کارلوس کی روش

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: کمتر از سه ماه دیگر جام جهانی آغاز خواهد شد ولی ما هنوز هم با این جنگ‌های درونی و داخلی خودمان مواجه هستیم.

 

به گزارش استقلال نیوز، کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال در کنفرانس خبری بعد از دیدار مقابل سیرالئون پاسخگوی خبرنگاران بود که صبحت های او را در ادامه می خوانید:

* بازیکنانم آماده فداکاری برای تیم ملی هستند

بازی تمرینی خوبی را پشت سر گذاشتیم. بگذارید جملاتم را این‌طور آغاز کنم. بار دیگر شاهد نگرش و رفتار خوبی از سوی بازیکنان تیم ملی بودیم. با توجه به مشکلات و دشواری‌هایی که همیشه داریم، بازیکنان نشان دادند همیشه آماده فداکاری برای تیم ملی هستند. آنها با سرعتی بسیار خوب، فوتبال خوبی را هم به نمایش گذاشتند.

* از تیم ملی سیرالئون تشکر می کنم

در درجه دوم بگذارید تشکر بسیار گرم و تشکر بسیار با محبت از تیم ملی سیرالئون داشته باشم که سفر طولانی مدتی داشتند. در زمانی که ما خود را آماده می‌کردیم، آنها در شش روز خود را به اینجا رساندند و بازی تمرینی خوبی را در آماده‌سازی ما در تمرینات انجام دادند، در اختیار ما بودند تا ما برنامه خود را پیش ببریم. باید از کادرفنی، سرمربی این تیم و مسئولان فدارسیون سیرالئون تشکر کنم.

* کادر تیم ملی قهرمانان پشت پرده هستند

مطمئنم رئیس محترم فدراسیون فوتبال، آقای تاج هم روی صحبت‌های من تأکید دارد و می‌خواهم تشکری از کادر تیم ملی داشته باشم. کادر تیم ملی افرادی هستند که شبانه‌روز زحمت می‌کشند و در اصل آن قهرمانی که در ظاهر دیده شوند، نیستند، اما بدون کادر اداری و دیگر مسئولان امکان رقم خوردن این اتفاق نبود. باید از شریک‌مان شرکت «ایول» تشکر کنم و مسئول اجرایی تیم ملی، آقای بامداد(میرزایی) به این دلیل که در طول مدت زمان بسیار کوتاهی در چند روز گذشته توانست بازی را مهیا کند و این بازی انجام شد. بعضی افراد همچنان فقط صحبت می‌کنند و به این صحبت‌ها ادامه می‌دهند، اما ما مسیرمان را برای نزدیک شدن به اهداف‌مان دنبال می‌کنیم.

* نباید فکر کنید فقط شما آگاهی و دانش کافی دارید!

در خصوص اینکه که لیگ کشور سیرالئون چند سالی است به دلیل بیماری ابولا تعطیل شده است و آیا این بیماری بازیکنان ایران را تهدید نمی‌کرد باید بگویم من بخش دوم سؤال شما را پاسخ می‌دهم. مطمئناً این‌گونه نیست، چون ما به تنهایی تصمیمات را نمی‌گیریم. ارگان‌های مختلف از جمله کنفدراسیون‌های آفریقا، آسیا، فدراسیون ایران و سیرالئون در این خصوص تصمیم‌گیرنده هستند و این تصمیم از مجراهای مختلف عبور کرد. نباید این‌طور فکر کنیم که بقیه گمراه هستند یا فقط ما آگاهی و دانش کافی داریم. مطمئناً اگر موضوعی ما را تهدید می‌کرد، این بازی انجام نمی‌شد و تصمیمی گرفته نمی‌شد. ما از بازی تمرینی امروز خیلی خوشحال هستیم و قدم بعدی که پیش‌رو داریم، رسیدن به آن سطح بین‌المللی است. اگر می‌خواهیم به آن سطح برسیم تا بازیکنان ما به سطحی برسند که نوع جنگندگی، بازی، پرش و حرکات‌شان به آن سطحی که انتظار داریم برسد، باید تمرین خوبی انجام بدهند و امروز این فرصت در اختیار ما بود.

* رسانه‌ها مقابل دوگانگی و دروغ را بگیرند

مطمئناً از این بازی خوشحالیم و نمی‌توان همیشه توقع کنیم که بازی‌هایی انجام بدهیم که به سمت و سوی خواسته‌های ما باشد. یک زمان ما مقابل بحرین بازی کردیم که تا جایی که ما به خاطر داریم، بحرین 7 بر صفر بازی را واگذار کرد یا برزیل تیم ملی ایران را 3 بر صفر شکست داد. اگر این‌طور باشد، تیم ملی برزیل هم هیچ‌گاه نباید مقابل ایران بازی کند و باید بگوید سطح فوتبال ما در حد ایران نیست یا سطح فوتبال ایران پایین‌تر از ماست. این‌گونه نیست و باید از این دست بازی‌های تمرینی برگزار و از این فرصت‌ها استفاده شود. مخصوصاً شما رسانه‌ها باید مقابل این دوگانگی و دروغ را بگیرید و حقایق فوتبال ایران را به درستی و شفافیت اعلام کنید. ما این بازی را خارج از روزهای فیفا برگزار کردیم و به کشورهای مختلف و 20 کشور مختلف دعوت‌نامه ارسال کردیم و برای امروز می‌خواستیم بازی هماهنگ کنیم، سیرالئون آمادگی خود را با بازیکنان داخلی‌اش اعلام کرد. آنها می‌خواستند فرصتی داشته باشند که سطح فوتبال خود را ارتقا دهند و فرآیند یادگیری را داشته باشند. ما هم همین‌طور می‌خواستیم فرصتی داشته باشیم تا یک نوع و تجربه بازی متفاوتی را داشته باشیم. این اتفاق امروز برای هر دو تیم فرصت خوبی بود.

* مهم این است برنامه مدون و دقیقی داریم

مطلبی که اهمیت دارد این است که ما برنامه‌های مدون و دقیق خودمان را داریم و می‌دانیم چه برنامه‌هایی پیش‌روی ماست. هر روز سعی می‌کنیم یک قدم رو به جلو داشته باشیم، پیشرفت کنیم و رو به جلو حرکت کنیم. شما باید از این مسائل راضی باشید. این‌گونه به نظر می‌رسد که شما دوستان هیچ موقع خوشحال و راضی نیستید. ما به‌عنوان تیم دوم جهان به جام جهانی صعود کردیم، شما راضی نیستید. چهار پنج سال است که مسابقه‌ای را نباخته‌ایم، شما راضی نیستید. تیم اول آسیا هستیم، اما شما راضی و خوشحال نیستید. واقعیت مطلب این است که ما در چند ماه گذشته دچار مشکلات زیادی بودیم و زجرهای زیادی را تحمل کردیم. دروغ‌ها، افتراها، مسائل گمراه‌کننده، تهمت‌های بزدلانه، تهدیدهایی که در موبایل‌های ما اتفاق افتاده، تهدیدهایی که روی ایمیل‌های ما آمده، چه توقعی دارید؟ دیگر تا یک حدی کافی است. باید کمی احترام بگذاریم و کمی به دستاوردی که اتفاق افتاده و جایگاهی که داریم احترام بگذاریم. فراموش نکنیم، کمتر از سه ماه دیگر جام جهانی آغاز خواهد شد و ما هنوز هم با این جنگ‌های درونی و داخلی خودمان مواجه هستیم. با دروغ‌ها و تهمت‌هایی که زده می‌شود. آیا شما دارید رفتار حرفه‌ای بنده را بعد از هفت سال زیر سؤال را می‌برید؟ آیا زحمات فدراسیون را زیر سؤال می‌برید؟ آیا رفتار حرفه‌ای بازیکنان را زیر سؤال می‌برید؟ حداقل کاری که می‌توانیم کنیم، این است که اجازه بدهیم بازیکنان کارخودشان را انجام بدهند و باعث خوشحالی و سربلندی ملت ایران شوند.

تغییر برنامه لیگ ایران یک سورپرایز خوب بود

تقریباً 55، 60 درصد بازیکنان ما خارج از کشور بازی می‌کنند. بین 40 تا 45 درصد هم بازیکنانی هستند که درون ایران حضور دارند. خود ما هم شگفت‌زده شدیم و البته تغییر برنامه لیگ ایران یک سورپرایز خوب برای ما بود. رامین رضاییان و کاوه رضایی به برنامه‌های ما اضافه شدند که این سورپرایز بود، چون باشگاه‌های اروپایی معمولاً در این مقطع از فصل بازیکنان خود را ترخیص نمی‌کنند. مرتضی پورعلی‌گنجی و مهدی طارمی هم کمی زودتر از قطر برگشته‌اند. در حال حاضر بنده با 35 بازیکن کار می‌کنم و در هر پست ما سه بازیکن داریم. پس در نتیجه در هر پست سه بازیکن داریم که می‌شود 30 بازیکن و در پست دروازه‌بانی هم پنج بازیکن داریم که 35 بازیکن می‌شود.

* لیست جام جهانی هنوز بسته نشده است

لیست ما هنوز هم باز است و کادر تیم ملی تک تک بازیکنان را نگاه می‌کند و تمام بازی‌ها چه در ایران و چه خارج از ایران ضبط شده و دوباره آنها را نگاه می‌کنیم. تمامی کادر همه بازیکنان را هر هفته می‌بینند. آن لیست 35 نفره ما هنوز و به هیچ وجه بسته نیست و هر ماه ممکن است بازیکنانی اضافه یا کم شوند. در تاریخ 15 می 2018 هم باید لیست 34 نفره‌ای را به فیفا اعلام کنیم. بگذارید جواب شما را مستقیم بدهم. ما 16 بازیکن خارج از ایران داریم که البته مشخص نیست همه آنها 16 بازیکن در لیست نهایی ما حضور داشته باشند یا نه، اما در لیست 34 نفره ما به جز آن 16 بازیکن، سایر بازیکنان از داخل ایران خواهند بود. بعد از گذشت هفت سال کار در ایران و تجاربی که پشت سر گذاشته‌ام، باید بگویم 60 تا 65 درصد لیست نهایی ما بسته شده، اما خدایی نکرده امکان مصدومیت وجود دارد یا اینکه برخی بازیکنان در سطح آمادگی بالا قرار نداشته باشند. باید با تک تک بازیکنان و همه آنها تا لحظه آخر کار کنیم و همه این بازیکنان مستحق این هستند که با ما کار کنند و پیشرفت داشته باشند. برنامه ما تا آخرین لحظه این است. یک مثال برای شما می‌زنم. وقتی هفت سال پیش به ایران آمدم، یک دروازه‌بان داشتیم که بالای 100، 120 بازی ملی داشت، اما دروازه‌بان دوم تیم ملی بازی ملی نداشت. بعد از هفت سال تیم ملی ایران پنج دروازه‌بان آماده دارد که همه این پنج دروازه‌بان آمادگی حضور در جام جهانی را دارند. سه چهار سال پیش و در جام جهانی برزیل اگر رضا قوچان‌نژاد نبود، همه این نگرانی را داشتند که باید چه کار کنیم، اما اکنون تیم ملی ایران کاوه رضایی، سردار آزمون، مهدی طارمی، رضا قوچان‌نژاد، علی علیپور و کریم انصاری‌فرد را دارد که هر شش نفر آنها آماده هستند. چهار سال پیش یک مهاجم داشتیم و اکنون شش مهاجم آماده داریم. هنوز هم شما خوشحال نیستید؟ هنوز هم خوشحال نیستید؟ دیگر نمی‌دانم چه چیزی شما را خوشحال می‌کند. تنها چیزی که انگار شما را خوشحال می‌کند، افرادی هستند که پشت پرده به دروغ‌پردازی خود برای ایجاد تفرقه ادامه می‌دهند.

* قرارداد من مورد تایید فدراسیون و فیفا است

آقایان از زندگی لذت ببرید، از بازی لذت ببرید. شما چرا کاری که ما در تیم ملی انجام می‌دهیم را نمی‌بینید؟ ما همه خوشحال هستیم. امروز دوست داشتم همه رسانه‌ها را به رختکن بیاورم. راستی نوروز هم نزدیک است و برای شما آرزوی بهترین‌ها را در سال جدید دارم. از آقای علی جوادی و محسن معتمدکیا خواهش می‌کنم که دفعه بعدی همه رسانه‌ها را به رختکن بیاورند. ما چیزی برای پنهان کردن نداریم. لطفاً تشریف بیاورید و ببینید که ما خوشحال و خرسند هستیم. بازیکنان حقوق نمی‌گیرند و من هم حقوقم را نگرفته‌ام، اما همه خوشحالیم. هیچ ایرادی هم ندارد. می‌خواهید قراردادم را ببینید؟ خیلی از این آقایان نگران دیدن قرارداد من هستند. از محسن معتمدکیا بخواهید که قرارداد را کپی کند و بین افراد تقسیم کند. یکسری افراد اینجا به نظر می‌آید که تهدید می‌کنند و می‌گویند: «من می‌خواهم قرارداد شما را نشان بدهم». قرارداد بنده مورد تأیید فدراسیون و فیفا قرار گرفته است و خواهشاً ببینید. هیچ اشکالی هم ندارد. اگر دغدغه دیگری دارید، سؤال آخر را بپرسید. راجع‌به تعطیلات و مرخصی‌ها هم اگر می‌خواهید بپرسید.

* هیچ دغدغه ای برای جام جهانی ندارم

واقعاً می‌خواهید بدانید تا آغاز جام جهانی چه دغدغه ای پیش رو دارم؟ من هیچ دغدغه‌ای ندارم. تنها کسانی که این دغدغه‌ها را دارند، شما رسانه‌ها هستید. چون این شما هستید که به گوش کردن به افرادی که فقط تهدید می‌کنند، ادامه می‌دهید. تکرار می‌کنم، افرادی که تهدیدها و حمله‌های ترسووارانه می‌کنند، اگر صحبتی دارند، بیایند چشم‌درچشم صحبت کنیم. اگر می‌خواهید آنهایی را که با من کار می‌کنند و ساختمان تیم ملی که ساخته شده است را ببینید، می‌توانید امروز یا فردا بیایید و خیلی شفاف و باز همه چیز را ببینید. مدارک کادر، تحصیلات و مراتبی که پشت سر گذاشتند را می‌توانیم به شما ارائه بدهیم.

* ای کاش کادری که با من کار می کنند خانواده من بودند!

تأکید می‌کنم من در کادر تیم ملی نه برادری دارم، نه پسرخوانده‌ای دارم، نه پسردایی، پسرعمه، پسرعمو یا پسرخاله یا اقوام نزدیکی دارم؛ اما می‌دانید موضوع چیست؟ یک چیزی را از ته دل می‌گویم. من دوست داشتم و ای کاش کادری که کنار من هستند، افرادی که با من کار می‌کنند، خانواده من بودند. کاش آنها عضو خانواده من، پسرخوانده یا برادر من بودند، چون واقعاً همه مثل برادران من هستند و ما در تیم ملی همه مثل یک خانواده هستیم و همه یک خانواده‌ایم که کنار هم کار می‌کنیم و من به کادری که دارم، افتخار می‌کنم. ما برادر نیستیم، اما مثل برادر کار می‌کنیم. آیا این مشکلی دارد؟ این افرادی که اینجا هستند، پسران من نیستند، اما کاش آنها پسر من بودند، چون خیلی خوب کار می‌کنند. آیا شما مطلبی را در تضاد اتحاد خانواده یا خانواده بودن دارید؟ ایرادی ندارد، اینها خانواده من هستند. (کی‌روش سپس بامداد میرزایی و محمدحسین حمیسی را نزد خود خواند) اینها اعضای خانواده من هستند. آقایان اعضای کادر من روزها بین 18 تا 20 ساعت کار می‌کنند. کادر من هشت صبح به دفتر کارشان می‌آیند و تا 12 شب کار می‌کنیم، از تدارکات گرفته تا تک تک اعضای کادر. چه من باشم یا نباشم، آنجا در هفت روز هفته بدون داشتن تعطیلات و روز آخر هفته، کار می‌کنند. اگر کسی با یکی بودن ما و خانواده بودن ما مشکل دارد، آن فرد با من مشکل دارد، چون من به زحمتی که اعضای کادرم می‌کشند، افتخار می‌کنم. کاش آقای تاج هم اینجا بود تا همه کنار هم بودیم.

* تاج پیشنهاد تمدید قرارداد تا پایان جام ملت های 2019 را داده است

تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که در درجه اول آقای تاج، رئیس محترم فدراسیون فوتبال رسماً پیشنهاد تمدید قرارداد تا پایان جام ملت‌های 2019 آسیا را به من داد. باعث سربلندی و افتخار من است، به این دلیل که این پیشنهاد چنین معنایی می‌دهد که دستاوردها و زحمات ما دیده شده است. در زمان مناسب هم در این خصوص صحبت خواهیم کرد. اکنون زمان این است تمرکزمان روی آماده‌سازی تیم برای جام جهانی باشد. قدم به قدم و همه چیز در روز و زمان مناسب انجام می‌شود. مهم‌ترین مطلب این است که شما رسانه‌ها از جانب تیم ملی به تک تک خانواده‌های عزیز ایرانی نوروز را تبریک بگویید و امیدوارم سالی خوب داشته باشید. بزرگ‌ترین آرزوی ما سلامتی و خوشحالی فراوان برای تک تک مردم ایران به خصوص هواداران فوتبال ایران است. آقایان خوشحال باشید؛ اگر قول بدهید فقط خوشحال باشید ما چیزی برای پنهان کردن نداریم. می‌توانید به ساختمان تیم ملی بیایید و قرارداد من را ببینید. تمام اسناد را ببینید. همه چیز آنجا موجود است. خانواده بسیار خوش‌رویی آنجا منتظر شما هستند.

اخبار رسمی تیم ملی

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار