1a6e8aa0 95c2 4454 a53f 746d88dc7141

امروز سالروز قهرمانی بزرگ استقلال در قاره آسیا است همان قهرمانی که سالها تیم های دیگر در آرزوی آن روزگار میگذرانند

به گزارش استقلال نیوز امروز، ٧ مرداد ١٣٩٥ است، ٢٥ سال پیش در چنین روزی استقلال برای دومین بار به قهرمانی در مسابقات جام باشگاههای آسیا رسید و دومین ستاره را روی سینه خود حک کرد.
٧ مرداد ١٣٧٠ بود که استقلال که آبی های پایتخت در مسابقه فینال جام باشگاههای آسیا در بنگلادش مقابل لیائونینگ چین قرار گرفته و با نتیجه ١-٢ به پیروزی رسیدند و برای دومین بار بر قله آسیا ایستادند.
رضا حسن زاده و صمد مرفاوی گلهای استقلال را به ثمر رساندند و این تیم در بازی پایانی موفق شد با نتیجه ۲ بر ۱ از سد لیائولینگ چین بگذرد و قهرمانی را به خود اختصاص دهد. در این دوره عبدالصمد مرفاوی آقای گل مسابقات شد، مجید نامجو مطلق تکنیکی‌ترین بازیکن، عباس سرخاب بهترین بازیکن و احمدرضا عابدزاده بهترین دروازه‌بان جام شدند. یاران استقلال در طی این جام عبارت بودند از: احمدرضا عابدزاده، حمیدرضا بابازاده، شاهرخ بیانی، شاهین بیانی، فرشاد فلاحت‌زاده، رضا حسن‌زاده، مهدی فنونی‌زاده، امیر موسوی‌نیا، صادق ورمزیار، رضا نعلچگر، جعفر مختاری‌فر، امیر قلعه‌نویی، رضا احدی، میرشاد ماجدی، ایمان عالمی، عبدالصمد مرفاوی، عباس سرخاب، عبدالعلی چنگیز، مسعود غفوری‌های اصل، ناصر عباسی، مرحوم امیر دولت‌آبادی، خسرو پارسا و مجید نامجو مطلق. سرمربی‌گری تیم نیز بر عهده منصور پورحیدری بود.
کسب ٢ قهرمانی در آسیا، استقلال را به یکی از پرافتخارترین باشگاههای قاره کهن تبدیل کرد، افتخاری که کمتر تیمی در سراسر آسیا به آن دست یافته است.
استقلال بزرگ، در مسیر موفقیت و افتخار گام برمیدارد و امیدواریم ستاره سوم هم به زودی به کلکسیون عناوین این باشگاه پرافتخار اضافه شود.

دیدگاه‌ها  
shayan
+1 #1 shayan 1395-05-07 12:57
لنگی = حسرت
نقل قول کردن
مصطفی
+1 #2 مصطفی 1395-05-07 12:59
استقلال افتخار ایران
نقل قول کردن
حبیب
0 #3 حبیب 1395-05-07 17:34
سلام،خدمت همه هواداران استقلال عزیز ودوست داشتنی نه انهایی که فقط موقع پیروزیهای استقلال کبیر طرفدار استقلال هستند،استقلال امروز با توجه به هجوم عجیب رسانه ای نیاز به عاشق دارد پس بیائید در این شرائط سخت کنارش با شیم ،به امید روزهای روئیایی با علی منصور .انشالله
نقل قول کردن
siroan
-1 #4 siroan 1395-05-07 18:25
لنگی گاگول اونی که برا تو رویاس برا ما خاطرس. خدایا شکرت که تاجی هستیم.
نقل قول کردن
نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار