logo

به گزارش استقلال نیوز، بارسلونا دیشب با بازیکنان ذخیره در مستایا مقابل والنسیا با کسب تساوی یک بر یک و  با ثبت بیست و نهمین بازی متوالی بدون باخت راهی فینال جام حذفی اسپانیا، کوپا دل ری شد.


با کسب رکورد بیست و نه بازی بدون شکست توسط بارسلونا، قصد داریم مقایسه ی بین بارسلونای رویایی پپ گواردیولا (2010/11) و بارسلونای لوئیز انریکه (2015/16) داشته باشیم.

2015 06 06 JUVE FCB 015.v1433625289


بازیکنان کلیدی:
از بارسای پپ، لیونل مسی، آندرس اینیستا، جرارد پیکه، دنی آلوز، سرجیو  بوسکتس و خاویر ماسکرانو همچنان در بارسلونا حضور دارند.
مسی همچنان برای گلزنی سیری ناپذیر نشان می دهد و  مسلماً از اینکه نیمار و لوئیس سوارز همبازی او هستند بسیار خوشحال است. در واقع جذب این دو ستاره ی برزیلی و اروگوئه ای تفاوت عمده ای در بارسلونا ایجاد کرده است و بارسلونای انریکه را وزین تر کرده است.
ژاوی هرناندز که حلقه اصلی خط میانی و حمله بارسلونای پپ بود در تابستان گذشته بارسلونا را به مقصد قطر ترک کرد و به جای او آردا توران  جذب شد. همچنین درون دروازه نیز ویکتور والدز بارسلونا را ترک و به جای او کلودیو براوو کاپیتان شیلی جذب شد.
ایوان راکینتیچ نیز یکی از بهترین خریدهای بارسا بوده و در میانه میدان تیم انریکه می درخشد.

 hi res bf050bdc197d5123fe2b068855bb370a crop north

نقاط قوت:
تفکر پپ برای تصاحب توپ و میدان تأثیر زیادی در تقویت بارسا داشته است. این تفکر به تیم او این اجازه را می داد که بازی را تحت کنترل گرفته و نیرو و انرژی کمتری از  بازیکنان صرف تعقیب و گریز برای تصاحب توپ می شد. آنها می توانستند مدت زمان زیادی بدون اینکه خسته شوند توپ را در اختیار داشته باشند و با پاس های کوتاه ترکیبی بازیکنان حریف را سردرگم کنند.
لوئیس انریکه نیز همان سبک بازی را برای بارسلونا در نظر گرفت  ولی با تاکتیک های متنوع تر.
ترکیب تملک توپ ، ضد حمله سریع و پاس بلند. بارسا در الکلاسیکو قبلی روی همین تاکتیک به گل رسید،  پاس بلند آلوز برای سوارز و..، در بازی رفت نیمه نهایی کوپا دل ری نیز بارسلونا با پاس های عرضی نیمار برای سوارز، والنسیا را ویران کرد. همه این ها نشان دهنده توانایی های فراوان بارسای انریکه است.

msn2 1448964931 800


ضعف ها:
اگرچه بارسلونا پپ یک سوپر تیم در اروپا بود ولی گواردیولا گاه و بیگاه با مشکل ضد حمله حریفان و پاس های بلندی که پشت سر مدافعان این تیم قرار می گرفت مواجه بود. مشکلی که در سال 2012 موجب شکست بارسا در جدال با رئال مادرید و ضدحملات ویران کننده این تیم و  پایان سلطه بارسای پپ در لالیگا و همچنین شکست و حذف بارسلونا در مجموع دو بازی نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل چلسی با وجود اینکه آنها میزبان بازی برگشت بودند، شد.
زمانی که انریکه سرمربیگری بارسا را به عهده گرفت ضعف تیم خود در این زمینه را پوشش داد و برطرف کرد.

 cristiano ronaldo 395 dribbling pique xavi and daniel alves real madrid barcelona clasico

 

در سال 2016 اتلتیکو مادرید، مالاگا و لوانته سه تیمی بودند که در بازی مقابل بارسلونا دردسرهای زیادی را برای تیم انریکه بوجود آوردند و بازی محکم و سختی را مقابل آن ها انجام دادند، اگرچه آبی و اناری ها با حرص و ولع سیری ناپذیر مثلث طلایی خود MSN این دیدارها را با پیروزی پشت سر گذاشتند.
آیا بارسلونا در سال 2016 نیز می تواند همچون سال 2015 بدرخشد؟؟
باید منتظر ماند و دید.

 

 

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار