2252038 w2

به گزارش استقلال نیوز، راپید وین در بازی رفت مرحله 1/16 نهایی یورو لیگ مقابل والنسیا متحمل شکست سنگین 6 بر صفر شد. در این گزارش نگاهی می کنیم به بازگشت های رویایی در یورو لیگ و قبل تر از آن در یورو کاپ.

 

در ورزشگاه مستایا شهر والنسیا، شاگردان گری نویل در یک بازی رویایی راپید وین اتریش را با شش گل درهم کوبیدند تا به احتمال بسیار زیاد یکی از 16 تیم مرحله بعد باشند.

جبران شکست های سنگین در بازی دور رفت کار آسانی نیست ولی در فوتبال غیر ممکن نداریم. با آغاز دور برگشت مرحله 1/16نهایی یورو لیگ نگاهی می کنیم به تاریخچه بازی ها و بازگشت های دراماتیک و جبران شکست های سنگین دور رفت در بازی برگشت.

valencia rapid

بازل – والنسیا؛ 1/4نهایی یورو لیگ 2013/14:

بازل در بازی رفت در ورزشگاه St. Jakob-Park شهر بازل با سه گل والنسیا را شکست داد. در این دیدار دلگادو در دقایق 34 و 38 و استوکر در دقیقه 1+90 برای میزبان گلزنی کردند.(بازل 3-0 والنسیا)

شاید صعود بازل به مرحله نیمه نهایی قطعی به نظر می رسید اما در بازی برگشت والنسیا بازگشتی رویایی داشت و در طول 90 دقیقه 3 بار دروازه بازل را باز کرد تا بازی در مجموع سه بر سه مساوی شود. گل های والنسیا توسط پاکو آلکاسر در دقایق 38 و 70 و یک بار نیز توسط وارگاس در دقیقه 42 به ثمر رسید. با توجه به تساوی دو تیم در مجموع دو بازی کار به وقت های اضافی کشیده شد. اخراج دو بازیکن بازل در نیمه اول 30 دقیقه وقت های اضافی، مارسلو دیاز در دقیقه 101 و گاستون سائورو در دقیقه 1+105 هر دو با دریافت کارت زرد دوم، تیم بازل را 9 نفره کرد تا والنسیا در 15 دقیقه دوم وقت های اضافی با گل های پاکو آلکاسر در دقیقه 114 و خوان برنات (بازیکن فعلی بایرن مونیخ) در دقیقه 118 بازل را با نتیجه پنج بر صفر شکست دهد و در مجموع پنج بر سه پیروز و به جمع چهار تیم پایانی راه پیدا کند.(والنسیا 5-0 بازل)

در مرحله نیمه نهایی والنسیا به مصاف سویا رفت که در مجموع دو دیدار سویا با تساوی 3 بر 3 و گل زده در خانه حریف راهی دیدار نهایی شد و در  فینال نیز در ضربات پنالتی بنفیکا را شکست داد و قهرمان این دوره شد.

Valencia basel

اسپانیول – بایرلورکوزن؛ فینال 1987/88:
دو تیم اسپانیول اسپانیا و بایرلورکوزن آلمان دیدار فینال که به صورت دو دیدار رفت و برگشت بود را برگزار کردند. در دیدار رفت که در ورزشگاه Sarriá شهر بارسلون برگزار شد اسپانیول با سه گل مهمانش را شکست داد. مربی اسپانیول خاویر کلمنته بود.(اسپانیول 3-0 بایرلورکوزن)
در بازی برگشت اما ورق برگشت! در ورزشگاه BayArena شهر لورکوزن، شاگردان اریک ریبک در 25 دقیقه طوفانی میلتون تیتا، فالکو گوتز و چا بوم سه گل برای لورکوزن به ثمرر رساندند تا بازی به وقت های اضافی و سپس ضربات پنالتی کشیده شود. در ضربات پنالتی اسپانیول دو بر صفر پیش افتاد اما رودیگر ولبورن دروازبان لورکوزن با مهار سه ضربه پنالتی متوالی ستاره تیمش بود و لورکوزن  3 بر 2 در ضربات پنالتی پیروز شد.(بایرلورکوزن 3-0 اسپانیول _ در ضربات پنالتی لورکوزن 3 بر 2 پیروز شد)

Leverkusen

رئال مادرید – مونشن گلادباخ؛ مرحله سوم(1/8نهایی) 1985/86:    
در دیدار رفت این مرحله در ورزشگاه Rheinstadion شهر دوسلدورف و با قضاوت لوئیجی آگنولین ایتالیایی با نتیجه پر گل پنج بر یک رئال مادرید را درهم کوبید.(مونشن گلادباخ 5-1 رئال مادرید)
در بازی برگشت شب وحشتناکی در سانتیاگو برنابئو شهر مادرید در انتظار شاگردان یوپ هاینکس بود. رئالی ها که چندو، هوگو سانچز و رافائل گوردیلو را به دلیل محرومیت و مانوئل سانچز را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشتند با درخشش خورخه والدانو آرژانتینی و کارلوس آلونسو گونزالسملقب به سانتیانا با چهار گل مهمان خود را شکست دادند و به خاطر گل زده در خانه حریف راهی مرحله بعدی شدند.(رئال مادرید 4-0 مونشن گلادباخ)
رئال مادرید در این دوره با پیروزی 5 بر 3 در مجموع دو بازی رفت و برگشت مقابل کلن آلمان، قهرمان شد.

real madrid

کوئینز پارک رنجرز – پارتیزان بلگراد؛ مرحله دوم(1/16نهایی) 1984/58:
دیدار رفت این بازی که در ورزشگاه آرسنال، هایبوری لندن برگزار شد کوئینز پارک رنجرز با نتیجه شش بر دو مهمان خود پارتیزان بلگراد را در هم کوبید.(کوئینز پارک رنجرز 6-2 پارتیزان بلگراد)
شاید کمتر کسی فکر می کرد که یوگوسلاوها در بازی برگشت بتوانند این باخت سنگین را جبران کنند و با چهار گل مهمان حود را شکست دهند. ژونکو ژیکوویچ هافبک پارتیزان تنها سه روز پس از بازگشتش از خدمت سربازی گل چهارم تیمش در این دیدار را به ثمر رساند. او در مصاحبه بعد از پایان بازی گفت: "بعد دوری طولانی از فوتبال، در حضور 50هزار تماشاگر به میدان رفتم، ما بر احساسمون غلبه کردیم و به این باور رسیدیم که می توانیم. ما شب فوق العاده ای را رقم زدیم." پارتیزان بلگراد در مجموع دو دیدار با قانون گل زده در خانه حریف راهی مرحله بعد شد.(پارتیزان بلگراد 4-0 کوئینز پارک رنجرز)
در مرحله بعد پارتیزان با شکست 5 بر 2 در مجموع دو دیدار مقابل ویدئوتون مجارستان از دور رقابت ها کنار رفت. ویدئوتون تا فینال رقابت ها پیش رفت اما در دیدار فینال مقابل رئال مادرید 3 بر 1 در مجموع دو دیدار شکست خورد و به مقام دومی دست پیدا کرد.

QPR

ایپسویچ – کلوب بروژ؛ مرحله دوم(1/16نهایی)1975/76:
در دیدار رفت ایپسویچ با سه گل مهمان بلژیکی خود را شکست داد. انگلیسی ها تقریبا" از صعود به مرحله بعد مطمئن بودند و از پیروزی بدست آمده بسیار خوشحال.(ایپسویچ 3-0 کلوب بروژ)
در بازی برگشت اما وضعیت تغییر کرد. بروژی ها در همان نیمه اول سه گل خورده در بازی رفت را جبران کردند. رائول لمبرت، دانیل کوبر، اولریک لی فی وره سه گل آنها را به ثمر رساندند. رنه واندریکن(که در زیر عکسش را مشاهده می کنید) گل چهارم بروژ در این دیدار را وارد دروازه ایپسویچ کرد تا تا شاگردان ارنست هپل با پیروزی در مجموع دو دیدار راهی مرحله بعد شوند.(کلوب بروژ 4-0 ایپسویچ)
کلوب بروژ در این سال تا فینال رقابت ها پیش رفت و در دیدار نهایی با شکست 4 بر 3 در مجموع دو دیدار رفت و برگشت، قهرمانی را به لیورپول واگذار کرد.

brugge

 به نظر شما راپید وین امشب می تواند معجزه در فوتبال را دوباره معنا کند؟

باید منتظر بمانیم و ببینیم سبز و سفیدهای اتریشی چه سورپرایزی برای خفاش های اسپانیایی خواهند داشت.

 

 

 

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار