بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران

بازیکنان تیم ملی بعد از تساوی برابر عراق گفتند: عراقی ها به دنبال جنگ روانی بودند تا بازی ما را خراب کنند.

 

به گزارش استقلال نیوز، بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران پس از تساوی بدون گل مقابل عراق در جمع خبرنگاران صحبت هایی انجام دادند که در ادامه می خوانید:

* محمدحسین کنعانی زادگان

در هر دو نیمه صحنه‌های مشکوکی رخ داد که داور پنالتی نگرفت. اما خدا را شکر که به عنوان تیم اول صعود کردیم و دل میلیون ها هوادارمان را شاد می کنیم. از حالا به بازی بعدی خودمان فکر خواهیم کرد. ما از نظر فیزیکی مشکلی نداشتیم و سرحال بودیم.

ما گفته بودیم پله به پله بالا می رویم. این سومین  فینال ما بود و با سربلندی از این بازی بیرون آمدیم و دل میلیون‌ها هوادار را شاد کردیم. الان نمی دانم به چه تیمی خواهیم خورد اما این بازی تمام شد و همه تمرکز خودمان را به بازی بعدی می گذاریم و امیدواریم به مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا صعود کنیم.

* علیرضا جهانبخش

می‌دانستیم بازی سختی داریم چون تجربه بازی با عراق را داشتیم.آنها به دنبال جنگ روانی بودند تا بازی ما را خراب کنند. هدف ما چیز دیگری بود اما عراق نسبتا غیر فوتبالی بازی کرد و اجازه نداد ما بازی خودمان را انجام دهیم اما خدا را شکر که ما صدرنشین از این مرحله بالا آمدیم. حق ما امروز ۳ امتیاز بود و اگر آن طور که پیش بینی کرده بودیم همه چیز پیش می‌رفت امروز با ۹ امتیاز بازی های این مرحله را تمام کرده بودیم. همین که صدر جدول هستیم خوب است و امیدوارم قرعه خوبی در مرحله بعد نصیب ما شود.

اولین بازی من بعد از مصدومیت ۲ ماهه بود. تلاش کردم زود برگردم و بازی سختی از نظر فیزیکی و فوتبالی به من خورد اما از کادرفنی تیم ملی تشکر می‌کنم که به من اعتماد کردند تا بعد از این همه مدت بازی کنم. امیدوارم در بازی‌های بعد شرایط بهتری داشته باشم.

داوری خوب بود.  البته چند صحنه ۵۰-۵۰ را برای آنها سوت زد اما در مجموع داوری خوب بود و مشکل خاصی وجود نداشت.

نه مشکل مصدومیت نداشتم. با تشخیص کادرفنی این تعویض انجام شد و آنها صلاح دیدند که بازیکنان دیگر هم بازی کنند.

* مهدی طارمی

بازی را آنچنان که می‌خواستیم با کیفیت نبود برنامه ما این بود که بازی را کمی کنترل کنیم و همانطور که می‌خواستیم هم عمل کردیم. در کل برای ما خوب بود، بد نبود.

بله خوب ما برنامه داشتیم که بازی را فقط کنترل کنیم و اگر توانستیم هم گل بزنیم. اما همین که مساوی شدیم به عنوان تیم اول صعود کردیم خدا را شکر.

ترجیح من مهم نیست باید ببینیم با چه تیمی مسابقه داریم. مهم نیست که مقابل چه تیمی بازی خواهیم کرد تمام تمرکزمان را روی بازی‌ها گذاشته‌ایم. و با هر تیمی بازی کنیم روی آن تیم فوکوس می‌کنیم.

نمی‌شود که ما برویم مقابل عراق دفاع کنیم. همانطور که بازی را کنترل می‌کنیم حمله هم می‌کنیم. نه اینکه فقط عراق حمله کند. نه ما به دنبال مساوی نبودیم کنترل شده به دنبال برد بودیم. آنها می‌خواستند بازی را احساسی کنند و ما برویم آنها ضدحمله بزنند.

مهم نیست که چهار سال قبل چه اتفاقی افتاد مهم این است که الان چه اتفاقی می‌خواهد برایمان بیافتد. چهار سال پیش گذشته است.

آنها آمده بودند بازی را احساسی کنند اینگونه می‌خواستند بازی را از ما ببرند. از قبل برنامه داشتیم که خودمان را کنترل کنیم و وارد حاشیه آنها نشویم و خیلی راحت بازی خودمان را کردیم به جز یک درگیری که در نیمه اول رخ داد درگیری دیگری در بازی به وجود نیامد که ما وارد حاشیه شویم. ما بازی خودمان را کردیم که بتوانیم این بازی را کنترل کنیم و ببریم.

هر مهاجمی که وارد زمین می‌شود به دنبال گلزنی است من از اول بازی نبودم اما از زمانی که وارد مسابقه شدم به فکر گلزنی بودم.

اگر بازی در مرحله نیمه‌نهایی یا حذفی بود شرایط اینگونه نبود که ما بایستیم و آنها پاس بدهند. در آن صورت ما بیشتر فشار می‌آوردیم. همانطور که دیدید وقتی ما کمی فشار آوردیم عراق به عقب رفت و می‌توانستیم گلزنی کنیم. اما بازی به بازی فرق می‌کند نمی‌شود که ما در همه بازی‌ها یک‌جور بازی کنیم. اگر در بازی‌های بعدی عراق به پست‌مان بخورد تلافی چهار سال قبل را در می‌آوریم.

* امید ابراهیمی

این افتخار بزرگی است اما در تیم ملی کسی دنبال این مسائل نیست. مهم تیم ملی است. با تشخیص سرمربی تیم ملی به نمایندگی از بچه‌ها بستم. این برایم باعث افتخار است اما مهمترین مسئله موفقیت تیم ملی است.

بله من را کاملا شارژ کرد. من در حال رفتن به سمت دروازه بودم و موقعیت خوبی داشتم اما بازیکن حریف من را شارژ کرد و فکر می‌کنم پنالتی رخ داد. داور جایگیری خوب نداشت و گرنه می‌‌توانست پنالتی بگیرد.

امروز با توجه به تشخیص کی‌روش امروز بیشتر هافبک راست بودم و پشت مهاجمان نبودم. این وظیفه‌ای بود که کی‌روش به من داد و سعی کردم خواسته کادرفنی را در زمین اجرا کنم.

هدف ما صعود بود. در لحظاتی بازی گره می‌خورد و با بازیکنان صحبت می‌کردیم که شرایط بهتر شود. خدا را شکر به هدفمان برای صعود به عنوان تیم اول دست یافتیم. امیدوارم در بازی بعد با هر تیمی رو به رو شدیم نتیجه خوبی بگیریم.

عراقی‌ها یک مقدار به دنبال تنش بودند و خیلی به فکر فوتبال بازی کردن نبودند. اگر فوتبال بازی می‌کردند ما راحت‌تر بازی می‌کردیم. وقتی یک خطا معمولی می‌شد 3-4 نفره حمله می‌کردند تا تمرکز بازیکن ما را برهم بزنند. اگر فوتبال بازی می‌کردند ما هم راحت‌تر کار می‌کردیم. متاسفانه به دنبال تنش بودند و ما هم نتوانستیم راحت بازی خودمان را انجام دهیم. خدا را شکر با وجود این شرایط به هدفمان برای صعود به عنوان تیم اول دست یافتیم.

* اشکان دژاگه

خدا را شکر در گروه اول شدیم و این از همه چیز برای ما مهم‌تر است، بدون گل خورده و ۷ گل زده به مرحله بعدی رفتیم، امروز سعی کردیم بازی را ببریم، اما به هر حال اتفاق می‌افتد که توپ‌ها تبدیل به گل نمی‌شود. البته فشار روی ما نبود و بیشتر روی عراق بود، آنها باید بازی را می‌بردند، اما فکر می‌کنم نود دقیقه بازی در دست ما بود.

چرا باید در این بازی ریسک کنیم و حمله کنیم؟ سعی کردیم بازی را کنترل کنیم عراق جلو بیاید، فشار روی آنها بود، فکر کنم این را خوب انجام دادیم، این استراتژی ما بود و خدا را شکر همان چیزی که می‌خواستیم اتفاق افتاد.

واقعا نمی‌دانم،‌ ما سعی کردیم اول شویم تا در بازی بعد راحت‌تر باشیم، البته بازی آسان وجود ندارد، در مرحله بعد تمام تیم‌ها می‌آیند که بجنگند و بازی‌ها سخت می‌شود، اما فکر می‌کنم هر تیمی بیاید، ما باید از دقیقه اول نشان بدهیم چه تیمی هستیم و ان‌شاءالله بتوانیم به مرحله بعد نیز صعود کنیم.

* سامان قدوس

تیم ملی بازی به بازی بهتر می‌شود اما امروز بازی سخت بودو داور همه‌اش سوت خطا زد اما بازی محکمی بود. داور مدام سوت می‌زد و بازی را برای ما سخت می‌کرد. اما برای همه تماشاگران و کسانی که در ایران بازی را نگاه می‌کردند سخت بود.

روی من ۴-۵ خطا شد هیچ اتفاقی نیفتاد من هم قصد داشتم روی بازیکن عراقی بپرم که با او برخورد نکنم که ناخواسته روی پای او رفتم. نمی‌خواستم روی پای بازیکن عراقی بروم اما بد با پای او برخورد کردم.

فکر نمی‌کردم اینگونه شود اما خوشحالم و امیدوارم بهتر و بهتر برای تیم ملی ایران بازی کنم و مردم ایران را خوشحال کنم.

ما فعلاً به بازی بعدی نگاه می‌کنیم الان از صعودمان خوشحالم.

بله، این بازی را از دست دادم اما خوشحالم که اینجا هستم و امیدوارم قهرمان شویم.

* روزبه چشمی

خدا را شکر که به عنوان صدرنشین به دور بعد صعود کردیم.

بازی سخت فیزیکی را شاهد بودیم. اگر توپ‌های ما گل می‌شد بازی راحت‌تر می‌شد اما خدا را شکر که به عنوان سرگروه صعود کردیم. ان‌شاءالله با تلاش بچه‌ها و حمایت هواداران بتوانیم به مرحله بعدی صعود کنیم.

طبیعی بود که آنها برای سرگروهی بیایند  ما هم تمام تلاش‌مان را کردیم اما موقعیت‌هایمان گل نشد فکر می‌کنم روند طبیعی بازی را شاهد بودیم.

هم پنالتی روی امید ابراهیمی شد هم دومین شوتی که ما زدیم به دست بازیکن  عراقی برخورد کرد و صددرصد پنالتی بود نمی‌دانم چرا داور این پنالتی‌ها را نگرفت. فکر می‌کنم با داور پشت‌دروازه و کمک داور هم صحبت کرد اما نمی‌دانم چرا اعلام پنالتی نکرد به جز پنالتی موقعیت‌های گل داشتیم. اما خدا را شکر که به عنوان سرگروه کردیم ان‌شاءالله در مراحل بعدی.

* سردار آزمون

در آن صحنه فکر می‌کردم توپ به سر بازیکن حریف می‌خورد، اما او نپرید و پس از آن توپ به چشم من خورد، این جزئی از فوتبال است، وگرنه چه کسی دوست دارد گل نزند.

ما فهمیدیم که آنها نمی‌خواهند گل بزنند، هر دو تیم هم آمده بودند که نبازند و این کار را سخت می‌کرد، اگر ما جای عراق بودیم این بازی جاندارتر می‌شد.

من در مورد داوری صحبت نمی‌کنم چون این کار من نیست.

تماشاگران همیشه ما را حمایت می‌کنند، تنها نمی‌گذارند از آنها ممنون هستیم و دست تک‌تک آنها را می‌بوسیم.

فکر می‌کنم بازی‌های واقعی ایران را شاید بتوانیم ببینیم و نباید به کسی باج بدهیم، تمام تلاش‌مان را می‌کنیم و مهم نیست چه تیمی جلوی ما قرار می‌گیرد، می‌خواهد چین باشد، می‌خواهد عربستان باشد، ما باید بازی خودمان را انجام دهیم.

* علیرضا بیرانوند

خدا را شکر می‌کنم در سه بازی که انجام دادیم هیچکدام از بازیکنان مصدوم نشدند و بدون مصدومیت دور گروهی را تمام کردیم. به بازیکنان و کادر فنی تبریک می‌گویم امیدوارم این روند خوب تیم ملی ادامه پیدا کند. ما می‌توانستیم امروز مقابل عراق برنده شویم.

عراق برای نباختن مقابل ما بازی کرد. آنها فقط در ۱۰ -۲۰ دقیقه آخر به ما کمی فشار آوردند. بازی خوبی را تیم ملی انجام داد. ترکیب تیم ملی در هر مسابقه چهار تغییر دارد. باید ببینیم در مرحله بعدی مقابل کدام تیم باید به میدان برویم که یکی از تیم‌های سوم گروه‌ها خواهد بود.

اخبار جام ملت های آسیا

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار