اند و مربیان و بازیکنان قراردادهای خود را  کامل دریافت نکرده اند.
ما باید فوتبال را ارزش گذاری کنیم و بر مبنای آن اعلام شود هر تیم تا سقفی خاص می تواند برای خرید بازیکن هزینه کند. ممکن است یک تیم نصف این سقف تعیین شده را برای خرید یک بازیکن تراز اول هزینه کند و با باقیمانده چند بازیکن معمولی بگیرد.

به عنوان نمونه بارسلونا وقتی دید نمی تواند سقف تعیین شده برای خرید بازیکن را رعایت کند حاضر شد مسی را از دست بدهد اما قانون فیر پلی مالی را زیر پانگذارد.

* نهادهای نظارتی نظارت درستی روی قراردادهای ندارند

نهادهای نظارتی نظارت درستی روی قراردادهای باشگاه ها و مخصوصا باشگاه استقلال ندارند که مشخص نمی شود پول فروش امثال الهیار صیادمنش کجا خرج شد. اگر نهادهای نظارتی ورود کنند و مشخص شود سرنوشت این پول ها چه شد و به مردم اطلاع رسانی کنند دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نخواهیم بود.

* چه کسی می خواهد به مهدی قایدی رضایتنامه بدهد؟

شما زمانی مهدی قایدی را ترانسفر می کنید که اوضاع باشگاه از نظر بازیکن و خرید بازیکنان جدید مساعد باشد. وقتی مهدی قایدی هنوز 2 سال دیگر با باشگاه قرارداد دارد چطور به دوبی می رود تا مذاکره کند؟ چه کسی پشت این داستان است؟
چه کسی می خواهد به او رضایتنامه بدهد؟ وقتی فرهاد مجیدی خواهان نگه داشتن قایدی است چه کسی به او در این خصوص چراغ سبز نشان داده است؟

* از تیمسار خسروانی، شیخان و تیمسار اسدی رسیدیم به کجا!

بازی دوستانه استقلال و پیکان را از نزدیک دیدم و دلم به حال بی کسی استقلال سوخت. هیچکس دور و بر این تیم نبود و فرهاد تنهای تنها بود! شما نمی دانید این تیم چه ابهتی داشت. هیچ چشمداشتی از نظر مالی نداشتیم و اجازه نمی دادیم کسی به این پیراهن چپ نگاه کند. همه مقابل ما از پیش باخته بودند. از تیمسار خسروانی، شیخان و تیمسار اسدی رسیدیم به کجا!

* هیچکس به وضعیت پیشکسوتان رسیدگی نمی کند

هیچکس به وضعیت پیشکسوتان رسیدگی نمی کند. کمیته پیشکسوتان آقایان جباری، کشاورز و.. کاری از دستشان بر نمی آید. بارها به باشگاه پیشنهاد دادیم که فراخوان بدهد و پیشکسوتان را  دور هم جمع کند تا از بین آنها یک هیات مدیره تشکیل بدهیم و از دل آن یک کمیته فنی همسو با باشگاه تشکیل شود تا مدیرعامل نتواند هر کاری که دلش خواست انجام بدهد. البته یک مدیرعامل بزرگ حتما از این پیشنهاد استقبال می کند اما این مدیران عامل از انجام این کار واهمه و ترس دارند.
کمیته فنی قوی متشکل از پیشکسوتان هم می تواند به بار فنی تیم کمک کند و هم از نظر اقتصادی کمک حال باشگاه باشد.

* باید منتظر ماند تا ببینیم مدیرعامل جدید چه کسی خواهد شد

یکی از طرح ها و پیشنهادات این بود که صندوقی تشکیل و یک یا دو درصد از مبلغ قرارداد بازیکنان که بسیار هم ناچیز است به آن اختصاص داده شود تا به پیشکسوتان کمکی شود. در تمام دنیا این تعامل بین بازیکنان جوان و پیشکسوتان وجود دارد و این ها مکمل هم هستند. باید منتظر ماند تا ببینیم مدیرعامل جدید چه کسی خواهد شد تا انشالله طرح ها و پیشنهادات خود را بتوانیم عملی کنیم.

* سجادی اگر عاقل باشد خواسته هواداران استقلال را اعمال می کند

از نظر من بهترین گزینه برای وزارت ورزش کیومرث هاشمی بود اما آقای سجادی هم چون از جنس ورزش است گزینه بدی نیست. وزیر ورزش باید کسی باشد از جنس ورزش.

آقای سجادی نارضایتی هواداران استقلال را می بیند و اگر عاقل باشد باید خواسته این هواداران را اعمال کند وگرنه این نارضایتی عمومی به ضرر او تمام خواهد شد.

اخبار استقلال

سایت خبری هواداران استقلال

 

 


 مطالب مرتبط:

قایدی فروشی نیست!

فرهاد مجیدی: برای بستن یک تیم خوب باید از خودگذشتگی داشته باشیم؛ سفر من به دوبی به استقلال مربوط می‌شود!

دیدگاه‌ها  
حسین زاده
+1 #1 حسین زاده 1400-05-24 21:05
دمت گرم مرد که حرف هوادار و صدای مظلومیت استقلال شدی الان طوریه ما حرف بزنیم بهمون آقای تقوی و فکری انگ مجازی سایبری و ... میدن همه پیشکسوتا اگه پشت مجیدی و کادر باشن جلوی خیلی مسائل گرفته میشه.
نقل قول کردن
نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار