ec14b18d 730d 46d3 8371 2458a108583e

مجید صالح گفت:ما همه چیز را از دست ندادیم و ما میخواهیم تا پایان بجنگیم و برای کسب قهرمانی تمام تلاش خود را خواهیم کرد

 

به گزارش استقلال نیوز مجید صالح درباره اتفاقات اخیر باشگاه استقلال و به خصوص دربی 82 در گفت و گو با  کاپ، اظهار داشت: هر تیمی در مسابقه طرحی دارد و طرحی که بهتر باشد برنده می شود. در واقع در دربی پرسپولیس به موقع از نقاط قوت خودش و نقاط ضعف ما استفاده کرد و پیروز شد. البته من اعتقاد دارم ما در لحظاتی که گل خوردیم این اتفاق روی اشتباه فردی صورت گرفت. ما نه در خط دفاعی بلکه در سازمان دفاعی مان خوب کار نکردیم. خط دفاع با سازمان دفاعی تفاوت دارد. البته در بخش حمله خیلی بد نبودیم. گل اول را غافلگیرانه خوردیم و در ادامه باید به یک پنالتی می رسیدیم که اگر داور آن را اعلام می کرد شرایط متفاوت می شد.

وی افزود: پرسپولیس هم در ضد حملات خیلی خوب کار کرد. ما در بحث روانی و استراتژی فنی اشتباهاتی داشتیم. در فوتبال تا اشتباه نباشد نتیجه ای رقم نمی خورد. دو روز قبل هم وقتی با هواداران صحبت کردیم حق را به آنها دادیم اما باید بگویم که برای ما همه چیز تمام شده نیست. تیم  بزرگی مثل بارسلونا چهار بازی می بازد که سه بازی آن در شهر خودشان بوده. بارسلونا لیگ قهرمانان را از دست می دهد و ال کلاسیکو را هم می بازد. همه اینها در عرض دو هفته اتفاق می افتد. یعنی آنها نیز از این بحران ها دارند اما همه چیز را تمام شده نمی دانند.

مربی تیم فوتبال استقلال تصریح کرد: دربی برای همه ما چه کادر فنی و چه هواداران مهم بود. ولی باید در نظر بگیریم ما همه چیز را از دست ندادیم. یک فینال حذفی و یک جدول لیگ را داریم. نباید ناامید باشیم که نتوانیم ادامه دهیم.

صالح درباره شایعه این روزها مبنی بر اینکه پرویز مظلومی اعلام کرده تعویض خسرو حیدری در دربی نظر دستیارانش بوده بیان داشت: من نمیدانم این بحث از کجا آمده اما در تیم ما هر تصمیمی در نهایت با نظر سرمربی انجام می شود و تصمیم اول و آخر را آقای مظلومی می گیرد. تا به حال اینگونه بوده است. البته خروجی هر تصمیمی در نهایت به کل کادر فنی بر می گردد. من نمی خواهم خیلی به تک تک اتفاقات دربی برگردم. زیرا دردی را دوا نمی کند و اکنون موضوعیتی ندارد. ما در آن بازی پلنی داشتیم که باختیم و قطعا وقتی باختی حادث می شود در استراتژی شما، تعویض ها و ترکیب اصلی اشکالاتی وجود داشته است. مطمئن باشید آقای مظلومی مربی بزرگی است و ضعف ندارد که بگوید بقیه گفته اند من این تعویض را انجام بدهم. به طور مثال اگر من مربی به سرمربی بگویم با 9 نفر داخل زمین برویم آیا منطقی است که وی به حرفم گوش کند و بعد هم بگوید صالح این را گفته است. این شائبه ها روی یک تعویض به وجود آمده که به نظرم زیاد نباید به آن بپردازیم.

مربی آبی پوشان درباره بحث دیگر این روزها مبنی بر دخالت مهدی رحمتی در کارهای فنی توضیح داد: اینها همه صحبت هایی است که بعد از باخت دربی به وجود آمده و شایعاتی بیش نیست. متاسفانه برخی بدون اطلاع صحبت می کنند. البته شکست شایعه هم به دنبال خود می آورد. من می خواهم بپرسم چطور در روزهایی که تیم ما می برد و امتیاز می گرفت کسی نمی گفت فلان تعویض نظر کادر فنی بوده. چون تعویض خسرو حیدری در دربی را کسی دوست ندارد درباره اش شایعه می سازند. بحث رحمتی هم همین است. رحمتی به عنوان کاپیتان تیم خیلی زحمت می کشد. من خودم سال 90 وقتی سرمربی سایپا بودم ابراهیم صادقی به عنوان کاپیتان به من خیلی کمک می کرد. کاپیتان نماینده کادر فنی است درون زمین. در همین فصل بازیکنان باتجربه به ما خیلی کمک کردند. ممکن است در طول یک مسابقه بازیکنی در روی نیمکت نظری به ذهنش برسد چه اشکالی دارد که کمک کند. این دخالت نیست کمک است.

 صالح پیرامون انتقادات از استقلال به خاطر از دست دادن امتیازات دیدارهای اخیر گفت: به نظر من هواداران ما این روزها از شکست دربی ناراحت هستند. بطور مثال ما اگر در هفته آخر با پرسپولیس بازی داشتیم حتی اگر با 10 امتیاز جلوتر قهرمان شده بودیم و دربی را باخته بودیم باز هم هواداران ناراحت بودند. ما این فصل مشکلاتی داشتیم و در خیلی از مواقع از خودی و غیر خودی حرف شنیدیم و تضعیف شدیم. بردهای ما را شانسی دانستند و بازی ها ما را نازیبا. البته من شخصا -تاکید می کنم این نظر شخصی ام است- معتقدم ما باید در دربی اخیر بسته تر بازی می کردیم. وقتی در دربی قبل آن نتیجه رقم خورد عده ای ما را اذیت کردند و دائم گفتند که چرا استقلال عقب کشید. معتقدم اگر ما در دربی بدترین بازی را هم انجام دهیم ولی نبازیم هوادار سرش بالا است.

وی همچنین اضافه کرد: شما به ال کلاسیکو نگاه کنید آنجا هم تیمی که می بازد شرایط برایش سخت می شود. بحث دربی بحثی متفاوت است.بعد از باخت اخیر حتی برای خرید نمی توانیم از خانه بیرون برویم! یک مثال می زنم. شما وقتی به یک مجلس ختم باشکوه می روید، در آنجا صاحب عزا برایش فرقی نمی کند که مجلس خیلی باشکوه باشد یا معمولی. برای او نکته اینجاست که فردی که فوت کرده دیگر بر نمی گردد. ما نمی توانیم به هوادار بگوییم از دربی لذت ببر ولی ما می بازیم. یعنی نتیجه را فدای فوتبال زیبا کنیم. اینجا بحث فنی فقط نیست. ما تحلیل زندگی هم داریم. برخی از اینها با استقلال زندگی میکنند. بعد از باخت سکته می کنند. به اینها چه جوابی بدهیم. مثلا بگوییم ما در دربی از بعد فنی پیشرفت داشته ایم؟! باز هم می گویم نظر شخصی ام این است که اگر بسته تر و تدافعی تر بازی می کردیم هرچند دربی زیبا نمی شد اما برای هواداران ما بهتر بود. انشاالله کسانی که در آینده می آیند و عضو کادر فنی استقلال می شوند به دنبال بازی زیبا در دربی باشند. حقیقت این است که اینجا یک تیم معمولی نیست. این دربی جزو 10 دربی برتر دنیاست. اینها را باید در نظر گرفت.

صالح درباره حواشی اولین تمرین استقلال پس از شکست در دربی نیز بیان داشت: دقیقا آن اتفاقات مثالی بود برای صحبت های من. آن اتفاقات باقیمانده دربی بود برای ما اعضای کادر فنی. بازی شش گل داشته و از نظر کارشناسی هم زیبا بوده اما این بخش ماجرا به ما بر میگردد. یعنی ما با هواداری طرف هستیم که از نتیجه آزرده خاطرشده است. باور کنید خیلی ها از خارج از کشور زنگ می زنند و شاکی هستند. در مقطعی از این نیم فصل اول که ما جزو سه تیم اول بودیم از نظر گل خورده یکی از بهترین های لیگ بودیم یعنی ما و استقلال خوزستان کمترین گل ها را خورده بودیم و همین مساله دلیلی برای جایگاه ما در جدول بود. همین استقلال خوزستان اگر امروز بالای جدول است به خاطر تعداد کم گل های خورده است که جا دارد به آقای ویسی و همکارانش تبریک بگویم. این را گفتم که تاکید کنم کم گل خوردن در طول مسابقات برای یک تیم برگ برنده محسوب می شود.

دستیار پرویز مظلومی پیرامون یک موضوع تکراری مبنی بر اختلاف وی و سرمربی تیم و اینکه گفته می شود در کادر فنی استقلال راحت نیست بیان داشت: من این احساس را ندارم. ما فعالیت خوبی داریم. هرکسی وظیفه ای دارد و انجام آن وظیفه مهم است. من خودم سرمربی بوده ام و میدانم در کادر فنی هرکسی نظری داشت باید اعلام کند. این سیستم در همه دنیا وجود دارد. خدا را هم شکر می کنم که مسئولیت خودمان را انجام دادیم و تا جایی که قابل استفاده بوده از نظراتمان استفاده شده. متاسفانه برخی ها صحبت هایی می کنند که درست نیست. مثلا جایی نوشته بود مجید صالح دستیاری که قدش از نفر دوم بلندتر شده است. ما کارمان را می کنیم و براساس پولی که می گیریم باید نظر بدهیم. اینجا دیکتاتوری وجود ندارد. من قرار نیست برای سرمربی تیم چای بریزم یا در نوشابه باز کنم. دستیار فنی هستم و باید نظر بدهم. در دوره های قبل و در زمان آقای قلعه نویی، آقای ابراهیم زاده، آقای ذوالفقارنسب و... همیشه این گونه عمل کرده ام.

صالح درباره برگزاری تمرینات استقلال پشت درهای بسته گفت: هر باشگاهی سیاست کلانی دارد که در بخش فنی نیست و من نمی توانم درباره آن صحبت کنم. ممکن است یک سیاست درست باشد یا غلط اما چون لوگوی باشگاه روی سینه من است من باید تابع آن سیاست های کلان باشم. این سوال را باید از سرمربی تیم آقای مظلومی که نظر مستقیمی روی مسائل دارد بپرسید. بنده درباره موضوعات فنی می توانم پاسخگو باشم.

 مربی استقلال درباره شانس این تیم برای قهرمانی خاطرنشان کرد: روی کاغذ 12 امتیاز داریم و شانس قهرمانی برای ما وجود دارد. وقتی در یک دربی تیمی شکست می خورد آن تیم ممکن است برای اولین بازی خود پس از دربی از لحاظ روحی و روانی مشکلاتی داشته باشد. از طرف دیگر تیمی هم که برنده شده ممکن است در باد آن برد بخوابد. لذا دیدارهای ما و پرسپولیس بعد از دربی سخت است. ما باید تلاش کنیم تا در این مدت زمان باقی مانده تا بازی فولاد بازیکنان را از نظر روحی و روانی آماده کنیم. این مهمترین کار ما خواهد بود. اگر بتوانیم چهار بازی خود را ببریم و تمرکزمان روی کار خودمان باشد در پایان به هر مقامی می توانیم برسیم.

وی درباره شایعه جدایی اش از استقلال در پایان فصل گفت: سیب را که به هوا بیندازید هزار چرخ می خورد تا به زمین برسد. به نظر من حرفه ای نیست که الان درباره این موضوع صحبت کنیم. باید بگویم که ما اعضای کادر فنی استقلال پشت هم هستیم و من شخصا پشت آقای مظلومی هستم. باید تاکید کنم که وقتی یک تیم می بازد یک نفر سرمربی نباخته. همه ما اعضای کادر فنی باخته ایم. این را باید در نظر بگیریم که اگر پشت هم باشیم موفقیت حاصل خواهد شد.

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار