گابریله پین

کمک مربی ایتالیایی تیم فوتبال استقلال(تاج) در برنامه فوتبال برتر حضور یافت و به سوالات پاسخ داد.

 

به گزارش استقلال نیوز، گابریله پین مربی سابق تیم ملی فوتبال ایتالیا و مربی فعلی باشگاه استقلال(تاج) در برنامه فوتبال برتر حضور پیدا کرد و به سوالات گوناگون پاسخ داد. مشروح صحبت‌های وی را در ادامه می‌خوانید:

  

* صحبت اولیه؟

خیلی خوشحالم که اینجا حضور دارم و با باشگاه بزرگ استقلال همکاری می‌کنم. ویدیوی خیلی قشنگی بود، خیلی جوان بودم. خیلی هدیه خوبی بود. زندگی من از فوتبال تشکیل شده و وقتی که دوازده سالم بود در آکادمی یوونتوس بودم. تا الان هم در فوتبال حضور دارم.

* یک یوونتوسی دو آتشه؟

در یوونتوس بزرگ شدم، من قلبم ولی با یوونتوس، لاتزیو و پارماست.

* 60 ساله هستید؟

شصت و دو ساله هستم!

* اصلا به شما نمی‌آید!

من مطمئنا چون کنار جوان‌ها بودم جوان مانده‌ام. وقتیکه بازی رسمی شروع می‌شود، فشارها زیاد می‌شود و خواه‌ناخواه اینگونه است.

* پراندلی دیگر در فوتبال نیست.

به خاطر اینکه سلامتی او در خطر بود، یک سرمربی جوان است ولی در فوتبال این اتفاقات می‌افتد، یادتان هست آقای ساکی هم چنین اتفاقی داشت که استرس باعث شد که این بیماری‌ها پیش بیاید.

* حضور در فوتبال ایران

اول از همه، یک انتخاب که چند ماه پیش آقای مجیدی خیلی با من درست بودند، من را راضی کردند، من چهل و پنج سال است که در فوتبا‌لم، در این لحظه می‌خواهم تجربه جدیدی کسب کنم، دوست داشتم این فرصت را داشته باشم، یک نوع صمیمیتی بین من و فرهاد به وجود آمد و اینطور شد که همه چیز پیش رفت و بعد از یک ماه که به استقلال آمدم خیلی خوشحالم.

* چطور با مجیدی آشنا شدید؟

در زندگی اتفاقاتی می‌افتد. من دوستی به اسم سالوادوره دارم که وکیل است و شرکت‌های بزرگی کار می‌کند؛ افرادی مانند کاناوارو همکاری می‌کند و همینطور دوست فرهاد است. آقای مجیدی یک دستیار ایتالیایی برای پیشرفت می‌خواستند که از طریق آقای سالوادوره به ایجنت ایشان به نام آقای محسن ابراهیمی سه ماه پیش این اتفاق افتاد. به خاطر کووید-۱۹ تاخیر افتاد ولی همیشه از طریق تلفن با هم ارتباط داشتیم.

* بازی‌ها را تماشا می‌کردید؟

فوتبال بدون طرفدار یک نوع دیگر است. مخصوصا در ایتالیا که طرفدار زیاد دارد. اینجا فوتبال خیلی طرفدار دارد و بدون آنها عجیب است. بازی‌ها را دیدم، وقتی که در فلورانس بودم. بدون عشق و علاقه هیچ فایده‌ای ندارد و فوتبال تغییر می‌کند.

* از فوتبال ایران چه دریافت‌هایی داشتید؟

من وقتی امارات بودم روی فوتبال ایران تحقیق کردم و بعد با استراماچونی صحبت کردم چون او را می‌شناختم. قبل از آمدن به استقلال او را می‌شناختم. وقتی در فدراسیون برای مربیگری حضور داشت آنجا مطالعه می‌کرد و من و پراندلی در فلورانس بودیم. وقتی سه ماه پیش با فرهاد صحبت کردم، استراماچونی با من صحبت کرد و خیلی خوب با من صحبت کرد که من را راضی کرد. بله، او من را ترغیب کرد. یک مصاحبه تلویزیونی بود که خیلی در مورد ایران خوب نبود ولی او به من گفت که هیچ چیزی درست نیست و غیر از چیز درست از ایران چیزی نگفت و حالا می‌فهمم که حق با استراماچونی بود. این در فوتبال اینگونه است. گالاتاسرای که بودیم کار را نیمه کاره رها کردیم ولی این چیزی است که در فوتبال وجود دارد.

* هنوز با جو فوتبال ایران آشنا نشدید.

من خیلی از فیلم‌ها و دربی‌ها دیدم و آماده هستم. بعد از یکسال خالی بودن استادیوم‌ها دوست دارم که ورزشگاه‌ها پر شوند.

* دربی‌های ایتالیا را تجربه کرده‌اید.

خیلی دربی دیده‌ام. دربی رم-لاتزیو که می‌تواند شبیه دربی ایران باشد.

* دعوا هم داشتید؟

نه، احترام متقابل همیشه وجود داشته است ولی شدت و استرس آن زیاد بود. واقعیت است که در ایتالیا همه فوتبال را دوست دارند. این ورزش ملی ایتالیا است. شصت میلیون طرفدار، شصت میلیون مربی! ما مربیان حرفه‌ای این را می‌دانیم که خیلی راحت است بعد از یک بازی مربیگری کنید!

* دربی استانبول را تجربه کردید.

بله بازی کردیم و آنجا هم خیلی به فوتبال علاقه دارند. نمیدانم شبیه دربی تهران باشد یانه. با گالاتاسرای دو بر یک بشیکتاش را بردیم.

* مربیان ایتالیایی ساختار سازی انجام می‌دهند. چه سبکی به استقلال منتقل می‌کنید؟

من سورپرایز شدم، دریچه فوتبال ایران بالاست. می‌دانستم که تیم ملی ایران یک تیم خوب است ولی تیم ملی همه بازیکنان خوب را دارد. ولی در این ماه کشف کردم که تکنیک ایرانیان در فوتبال خیلی بالاست و تصور می‌کنم که بهتر هم می‌تواند باشد. تیم‌های ایتالیایی به نظرم مشهور هستند. من به دو سرمربی خیلی وابسته هستم. سارکی و همینطور پراندلی. سارکی که در میلان خوب بود و تیم ملی خوب ساخت ولی هر تیمی که درست می‌کنیم بدون کیفیت بازیکن سخت است که موفق شوید.

* بازی با الهلال عربستان.

من دو روز قبل از بازی رسیده بودم. وقتی بازی را دیدم، تیم عربی بازیکنانش تغییر کرده بود، سه چهار بازی رسمی انجام داده بودند و خیلی از نظر فیزیکی اختلاف وجود داشت. اگر ۲۰ روز بیشتر تمرین کرده بودیم، استقلال می‌توانست برنده شود. من از این تیم خیلی خوشم آمد. بازیکنان جنگیدند با اینکه از نظر فیزیکی از حریف پایین تر بودند. یک مقدار کم شانس بودند. بالاخره در فوتبال شانس هم دخیل است. من اعتقاد دارم که از باخت هم باید درس گرفت.

* از تیم‌های دیگر ایران اطلاعات دارید؟

نه. من تمرکزم روی بازیکنان استقلال است. باتجربه ای که من دارم باید صد در صد اول بازیکنان خودمان رابشناسیم. به غیر از آنها باید اطراف بازیکنان را هم بشناسم. چیزی که کادرفنی می‌خواهد؛ همیشه دو تیم وجود دارد؛ تیمی که بازی می‌کند و تیمی که کنار زمین است. تیمی که در زمین است به من اعتماد می‌دهد و تیمی که بیرون است هم مورد نظر است.

* بازیکنان را میشناسید؟

من اگر راستش را بگویم، با تجربه‌ای که در امارات داشتم، عکس گرفتم، الان کم کم بازیکنان را میشناسم. بابک مرادی با می‌شناسم. کاپیتان وریا را میشناسم. امیرحسین حسین زاده را میشناسم که خیلی خوب است. کم کم یاد می‌گیرم.

* فرم قرعه کشی مهم است؟

فکر میکنم که اولین قدم ما باید اینطور فکر کنیم که خودمان پیشرفت کنیم. آن چیزی که می‌خواهم این است که طرز فکر تیم برنده باشد. هر باشگاهی که طرز فکر برنده داشته باشد، اول خودش را نگاه میکند و بقیه را بعدا را احترام نگاه می‌کند. اینجا بازیکنان جوانی هستند و باید بیشتر می‌خواهم که به آنها اعتماد به نفس بدهم. این تیم آینده دارد. امیدوارم که این آینده که قول می‌دهم خیلی طولانی نشود. هر طور که تیم تشکیل شده باشد باید بازی کند. بازی به بازی مهم است. اولین بازی که انجام می‌دهید مانند آخرین بازی است.

* چه کسانی از فوتبال ایران می‌شناختید؟

درباره تیم ملی ایران اطلاعاتی داشتم. چهار سال که با تیم ملی ایتالیا بودیم، کنجکاو تیم ملی ایران بودم. می‌دیدم که نتایج خوبی می‌گیرند. چهار پنج بازیکن خوب ایرانی آن زمان در اروپا بودند. نمی‌دانستم البته که چه اندازه خوب هستند ولی انجام مطمئنم که کیفیت آنها خیلی خوب است.

* فنی قوی هستند و از نظر فیزیکی ضعیف؟

نه خیلی زیاد. کیفیت در فوتبال ایران خیلی مهم است. وقتی ایتالیا در اروپا قهرمان شد، از نظر فیزیکی خیلی قوی نبودند اما کیفیت آنها خیلی خوب بود و نظرم و ترتیب خوبی بودند.

* بازیکنان ایرانی تاکتیک پذیر هستند؟

اولین چیزی این است که باید بازیکنان را بسنجم. باید چیزی را بخواهم که می‌توانند به من بدهند. کم کم. اگر چیز سختی بخواهم، پیشرفتی در تیم نخواهم دید. بنابراین من مطالعه می‌کنم. یکایک بازیکنان را بررسی می‌کنم. می‌خواهم بفهمم که تا چه حدی فوتبال را درک می‌کنند و طبیعی است که بخواهم زودتر این کار را انجام بدهیم.

* استقلال مثل استراماچونی بازی می‌کند؟

من فصل قبل را تماشا کردم، فکر می‌کنم استقلال در دفاع وسط خیلی خوب است. این سه دفاع میانی برای پیوسته بودن تیم خیلی خوب هستند. آقای فرهاد انتخاب خوبی برای دفاع‌هایی که دارند، داشتند اما فوتبال به این نیست که سه یا چهار دفاع داشته باشید؛ ما می‌توانیم تهاجمی باشیم حتی با دو دفاع! عادت کردن به حمله و طرز فکر مهم است تا این که اعداد مهم باشد.

* سطح فوتبال ایران و امارات چه اندازه متفاوت است؟

فکر می‌کنم که تیم ملی امارات سطح پایین‌تری از تیم ملی ایران دارد. ما خیلی امتیاز بیشتری از نظر تکنیکی نسبت به آنها داریم. فقط ریسکش این است که نباید آنها را دست کم بگیریم.

* امیدوارم روزهای خوبی در ایران داشته باشید

در مورد فوتبال و استقلال صحبت کردید؛ من یک کشوری را می‌شناسم که مردم آن مهربان و مثبت هستند.

اخبار رسمی باشگاه استقلال

 

 


 مطالب مرتبط:

خوش‌ آمد گویی فرهاد مجیدی به گابریله پین/ تنها خبر واقعی این روزها!

گابریله پین به اردوی استقلال در امارات اضافه شد

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار