f20866d0 22be 4046 b822 667b5dc59afd

علی منصوریان سرمربی استقلال در کنفرانس خبری بعد بازی با صنعت نفت گفت:شاید لازم بود که بازیکنان‌مان را از خواب بیدار کنیم

به گزارش استقلال نیوز علیرضا منصوریان پس از شکست 2 بر یک استقلال مقابل صنعت نفت در نشست خبری اظهار داشت: فکر می‌کنم روند بازی ما خوب بود و یک غفلت باعث شد شکست بخوریم. شاید لازم بود که بازیکنان‌مان را از خواب بیدار کنیم. به‌نظرم بازیکنان استقلال در دقیقه 86 فکر می‌کردند بازی تمام شده و ما سه امتیاز را گرفته‌ایم.

می‌توانستیم تا 10 گل به صنعت نفت بزنیم
وی افزود: کادرفنی‌ام در دقایق 86 تا 90 اشتباه استراتژیک داشت. امروز می‌توانست روز خوبی برای ما باشد و می‌شد یک تا 10 گل بیشتر بزنیم. چنین اشتباهاتی را پیش‌بینی می‌کردیم، ولی متأسفانه بازیکنان ما غفلت کردند و فکر کردند که بازی تمام شده است، در انتهای بازی سعی می‌کردیم بازیکنان را بیدار کنیم.

فهمیدیم تا وقت سوت پایان زده نشده است، برنده نیستیم
منصوریان ادامه داد: چون همه تیم‌ها دوبار در هر فصل بازی‌های‌شان در طول فصل پخش می‌شود با تمام وجود جلوی استقلال و پرسپولیس بازی می‌کنند. من از این باخت خیلی ناراحتم، زیرا هواداران به ما نهایت محبت را داشتند. ما شرمنده این هواداران هستیم، هم ما و هم بچه‌ها فهمیدیم که تا وقتی که سوت پایان بازی زده نشده است، برنده نیستیم، ولی در یک لحظه غفلت کردیم و بعد هم یک گل دیگر خوردیم.

مالک بازی بودیم، خوب کار کردیم اما در نهایت را باختیم
سرمربی استقلال در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا هم زننده گل و هم کسی که پاس گل را داد تعویض کردید، عنوان کرد: یکی از دلایل این دو تعویض حفظ نتیجه بود. ما می‌خواستیم نیروی تازه‌نفس به زمین بیاوریم و مالکیت توپ را در اختیار داشته باشیم. قربانی و یعقوب کریمی تا لحظه‌ای که در زمین بودند بسیار خوب بازی کردند، شاید روی تعویض زکی‌پور باید تعلل می‌کردیم و او را در بازی که در شهرستان داشتیم در 10 دقیقه آخر به میدان می‌آوردیم. همچنین در تعویض علی قربانی نیاز داشتیم که یک نفر را به میدان بیاوریم که مالکیت توپ را در اختیار ما قرار دهد. نکته مثبت این بازی این بود که ما مالک این بازی بودیم، خوب کار کردیم، اما در نهایت باختیم.

ما بازیکنی می‌خواهیم که صرفاً دفاعی نباشد و در خط حمله هم کمک کند
سرمربی تیم فوتبال استقلال درباره اینکه در این بازی از پنج بازیکن تخصصی دفاع چپ استفاده کرد که نتیجه آن شکست بود، خاطرنشان کرد: ما تعویض دفاعی نمی‌کنیم و همیشه از خط بالا تعویض کنیم تا بازیکن تازه نفس جایگزین شود. اگر به تعویض‌های من در دو سال اخیر توجه کرده باشید، کمتر از خط دفاع و هافبک کسی را جابه‌جا می‌کنم. تعویض‌های ما از روی مانیتورینگ است و اگر بازیکن «اُور» شده باشد او را در خط پایین تغییر می‌دهیم. ما بازیکنی می‌خواهیم که صرفاً دفاعی نباشد و در خط حمله هم کمک کند. اگر مثل امروز لوزی بازی کنیم، نفرات بالا را تعویض می‌کنم و این تعویض یعنی اینکه می‌خواهیم بازی را برای خودمان کنیم.

ما فقط نباید شیک بازی کنیم
منصوریان در خصوص اینکه تیمش به یک شکل گل می‌خورد و آیا این نقص خط دفاعی نیست، گفت: وقتی سه گل یک مدل می‌خوریم، قطعاً ایراد داریم و باید این ایراد را ترمیم کنیم. ما در این نقطه دچار مشکل شدیم و باید رفع مشکل کنیم. یکی از دلایل این است که ما فقط نباید شیک بازی کنیم. مدافعان ما در زمین خودمان برای مالکیت توپ می‌روند، اما اگر دقت کرده باشید مدافعان بزرگ دنیا هم گاهی اوقات توپ را دفع می‌کنند، اما مدافعان ما فقط می‌خواهند مالکیت توپ را داشته باشند، اما نیاز به دفع توپ هم هست. ما اشتباهات فردی داریم و البته این ایرادی نیست که در تیم ما بماند. حتماً باید ایرادمان را رفع کنیم. مدافعان ما نباید حتماً فکر مالکیت توپ باشند و باید توپ را هم دفع کنند.

برای ساختن بازیکنان جوان باید تاوان داد
وی در مورد اینکه آیا استقلال باید تاوان باتجربه شدن بازیکن جوانی مانند میلاد زکی‌پور را بدهد که از زمان حضورش در زمین اشتباهات زیادی را مرتکب شد، اظهار داشت: ما باید یکی را انتخاب کنیم. یا باید به‌دنبال باتجربه شدن بازیکنان جوان باشیم که در آینده به تیم کمک کنند یا اینکه فقط به امروز استقلال را ببینیم، اما ما هر دو را در نظر داریم. پیش از گل صنعت نفت در صحنه تکل خطرناکی که زکی‌پور زده بود، احساس کردم پنالتی کرده است و ما با آوردن این بازیکن به زمین ریسک کردیم. معتقدم اگر ریسک نکنیم و به این بازیکن فرصت ندهیم، اصلاً ستاره‌ای در فوتبال نداریم و بازیکنی ساخته نمی‌شود. اگر هیچ تیمی حاضر نباشد به بازیکنان جوان فرصت بدهد، بازیکنی ساخته نمی‌شود و بالاخره برای ساخته شدن بازیکن جوان باید تاوان هم داده شود.

سرمربی تیم فوتبال استقلال درباره اینکه بازیکنان جوانی را در ترکیب قرار داده بود که شاید این مسئله به تیمش ضربه زد، خاطرنشان کرد: بعضی مواقع مجبور هستیم این کار را انجام دهیم. من معمولاً میانه زمین را با بازیکنان باتجربه‌تر می‌چینم و در کناره‌ها از بازیکنان جوان استفاده می‌کنم که بالاخره باید برخی مواقع تاوان هم بدهیم. اگر تاوانی باشد زکی‌پور نباید بدهد، بلکه من باید تاوان بدهم. در این بازی هم زکی‌پور آمد کار را درست کند و شاید لازم نبود چنین کاری کند و آن‌گونه تکل بزند.

منصوریان در پاسخ به این سؤال که هواداران استقلال روی سکوها او را با حمید استیلی در پرسپولیس مقایسه می‌کردند و خودش فکر می‌کند برانکو پرسپولیس شود یا استیلی پرسپولیس گفت: این سؤالی بود که از خودتان در آوردید که ببینید چه جوابی از آن در می‌آید؟!

نفراتی که به استقلال آمدند از بهترین‌ها هستند
وی در خصوص اینکه مهاجمان استقلال چرا این همه موقعیت از دست می‌دهند و موقعیت‌سوزی می‌کنند، اظهار داشت: ما در بازی قبلی هم پنج شش موقعیت بین دقایق 5 تا 15 بازی از دست دادیم. من اسم این را موقعیت سوزی نمی‌گویم، اما نفراتی که به استقلال آمدند، بهترین‌ها هستند. کاوه رضایی توانایی بالایی دارد و به‌طور حتم می‌تواند آقای گل باشد. او در سطح بالای فوتبال ایران بازی می‌کند. من فکر می‌کنم تیم ما احتیاج به هماهنگی بیشتر دارد و اینکه بازیکنان‌مان خودشان را در میان این تماشاگران پیدا کنند. بازی در استقلال و پرسپولیس متفاوت است و بازیکنان باید بدانند وقتی اینجا بازی می‌کنند، انگار در تیم ملی بازی می‌کنند. بازیکنان ما باید این را بدانند که در میان تماشاگران خودشان را پیدا کنند.

دیدگاه‌ها  
saeed-tajii
-4 #1 saeed-tajii 1395-05-16 10:41
حامیان_داش_علی_منصوریان
نقل قول کردن
نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار