12f12457 3056 4e4b bd25 6b5b569a5490

 بدهی های بازیکن ها و مربیان پیشین استقلال امروز یکی از بزرگترین دغدغه کادر مدیریتی باشگاه استقلال است.

 

 

به گزارش استقلال نیوز کردنوردی در مصاحبه با کاپ عنوان کرد:

* پس از اعتصاب اخیر بازیکنان استقلال انتقادات متوجه هیات مدیره باشگاه استقلال شد؛ تا چه اندازه این انتقادات را قبول دارید؟

ما در حال حاضر مشکل مالی نداریم اما آنچه که شما از آن به عنوان اعتصاب بازیکنان یاد کردید ریشه در بحث اسپانسرینگ باشگاه داشت. ما به اینگونه عمل می کردیم که اسپانسر لایه اول باشگاه پول را تهیه و به لایه دوم می داد و به این شکل بودجه مورد نظر وارد چرخه اجرایی باشگاه می شد. اما در همان ابتدای کار لایه اول نتوانست مبلغ مورد نظر که حدود 4/5 میلیارد تومان بود را تهیه کند و به همین دلیل لایه دوم که آقای شاهرخ سبک دست بود از خودش پولی را به مجموعه تزریق کرد زیرا در شرایط حساسی قرار داشتیم و برای نقل و انتقالات ابتدای فصل می بایست پولی را تهیه می کردیم. البته در این میان یکسری مشکلات در طرز بیان مسایل بود در صورتی که اگر اسپانسر اول باشگاه تعهدات خود را عمل می کرد مسایل خود به خود حل می شد.

* طی هفته های اخیر این شایعه مطرح بوده که سبک دست مبلغی که باید باشگاه به بازیکنان جهت قسط دوم پیش پرداخت می داد را در حساب خود نگه داشته و همین مساله منجربه بحران اخیر و  اعتصاب شد.

این موضوع درست نیست. بنده همانطور که گفتم ما با پولی که آقای سبک دست از خودش داده بود تا جبران عدم تعهد اسپانسر اول تیم را نماید کارها را پیش بردیم بعدهم باید طلب ایشان را پرداخت می کردیم در ادامه اسپانسر دیگری را که همان همراه اول بود را آوردیم و مقرر شد به مرور زمان طلب آقای شاهرخ سبک دست را پرداخت کنیم.

* سبک دست چقدر از باشگاه طلبکار است؟

ایشان تا الان 8میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه کرده است. که باید رفته رفته این مبلغ به طور کامل پرداخت شود.

* قبول دارید که بحث درآمدزایی باشگاه استقلال به فرمول پیچیده ای تبدیل شده است؟

پیچیده نیست؛ ساده می شود. ما یک بحث مهم را باید در نظر بگیریم؛ باشگاه استقلال دولتی است و هر پولی که وارد باشگاه می شود باید به خزانه ریخته شود تا حسابرس آن را مورد پذیرش قرار دهد. لذا یکسری موضوعات که شما از آن به عنوان پیچیدگی یاد می کنید ناشی از همین مساله می شود.

* شکایت شما از اسپانسر ابتدای فصل به کجا کشید؟

پیگیری های لازم انجام شد و باشگاه حکم را هم گرفته است اما بحث این است که شرکت مورد نظر ورشکسته شده است و این مساله کار را دشوار می کند.

* این بحث نیز مطرح است که باشگاه استقلال با نادیده گرفتن زمان پرداخت قسط دوم مطالبات بازیکنان بودجه این کار را صرف امور دیگری  کرده است به طور مثال صرف پرداخت مطالبات طلبکاران خارجی.

این بحث درست است که ما باید طلب افرادی را که به فیفا شکایت کرده بودند را پرداخت می کردیم. بنده الان اکنون لیست شش نفره ای از طلب کاران را در اختیار دارم که در کمیته انضباطی فیفا پرونده شکایتشان از باشگاه استقلال را به سرانجام رسانده اند. این افراد عبارتند از توزی به مبلغ 350هزار دلار، ساموئل به مبلغ 320هزار دلار، لاوره به مبلغ 200هزار دلار، ردی به مبلغ 84 هزار دلار، کاروالیو 56هزار دلار، هلمکه 180هزار دلار که یک نفر آنها به نام توزی شرایط ویژه ای داشت و اگر ما ظرف 10 روز طلب وی را پرداخت نمی کردیم سه امتیاز از استقلال کسر می شد. مبلغ کل این بدهی ها با 5 درصد اضافه دیرکرد می شود یک میلیون و 270هزار دلار یعنی در حدود 4میلیارد و 700 میلیون تومان.

* چه میزان از این بدهی پرداخت شده است؟

فقط یک نفر که سررسید مهلت فیفا بود.

* کل خارجی های طلبکار از باشگاه استقلال همین ها هستند؟

خیر. اینها افرادی هستند که به فیفا شکایت کردند و حکم گرفته اند. آنهایی که حکم شان صادر شده ما 10 روز زمان داریم تا از کسر سه امتیاز فرار کنیم.

* برای دیگر طلبکاران باشگاه که هنوز حکم نگرفته اند چه برنامه ای دارید؟

باید صرفه جویی کنیم. این تنها راه ماست. واقعیت این است که هفته قبل که ما به تمرین استقلال رفتیم پول بچه ها را آماده کرده بودیم. اما همین بحث شکایت بازیکنان خارجی موجب شد در پرداخت ما خلل ایجاد شود.

* در صورتی که کادر فنی استقلال هافبک خارجی تازه وارد را تایید کند، آیا برای پیش پرداخت وی بودجه لازم را در نظر گرفته اید؟

بله. این را از بودجه فعلی باشگاه فراهم می کنیم البته بحث هایی چون خانه و ماشین هم مطرح است. ما برای فصل جاری بودجه ای در حدود 18 میلیارد تومان جهت خرید بازیکن در نظر گرفته بودیم که جذب این هافبک خارجی هم از همان محل اتفاق خواهد افتاد.

* از شکایت های داخلی چه خبر؟

ما از زمان سرمربیگری آقای صمدمرفاوی به این طرف کلی طلبکار داریم که بسیاری از آنها به کمیته انضباطی شکایت کرده اند.

* و البته چون خارجی نیستند ظاهرا جدی گرفته نمی شوند.

خیر. اینگونه نیست. اتفاقا جزو برنامه های ماست که با این افراد بنشینیم و صحبت کنیم. اما باید این واقعیت را در نظر گرفت که آنها الان اولویت نیستند.

* جاسم کرار نیز مدعی شده که از باشگاه طلبکار است.

طلبی ندارد. وقتی رضایتنامه اش را دادیم دال بر تسویه حساب کامل بوده است حالا ممکن است این وسط کرار ادعاهایی را مطرح کند که جای بحث ندارد.

* با تمام این تفاسیر اعتصاب بازیکنان بازتاب های خوبی برای باشگاه استقلال نداشت.

نظر من این است که از بازیکنان استقلال چنین توقعی نمی رفت. آنها باید قبول می کردند که ما دنبال کارشان هستیم. ضمن اینکه در دوره های گذشته مثل امسال تا این برهه از زمان 51 درصد پرداختی در باشگاه استقلال ندیده بودیم.

* لغو اردوی نیم فصل استقلال نیز انتقاداتی را در پی داشت.

آن موضوع ربطی به مشکلات مالی نداشت. ما حتی هتل المپیک را نیز برای بازیکنان رزرو کرده بودیم. آن اردو نهایتا 100میلیون هزینه داشت اما بچه ها و کادر فنی تمایلی به چنین اردویی نداشتند و به این دلیل لغو شد.

* در بین طلبکاران داخلی استقلال گفته می شود که امیر قلعه نویی بیشترین مبلغ را طلبکار است. این موضوع را تایید می کنید؟

بنده می دانم که ایشان طلبکار است اما نمی خواهیم به جزییات ورود پیدا کنیم.

* موضوع بعدی به بحث کنار گذاشتن علی نظری جویباری از معاونت باشگاه برمی گردد، بالاخره تکلیف ایشان چه می شود؟

بنده فقط می دانم که ایشان در باشگاه حاضر نمی شود.

* آیا شما سمت ایشان را پذیرفته اید؟

خیر. 20 روز قبل به بنده پیشنهاد شد اما هنوز کلنجار می روم تا قبول نکنم. زیرا کار در هیات مدیره با کار اجرایی همخوانی ندارد و ممکن است قوانین باشگاه را سست کند.

* برای این پست چه کسی را مدنظر دارید؟

مطمئنا ظرف روزهای آینده نفر مورد نظر معرفی می شود. از نظر ما برای این پست باید فردی انتخاب شود که هم استقلالی و فوتبالی باشد و هم تجربه بالایی داشته باشد.

* چه برنامه ای برای پست سرپرستی تیم دارید؟

فعلا برنامه ای نداریم. اما مطمئنا اگر آقای منصور پورحیدری که برایشان آرزوی سلامتی دارم در کنار تیم بود آن مشکلات و آن بحث اعتصاب پیش نمی آمد.

* بسیاری بر این نظر هستند که هیات مدیره استقلال جمع اضداد است؛ شما اختلافات را تایید می کنید؟

اگر اختلافی باشد سلیقه ای است و بحث جبهه گیری مطرح نیست. مسلما اگر قرار بود اختلاف نظر موجب شود فردی از هیات مدیره کنار گذاشته شود دیگر آن هیات مدیره معنایی پیدا نمی کرد.

* به عنوان سوال آخر بفرمایید در هیات مدیره تغییراتی خواهید داشت؟

خیر. همانطور که  گفتم اگر قرار باشد فردی را به خاطر مخالفت با برنامه های باشگاه کنار بگذاریم کارمان را درست انجام نداده ایم.

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار