مارک ویلموتس

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: ایران هیچگاه از مرحله گروهی یک دوره مسابقات جام جهانی صعود نکرده‌ و همین مساله می‌تواند برای من چالشی زیبا باشد.

 

به گزارش استقلال نیوز، مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مصاحبه‌ با سایت اسپورتسا کشور بلژیک صحبت های جالبی در خصوص کشور ایران و سرمربیگری در تیم ملی انجام داد که در ادامه می خوانید:

 

* امکانات تهران فوق العاده بود

ابتدا کمی مردد بودم و تا حدی احتیاط کردم. اما آنها تلاش زیادی کردند که مرا جذب کنند. رئیس فدراسیون به بلژیک آمد تا مذاکره کنیم بعد من 3 روز به تهران رفتم تا امکانات آنجا را از نزدیک ببینم. وقتی به آنجا رفتم، دهانم از تعجب بازماند. چون آنجا ورزشگاهی صدهزار نفری، زمین چمنی خوب مثل میز بیلیارد و یک مرکز ورزشی تا وجود داشت.

* سبک بازی کی روش هجومی نبود

در گذشته کارلوس کی‌روش، سرمربی سابق ایران به نتایج خوبی رسیده بود. ایران با او همواره به جام جهانی رفته بود. اما آنها مرا می‌خواستند که ایران را مثل بلژیک تیمی قابل رقابت با بزرگان مثل بلژیک کنم. از طرفی حس می کردند که سبک بازی کی‌روش به قدر کافی هجومی نبوده است.

* ایران پر از پدیده جوان است

در اینجا پدیده جوان زیاد است. اینجا دروازه‌بانی دارم که هیچکس او را نمی‌شناسد اما قادر است در تیمی درجه یک در اروپا بازی کند. همینطور مهاجمی 18 ساله دارم که اجازه دادم اولین حضورش را در تیم ملی جشن بگیرد. او با تیم زیر 17 ساله‌ها د مرتبه مقابل آلمان گلزنی کرده بود. او به تیم ملی بزرگسالان آمد و فوری یک گل به سوریه زد. من هم اطمینان دارم باز هم چنین استعدادهایی در این فوتبال وجود دارد. فقط باید برویم و آنها پیداکنیم. 

* مقابل کره جنوبی 16 موقعیت گل داشتیم

به عنوان سرمربی تیم ملی با شور و علاقه دنبال اقلام‌های مختلفی می‌گردم تا معجونی عالی را آماده کنم. فقط در این میان سوالی که باقی می‌ماند این است که چطور می‌خواهیم بازی کنیم.

بدیهی است که بعد از 3 جلسه تمرینی نمی‌توان همه چیز را تغییر داد اما در بازی تدارکاتی با کره صاحب 16 موقعیت گل شدیم. این چیزی نبود که قبلا از تیم ملی دیده شده باشد. در حالیکه فقط یک تیم ایران بود. نترسیدم و تلاش کردم بازی رو به جلو را اجرا کنم. این طرح و فلسفه من در تمام تیم‌های بوده است.

مارک ویلموتس

* صعود از مرحله گروهی جام جهانی برایم چالش زیبایی خواهد بود

با شیاطین سرخ(تیم ملی بلژیک) همواره فکر می‌کردند ما برنده تورنمنتی خواهیم شد. این فکر حالا متفاوت شده است. اما می‌توان با تیم ایران شگفتی ساخت. آنها هیچگاه از مرحله گروهی یک دوره مسابقات جام جهانی صعود نکرده‌اند. همین مساله می‌تواند برای من چالشی زیبا باشد.

* دوست دارم با فرهنگ‌ها و کشورهای جدیدی آشنا شوم

دوست دارم با فرهنگ‌ها و کشورهای جدیدی آشنا شوم. کنجکاو هستم و قبلا هم در اروپا و آفریقا کار کرده‌ام. حالا هم تلاش می‌کنم آسیا را بشناسم. درست است اینجا خانم‌ها با روسری در خیابان رفت و آمد می‌کنند. همینطور آقایان و خانم در سواحل دریا،‌ در منطقه‌های مخصوص خود هستند. اما این،‌ فرهنگ اینجا است و همه آن را رعایت می‌کنند.

* فکر می‌کنم تهران شهری اروپایی است

من در این مدت در تهران حضور داشتم و دیدم همه چیز تمیز هست. در همه جای شهر گل دیده می‌شود. من که فکر می‌کنم اینجا شهری اروپایی است که مرا تحت تاثیرقرار می‌دهد. محل تمرین ما هم در جایی اعجاب‌انگیز مشرف به رشته‌های کوه‌ها است.

* شاید ایران از اروپا هم امن تر باشد

دوست ندارم در مورد سیاست حرف بزنم. چون اینجا برای کاری ورزشی هستم. اما من اینجا هیچ نشانه‌ای دال بر ناامنی ندیدم. شاید اینجا با اطمینان‌تر از اروپا هم باشد. چون کنترل بیشتری وجود دارد. البته مشخص است که اینجا الکل نیست، یکسری چیزهای دیگر هم نیست. به هر حال طرز فکری است که روی آن حساب می کنم.

* 70درصد بازیکنان تیم ملی انگلیسی می فهمند

70درصد بازیکنان تیم ملی، انگلیسی متوجه می‌شوند. به آن 30درصد بقیه نیز از طریق دستیارانم کمک می‌گیرم. وحید هاشمیان فوتبالیستی است که سابقه 50 بازی ملی دارد و چندی قبل هم تیم زیر 17 ساله‌های هامبورگ را تمرین داده است. امیدوارم دامنه همکاری ما گسترش یابد. من به آلمانی با او حرف می‌زنم و او نیز حرف‌هایم را به فارسی ترجمه می‌کند.

اخبار تیم ملی

دیدگاه‌ها  
مجید
0 #1 مجید 1398-04-13 08:02
ظاهرا مربی زرنگی است تعریف وتملق رو گفتن بهش که در ایران زیادی کارسازه
نقل قول کردن
نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار