logo

به گزارش استقلال نیوز، با توجه به اختلاف 6 امتیازی منچسترسیتی با صدر جدول لیگ برتر، به دلایل امیدواری منچسترسیتی برای کسب مقام قهرمانی لیگ برتر و همچنین دلایلی که مانع از قهرمانی این تیم می شوند می پردازیم.

 


چرا منچسترسیتی می تواند قهرمان شود؟


خط حمله آتشین
بعد از 26 دیدار، منچسترسیتی با 6 اختلاف امتیاز نسبت به تیم صدرنشین(لسترسیتی) در رده چهارم جدول قرار دارد. از لحاظ تفاضل گل آنها با تفاضل +20 بالاتر از روباه ها(لسترسیتی) صدرنشین لیگ برتر با تفاضل +19 و توپچی ها(آرسنال) تیم سوم جدول با تفاضل +18 قرار دارند. اگرچه تفاضل گل آنها نسبت به تیم دوم جدول، تاتنهام با تفاضل +27، بسیار کمتر است ولی شاگردان پلگرینی با داشتن آگوئرو که از بند مصدومیت رهایی پیدا کرده و در 19 بازی که برای این تیم به میدان رفته 14 گل به ثمر رسانده این شانس را دارند که این تفاضل گل را جبران کنند.

serjio agueroسابقه قهرمانی و بازیکنان کلیدی و با تجربه
اگرچه منچسترسیتی در طول فصل به طور مستمر با لیست طویلی از مصدومان و بی ثباتی در ترکیب مواجه بود  باز هم توانست خود را در جمع مدعیان حفظ کند و این ثبات با توجه به تعدد مصدومین برتری این تیم نسبت به سه رقیب دیگر در راه قهرمانی ست.
بازیکنان کلیدی این تیم از جمله جو هارت، ویسنت کمپانی، داوید سیلوا، سرخیو آگوئرو و یحیی توره سابقه قهرمانی به همراه روبرتو مانچینی در فصل 2011/12 و مانوئل پلگرینی در فصل 2013/14 را دارند.
آنها می دانند که در شرایط بحرانی این مقطع منچسترسیتی چگونه عمل کنند و راه را برای قهرمانی تیم خود هموار کنند.

yahyaگواردیولا از راه می رسد!
چنانچه رفتن پلگرینی در انتهای فصل از منچسترسیتی انگیزه بازیکنان را کاهش و آنها را دلسرد کرده باشد، ولی مطمئنا" آنها برای اثبات خود به پپ گواردیولا سرمربی فصل آینده خود و تحت تأثیر قرار دادن او هم که شده برای کسب عنوان قهرمانی تلاش بسیاری خواهند کرد.

pep guardiola 014


دلایلی که منچسترسیتی نمی تواند قهرمان لیگ برتر شود


فرصت ناچیز؛ منچستریونایتد تنها استثنا!
در طول برگزاری لیگ برتر تنها یک تیم وضعیتی مشابه با منچسترسیتی داشت و توانست در انتهای فصل مقام قهرمانی را بدست بیاورد.
منچستریونایتد در فصل 1992/93 بعد از 26 هفته همانند منچسترسیتی 47 امتیازی بود و در انتهای فصل بالاتر از استون ویلا و نوریچ سیتی بعد از 26 سال انتظارفاتح لیگ برتر شد.
در 12 هفته باقی مانده، شاگردان پلگرینی کار بسیار دشواری برای جبران امتیازهای از دست داده و رسیدن به عنوان قهرمانی و تکرار کار بزرگی که شاگردان سر آلکس فرگوسن در فصل 1992/93 کردند، دارند.

cq5dam.thumbnail.490.338.margin

نتایج ضعیف در دیدارهای مستقیم با تیم های بالانشین
پیروزی در دیدارهای حساس مشخص کننده عیار تیم ها برای قهرمانی ست. منچسترسیتی در فصل 2015/16 در این زمینه بسیار ضعیف عمل کرد و در 6 دیداری که با 5تیم بالانشین جدول رده بندی لیگ برتر انجام داد 2 تساوی و 4 شکست نصیب این تیم شد.
آنها بازی رفت و برگشت مقابل لسترسیتی و تاتنهام را انجام دادند و تنها بازی خانگی مقابل منچستریونایتد و آرسنال برای آنها باقی مانده است تا رکورد ضعیف خود را بهبود ببخشند. بازی خانگی با توپچی های لندنی در ورزشگاه اتحاد تنها یک هفته مانده به اتمام لیگ برتر انگلیس خواهد بود و شاید آن زمان برای تغییر در سرنوشت لیگ برتر بسیار دیر باشد.

pelegriniنتایج منچسترسیتی مقابل لسترسیتی، تاتنهام، آرسنال و منچستریونایتد؛ تیم های اول تا پنجم جدول رده بندی در این فصل:
تاتنهام 4-1 منچسترسیتی (هفته 7)
منچستریونایتد 0-0 منچسترسیتی (هفته 10)
 آرسنال 2-1 منچسترسیتی (هفته 17)
لسترسیتی 0-0 منچسترسیتی (هفته 19)
منچسترسیتی 1-3 لسترسیتی (هفته 25)
منچسترسیتی 1-2 تاتنهام (هفته 26)

نتایج منچسترسیتی مقابل لیورپول، چلسی و اورتون؛ سه تیم مطرح لیگ برتر که جایگاه مناسبی در جدول رده بندی ندارند:
منچسترسیتی 3-0 چلسی (هفته 2)
اورتون 0-2 منچسترسیتی (هفته 3)
منچسترسیتی 1-4 لیورپول (هفته 13)
منچسترسیتی 0-0 اورتون (هفته 21)

aguero injبازی های آنها در 12 هفته باقی مانده به ترتیب زیر است:
نیوکاسل(سنت جیمز پارک)، لیورپول(آنفیلد)، استون ویلا(اتحاد)، نوریچ(کارو رود)، منچستریونایتد(اتحاد)، بورنموث(دین کورت)، وست برومویچ(اتحاد)، چلسی(استمفورد بریج)، استوک(اتحاد)، ساوتهمپتون(سنت مری)، آرسنال(اتحاد) و سوانسی(لیبرتی).

goalcbertioneleپلگرینی جایگاه خود در منچسترسیتی را با اعلام خبر آمدن گواردیولا در پایان فصل از دست رفته دید، اما مربی شیلیایی با وجود بحران مصدومیت های گسترده در تیمش با 69 تغییری که تا به اینجای فصل در 26 دیدار در ترکیب اعمال کرد بالاتر از آرسنال و تاتنهام با 41 و لسترسیتی با 21 تغییر توانست تیمش را همچنان در جمع مدعیان لیگ برتر باقی نگه دارد.
با این حال باید منتظر ماند و دید که با توجه به بازی های دشوار باقی مانده تا پایان فصل، شاگردان پلگرینی می توانند امتیازات عقب افتاده را جبران کنند یا خیر؟

 

 

 

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار