7059

از عرش تا فرش.. بهترین جمله ای که می توان در ارتباط با ستاره های نیمکت و سکونشین استقلال به کار برد که در آستانه خاموشی و محو از فوتبال قرار دارند.

 

به گزارش استقلال نیوز، مرور خاطرات شاید برای برخی زیاد خوشایند نباشد، مخصوصا برای بعضی از بازیکنانی که در روزگاری نه‌چندان دور خود را تحت عناوین مختلفی از جمله پدیده، ستاره، بازیکن تیم‌ملی و.. مطرح کردند ولی با گذشت 2 یا 3 سال در یک حرکت سقوط آزاد در مسیری رو به نابودی قدم گذاشتند! مسیری که هم اشتباهات خودشان و شاید هم مربیانشان بطور خواسته یا ناخواسته آن‌ها را از موفقیت دور کرده و آن آینده‌ی درخشانی که خودشان و فوتبالدوستان برایشان متصور بودند چیزی نیست که امروز به آن رسیده‌اند.

haj mohammadii

امین حاج‌محمدی

مدافع خوش قد و قامت سال‌های نه‌چندان دور تیم ملی و نفت تهران که به گمان بسیاری از کارشناسان آینده‌دارترین مدافع ایران بود.بازیکنی که باوجود سن بسیار کم درکنار مرتضی پورعلی‌گنجی زوج مستحکمی را در قلب خط دفاعی نفت تشکیل داده بودند و یکی از ارکان موفقیت نفت در سالیان گذشته بودند.حالا سرنوشت بسیار متفاوت پورعلی‌گنجی و حاج‌محمدی مؤید عدم موفقیت حاج‌محمدی است،عدم موفقیتی که دلیل آن هرچیزی که بود یکی از بهترین مدافعین ایران را در آستانه‌ی نابودی قرار داده است.حاج‌محمدی با پیوستن به استقلال باعث خوشحالی طرفداران این تیم شد و این نوید را به آن‌ها داد که خط دفاعی تیمشان تا سال‌ها بیمه است ولی شاید عدم اعتماد مظلومی و شاید هم بدشانسی و شاید هم دلایل دیگر باعث شد امین نتواند دوران درخشان نفت را تکرار کند.

 

beh

بهنام برزای

کاپیتان خوش تکنیک و سرعتی سابق تیم ملی امید همان چیزی را به تماشاگر فوتبال ارائه میکرد که از بازیکن خوزستانی انتظار داشتند.بازیکنی که با سرعت بالای خود باوجود سن کم کابوس هر خط دفاعی بود.درخشش خیره کننده او در راه‌آهن و تیم ملی امید باعث شد خیلی زود باشگاه‌های بزرگ ایران به فکر جذب وی بیافتند.اما متأسفانه شاید تصمیمات اشتباه و شاید هم فاصله گرفتن از زندگی حرفه‌ای باعث شد برزای خیلی زود در مسیر سراشیبی سقوط قرار بگیرد.نیم فصل لیگ چهاردهم که برزای به استقلال تهران پیوست باعث خوشحالی طرفداران این تیم شد و امیدوار بودند این هافبک مهاجم خوش تکنیک گره‌ی عدم خلاقیت و کندی را در نیمه‌ی جلویی استقلال باز کند اما نیمکت‌نشینی‌ها و بعضا سکونشینی‌های او تا امروز ادامه داشته است و دلیل آن بر همه پوشیده است.

 

meisam majidi

میثم مجیدی

مدافع اراکی سابق استقلال خوزستان علیرغم اینکه خیلی دیر به سطح اول فوتبال ایران معرفی شد ولی توانست در اولین فصل حضور خودش در لیگ برتر نام خود را بر سر زبان‌ها بیاندازد. فوتبال ایران که از گذشته تا کنون همیشه از فقدان یک مدافع چپ مطمئن رنج می برد با درخشش مجیدی در ترکیب استقلال خوزستان صاحب یک دفاع چپ عالی شده بود، بازیکنی که هم خوب گل می زد هم در دفاع موفق بود. درخشش مجیدی باعث شد تا باشگاه‌های متمول منتظر پایان فصل چهاردهم نشوند و در همان نیم فصل به دنبال جذب وی باشند، اما مخالفت استقلال خوزستان باعث شد مجیدی لیگ چهاردهم را در این تیم آبی‌پوش خوزستانی به پایان برساند و در پایان فصل برای عقد قرارداد راهی تهران شود. مجیدی باوجود پیشنهاد تیم دوم پایتخت که از نیم فصل به دنبال جذب وی بود به استقلال پیوست تا جایگزین هاشم بیگ‌زاده‌ای شود که هواداران استقلال دل خوشی از او نداشتند. درخشش مجیدی در استقلال تهران هم ادامه داشت تا اینکه یک مصدومیت بی موقع همه چیز را خراب کرد. مجیدی بعد از مصدومیت دیگر نتوانست بازی‌های خوب قبل را تکرار کند.

 

afsh

آرش افشین

افشین برخلاف سایرین مسیر "عرش تا فرش" را طی مدت طولانی‌تری پیمود و حتی تا استانه لژیونر شدن هم پیش رفت! حضور در تمرینات لیل فرانسه، قهرمانی لیگ برتر با فولاد، دعوت به تیم ملی و در نهایت سکونشینی در استقلال، آن هم در حالیکه هنوز به مرز 30 سالگی هم نرسیده است! وجه تمایز دیگر افشین از سایرین حدس راحت تر دلایل ناکامی اوست. شاید اگر طمع نمی کرد و در مسیر قانونی اقدام به گرفتن کارت پایان خدمت می کرد، شاید اگر چندسال قبل پس از درخشش در فولاد با پولی کمتر راهی اروپا می شد و یا در ایران انتخاب بهتری از سپاهان می داشت در حال حاضر وضعیت به مراتب بهتری داشت.

**** ****

 

تمامی بازیکنانی که نامشان آورده شد روزی در پست خود از بهترین های ایران بودند ولی برخی اشتباهات و شاید هم نداشتن زندگی حرفه‌ای و شاید هم مسائل روحی روانی و البته عدم اعتماد مربیان وقت به آن‌ها باعث شد در مسیر نابودی قدم بگذارند، در حالیکه تمامی آن ها در سنی هستند که اوج دوران فوتبالی یک فوتبالیست است و شاید هم هنوز برای برگرداندن آن‌ها به دوران اوجشان دیر نشده باشد. امید است مدیران و مربیان استقلال علی الخصوص علیرضا منصوریان با تدبیر بیشتر مانع سوختن سرمایه‌های استقلال و فوتبال کشورمان بشوند.

 

 

دیدگاه‌ها  
آرش برهانی9
+1 #1 آرش برهانی9 1395-08-12 15:36
مشکل از بازیکن ها نیست مشکل از علی منصوریان هستش که بدجور داره اشتباه میکنه حس رقابت اصلا وجود نداره
نقل قول کردن
سجاد
+2 #2 سجاد 1395-08-12 18:21
ایوول حرف حق افشین که بخدا اشتباه کرد اون سال رفت سپاهان همون سال اومده بود استقلال حرف نداشت :cry:
نقل قول کردن
Arsenal
+1 #3 Arsenal 1395-08-13 13:56
عالی بود سرمربی استقلال باید بتونه از تمامی نیروهاش استفاده کنه که نمی کنه.منصوریان اگه بتونه واقعا حس رقابت در تیمش به وجود بیاره مطمئنا قهرمانی دور از دسترس نیست
نقل قول کردن
نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار