تماشاگران استقلال
جوانگرایی در فوتبال به واسطه تجربه کم بازیکنان جوان تبعاتی برای هر تیمی خواهد داشت و تیم بزرگی چون استقلال با افتخارات فراوان و توقع زیاد هواداران از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

 

به گزارش استقلال نیوز، پس از پایان لیگ سیزدهم و عدم نتیجه گیری استقلال تهران، هواداران خواهان تغییرات گسترده و جوانگرایی در ترکیب تیم شدند. امیرقلعه نویی سرمربی وقت استقلال با اضافه کردن چند جوان، کمی میانگین سنی تیم را پایین آورد ولی آن جوانگرایی مدنظر طرفداران نبود، ضمن اینکه استقلال در کسب نتیجه نیز ناموفق عمل کرد تا قرارداد قلعه نوعی برای فصل بعد تمدید نشود.

با پایان یافتن لیگ چهاردهم و جدایی قلعه نویی از استقلال و بازگشت مظلومی به نیمکت آبی ها خواسته‌ هواداران مبنی بر جوانگرایی در استقلال بیشتر برآورده شد، ولی طرفداران استقلال که گویا جوانگرایی و قهرمانی در هر دو جام آن هم در سال اول را با هم می خواستند، انتقادات از مظلومی را هم شروع کرده و او را مربی بی دانشی خواندند و با عدم موفقیت استقلال در فینال جام حذفی مقابل ذوب آهن خواستار برکناری وی و جانشینی علیرضا منصوریان در تیمشان شدند، البته باز هم با درخواست و امید به جوانگرایی و تغییر نسل در استقلال!

نیمکت نشینان استقلال

 

منصوریان که در هفته های ابتدایی نیم فصل اول به دلیل عدم آشنایی با جو استقلال و ناهماهنگی های بین بازیکنان و عدم بازدهی خریدهای گران قیمتی چون بختیار رحمانی و فرشید باقری نتایج خوبی نگرفت، کم کم به این نتیجه رسید که با استفاده از نیروی جوان یا به قولی بنزین سبز خود سبک بازی تیم را تغییر دهد و با ریسکی بزرگ دست به جوانگرایی گستره بزند. با توجه به بازی خوب استقلال در هفته های پایانی نیم فصل اول علی الخصوص درخشش جوانان این تیم مقابل مقابل سپاهان به این نتیجه می رسیم که او در این امر موفق بوده است.

اما با وجود حضور و درخشش جوانانی مانند بهنام برزای، محسن کریمی، امید نورافکن، فرشید اسماعیلی، روزبه چشمی، سید مجید حسینی، سید حسین حسینی، میعاد یزدانی و میلاد زکی‌پور و حضور بازیکنان با تجربه ای مانند کاوه رضایی، امید ابراهیمی، یعقوب کریمی، هرائرمگویان، سید مهدی رحمتی و خسروحیدری به نظر می رسد استقلال از نظر بازیکن تیم کاملی در اختیار دارد و تنها با چند خرید حساب شده می تواند ضعف های خود را پوشش دهد اما در این روزها هواداران استقلال با ایجاد حاشیه و انتقادات بعضا" غیرمنصفانه به مدیریت و کادرفنی باشگاه تمرکز را از استقلالی که درآستانه‌ رسیدن به ثبات تاکتیکی ست می گیرند. روزی از درخشش محسن کریمی، بهنام برزای، فرشید اسماعیلی، سید حسین حسینی و.. لب به تحسین می گشایند و روزی دیگر از جذب نشدن ستاره‌های کاغذی و میلیاردی گلایه می کنند.

امید نورافکن

با وجود بازیکنان کنونی استقلال و حتی با قطعی به نظر رسیدن جدایی امین حاج محمدی، میثم مجیدی، بختیار رحمانی و فرشید باقری و جدایی آرش افشین و خرید تقریبا" قطعی شده بازیکنانی نظیر سرور جباراف، آندرانیک تیموریان و سجاد شهباززاده به نظر می رسد بازهم بازیکنان با استعدادی مانند امید نورافکن و میعاد یزدانی فرصت چندانی برای خودنمایی پیدا نکنند. نورافکن و یزدانی بازیکنانی اند که طرفداران استقلال خواستار اینند که منصوریان به آن ها فرصت بازی بدهد، اما با این وجود به مدیریت خرده می گیرند که چرا آرش افشین سکونشین استقلال با 2، 3 بازی نصف و نیمه را با رحیم زهیوی، ستاره ملی‌پوش لیگ معاوضه نکردید!

در این مطلب به هیچ عنوان قصد حمایت از مدیرعامل یا شخص دیگری را نداریم اما با کمی منطق می شود فهمید گرفتن بازیکن در نیم فصل کاری بسیار دشوار است، آن هم گرفتن ستاره هایی که یک سر و گردن بالاتر از بازیکنان فعلی تیم باشند! مگر در موارد استثناء که آن هم نیازمند توان مالی بسیار بالا و پول‌های بی حساب و کتاب از فردی(افرادی) ست که در حال حاضر در اوین به سر می برد(می برند)!!

بهنام برزای و فرشید اسماعیلی

در انتها بهتر است هواداران استقلال در ابتدا تکلیفشان را با خودشان مشخص کنند، اینکه خواهان بازی کردن جوانان با استعدادی مانند یزدانی، نورافکن، برزای، کریمی، حسینی، چشمی و.. هستند  که برای سالیان سال می توانند در ترکیب استقلال بدرخشند و یا خرید ستاره‌های میلیاردی که با مبلغی بیشتر رنگ عوض کرده و ندای قلبشان تغییر می کند؟!

اگر انتخاب هواداران گزینه اول است، پس بهتر است به منصوریان اعتماد داشته باشند تا با بنزین سبز خود، تیمی را آماده کند که استقلال را برای فصل های بعد نیز بیمه کند و خیال همه را از بابت تیمی قدرتمند راحت..

 

دیدگاه‌ها  
siroan
+3 #1 siroan 1395-10-25 23:33
ایول دمت گرم اوین رو خوب اومدی
بنزین سبز به قول خودش به تیم تزریق شده فقط مونده یه تکونی به نیمکت هم بده یه دستیار خوب خارجی هم اضافه بشه
نقل قول کردن
sezar
+1 #2 sezar 1395-10-25 23:34
حرفت درسته ولی به نظر من در کنار بازیکن جوون باید ستاره هم باشه مقابل السد نمیشه با بازیکن جوون نتیجه گرفت
نقل قول کردن
ALI7
0 #3 ALI7 1395-10-26 15:49
حرفت درسته کاملا ولی منصوریان باید اول کادر خودش رو تقویت میکرد
نقل قول کردن
saha
0 #4 saha 1395-10-26 22:31
ولی باید بازیکن باتجربه هم باشه درکنارش نمیشه یهو کل تیم جوون شه
کادر فنی هم می بایستی یکمم رو تقویت خودشون کار کنن
نقل قول کردن
Reza
0 #5 Reza 1395-10-27 11:38
آفرین واقعا حرف دل منو زدی خیلی عالی موفق باشید
نقل قول کردن
نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار