پیش بازی استقلال و الریان

پر افتخارترین تیم ایرانی در آسیا فرداشب در اولین خود در دیدار لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الریان قطر می رود.

 

به گزارش استقلال نیوز، تیم فوتبال استقلال تهران در نخستین بازی‌ خود در لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۸ به دیدار الریان قطر می‌رود. تیمی که در پایان هفته شانزدهم لیگ ستارگان قطر پس از الدحیل و السد در رده سوم جدول رده بندی قرار گرفته است.

شاگردان مایکل لادروپ در الریان در این دوره از مسابقات از ۱۶ بازی صاحب ۱۱ پیروزی، ۲ مساوی و ۳ شکست هستند. آنها ۴۰ گل زده و ۲۵ گل خورده دارند و با ۳۵ امتیاز در رده سوم قرار گرفته‌اند. الریان در سال ۱۹۶۷ تاسیس شده و از باشگاه های قدیمی کشور قطر محسوب می شود. لقب این باشگاه قدیمی «شیرها» می‌باشد.

الریان در رقابت‌های داخلی این فصل یک وجه تشابه با استقلال دارد و آن هم بازنده بودن برابر تیم های بالادستی خود در جدول است. شاگردان لادروپ ۳ بار در لیگ ستارگان مغلوب حریفان شده اند که دو بار از این سه شکست را مقابل تیم های الدحیل و السد که تیم های اول و دوم جدول هستند تجربه کرده اند.

الریان در مرحله رفت رقابت های لیگ ستارگان با نتیجه پر گل ۳-۳ مقابل الدحیل متوقف شدند که این بازی در ورزشگاه خانگی الدحیل انجام شد. الریان در مرحله برگشت و در دیداری خانگی متحمل شکست سنگین ۵ بر ۳ شدند.

این تیم در مرحله رفت مسابقات و در مقابل السد با نتیجه ۲ بر صفر شکست خورد اما در مرحله برگشت مسابقات موفق شد السد را در ورزشگاه خانگی این تیم با حساب ۲ بر یک شکست دهد. الریان یک شکست دیگر را در مقابل الاهلی و با نتیجه ۲ بر صفر متحمل شده است.

بهترین نتیجه این تیم در فصل جاری پیروزی با نتیجه ۴ بر یک مقابل تیم مقابل  المرخیه بود. پر تکرار ترین نتیجه برای این تیم هم پیروزی ۴ بر ۲ است. الخریطیات، العربی و الخور سه تیمی هستند که مقابل این تیم با نتیجه ۴ بر ۲ شکست خورده اند.

خط حمله این تیم با ۴۰ گل زده بعد از الدحیل و السد سومین خط حمله قوی لیگ ستارگان قطر است و خط دفاعی آن بعد از السد، الدحیل و ام صلال چهارمین خط قوی این مسابقات است.

رودریگو تاباتا مهاجم سرشناس این تیم با ۱۱ گل زده خطر ناکترین بازیکن آنها در خط حمله به حساب می آید. این بازیکن سومین گلزن برتر لیگ ستارگان است و قطعا بیشترین امید لادروپ برای باز کردن دروازه حریفان آسیایی تیم است. همین بازیکن با ۴ پاس گل، پاسورترین بازیکن تیم الریان هم است. سرخیو گارسیا، گونزالو ویرا و عمر باری دیگر بازیکنان شاخص این تیم هستند که عملکردشان در این فصل از لیگ ستارگان بهتر از دیگر هم تیمی هایشان بود. سرخیو گارسیا با ۳ گل و یک پاس گل بعد از تاباتا تاثیرگذارترین بازیکن این تیم به حساب می آید.

از آمارهای جالب ثبت شده برای تیم الریان تعداد شوت های این تیم است. الریان در هر بازی به طور متوسط ۱۸ بار اقدام به شوت زنی به سمت دروازه حریفان کرده است که از این تعداد به طور متوسط ۷ شوت به داخل چارچوب داشته است. از ۱۸ شوت آنها به سمت دروازه تقریبا ۱۱ ضربه آنها از داخل محوطه جریمه زده شده است.

از دیگر ویژگی‌های تیم الریان در مسابقات این فصل لیگ قهرمانان مالکیت بالای آنها بر توپ و تعداد بالای پاس های آنها و معدل بالای پاس های سالم است. این تیم به طور متوسط در هر کدام از بازی هایی که در لیگ ستارگان انجام داده بیش از ۶۰۰ پاس رد و بدل کرده اند و ضریب دقت آنها ۸۵ درصد بوده است که این می تواند آمار جالب توجهی باشد.

الریان در صورت احتساب پرتاب های اوت جمعا ۱۷ بار از روی ضربات شروع مجدد موفق به گلزنی شده است. از ۴۰ گل این تیم ۱۳ گل با ضربه سر زده است و این آمار نشان می دهد این تیم از روی ضربات ایستگاهی و ضربه سر می تواند خطرناک باشد. در نقطه مقابل الریان از ۲۵ گلی که در این فصل دریافت داشته ۹ بار از روی ضربات شروع مجدد دروازه اش باز شده است.

در آخرین بازی لیگ قطر تیم الریان در برابر السد متحمل شکست شد که درصدد است با پیروزی در بازی با استقلال دل هوادارانش را به دست آورد.

در سوی دیگر آبی پوشان تهرانی با سرمربی جدید خود درپی کسب پیروزی و سه امتیاز برابر حریف قطری هستند.

تیم استقلال لیگ 17 ام را با منصوریان استارت زد ولی با توجه به نتایج نچندان مناسب این سرمربی مدیران باشگاه با کنار گذاشتن وی با وینفرد شفر آلمانی به توافق رسیدند.

شفر مربی کهنه کار آلمانی که سابقه کار در تیم های عربی حوزه خلیج فارس را دارد به نوعی با بازی با این تیم ها بیگانه نیست.

شفر با العین امارات در لیگ قهرمانان حضور داشت و اکنون به عنوان ششمین سرمربی استقلال در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد.

استقلال شفر تیمی به نسبت جوان تر و هجومی تر از تیم منصوریان است که با جسارت و تلاش توانسته جایگاه خود در لیگ را بهبود ببخشد. و به فینال جام حذفی راه بیابد.

نقطه قوت تیم استقلال ستون دفاعی این تیم و البته دروازه‌بان جوان آنهاست.

از زمان حضور شفر در استقلال قفس توری تیم در دستان حسینی جوان قرار گرفت. حسینی با ثبت 583 دقیقه گل نخوردن نام خود را به عنوان بهترین دروازه‌بان از نظر فاصله گل نخوردن ثبت کرد. تا ثابت کند از اعتماد شفر نهایت استفاده را برده است و توانست رحمتی بزرگ را نیمکت نشین محض گرداند.

کاپیتان منتظری رهبر خط دفاع استقلال است ک پس از سپری کردن دوران مصدومیت خود به خوبی از عهده این مسئولیت برآمده است. البته نمیتوان به آسانی از عملکرد فوق العاده بازیکنان جوان این تیم مانند مجید حسینی، روزبه چشمی و امید نورافکن گذشت.

فرمانده مطلق کمربند میانی امید ابراهیمی است که با عملکرد عالی خود توانسته است هواداران استقلال را در این منطقه از زمین آسوده خاطر کند. داریوش شجاعیان بازیکن جوانی که ابتدای فصل به این تیم اضافه شد عملکرد قابل قبولی از خود نشان داده است.

سرور جپاروف ازبک بازیکن باتجربه و بین المللی استقلال است که در کنار ابراهیمی نبض بازی تیم را بر عهده دارند.

وریا غفوری ملی پوش که پس از یک نیم فصل ناامید کننده چند بازی است که با عملکرد درخشان به روزهای اوج خود بازگشته است.

کم فروغ ترین فاز استقلال مهاجمان و خط حمله این تیم است. جایی که علی قربانی و جابر انصاری نتوانسته اند انتظارات را برآورده کنند.

وینفرید شفر برای جبران امتیازات از دست رفته نیم فصل فاز هجومی خود را تقویت کرد بهنام برزای و محسن کریمی، دو بازیکن جوان این تیم را در تعطیلات نیم فصل به استقلال اضافه کرد اما آس و برگ برنده پیرمرد با تجربه آلمانی مامه بابا تیام مهاجم سنگالی است که ساعات پایانی مهلت ارسال لیست بازیکنان به AFC به لیست آبی پوشان اضافه شد. این بازیکن که سابقه حضور در لیگ های معتبر اروپایی را دارد می تواند کمک زیادی به استقلال در لیگ قهرمانان آسیا کند.

 

 

 

دیدگاه‌ها  
سهراب
0 #1 سهراب 1396-11-23 21:32
انشالله ببریم و آبروریزی نماینده های دیگه رو جمع جور کنیم
نقل قول کردن
نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار