دراگان اسکوچیج

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: دنبال بهانه‌جویی برای نتیجه‌ای که مقابل کره گرفتیم نیستم، ولی باید یادآوری کنم که پنج بازیکنان‌مان را به دلیل کرونا و دو بازیکن‌مان را هم به دلیل مصدومیت در اختیار نداشتیم.

 

به گزارش استقلال نیوز، دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبریپیش از دیدار مقابل لبنان که در مشهد برگزار می شود، صحبت هایی را عنوان کرد که در ادامه می خوانید:

   

* دیدار ایران و لبنان؟

دیدار قبلی را متأسفانه با نتیجه خوبی تمام نکردیم و فردا برای جبران این نتیجه وارد زمین می‌شویم و خیلی امید داریم که این بازی را به نفع خودمان تمام کنیم و حسن ختامی برای این دوره از رقابت‌های مقدماتی جام جهانی باشد. تعدادی از بازیکنان‌مان را در اختیار نداریم و این مشکلی است که در تیم ما وجود دارد، ولی نسبت به بازی فردا بسیار خوش‌بین هستم تا بتوانیم بازی خوبی را از خودمان نشان دهیم. 

* بعد از اولین شکست تیم ملی‏ در مرحله انتخابی جام جهانی 2022، انتقاداتی نسبت به عملکرد تیم ملی و شما مطرح شد و صحبت‌هایی به میان آمد که ممکن است همراه تیم ملی در جام جهانی نباشید. این موضوع شما را برای دیدار فردا و همچنین قرعه‌کشی جام جهانی اذیت نمی‌کند؟

چنین صحبت‌هایی روی من و تیمم تأثیری ندارد. در این دو سالی که ما نباخته بودیم خیلی‌ها منتظر بودند تا بتوانندانتقادات‌شان را از تیم ملی مطرح کنند، ولی من کاملاً با صحبت‌هایی که بیان شد با آرامش برخورد کردم، در ضمن فدراسیون فوتبال هم موضع رسمی‌اش را برای این صحبت‌ها بیان کرد و من چیزی برای اضافه کردن ندارم.

دنبال بهانه‌جویی برای نتیجه‌ای که مقابل کره گرفتیم نیستم، ولی باید یادآوری کنم که پنج بازیکنان‌مان را به دلیل کرونا و دو بازیکن‌مان را هم به دلیل مصدومیت در اختیار نداشتیم و برای تیمی مثل ایران وقتی هفت نفر از ترکیب 11 نفره‌اش را در اختیار ندارد قطعاً کار سخت می‌شود.

البته ما برای بازی با کره‌ سفر خیلی طولانی را هم داشتیم و بدون آماده‌سازی و بدون اینکه تیم کاملی را در تمرینات در اختیار داشته باشیم پا به زمین گذاشتیم.

* نظرتان درباره این موضوع که بازی‌های آینده تیم ملی هم در شهرستان‌ها برگزار شود چیست؟

ابتدا بگویم که حس خیلی خوبی دارم که الان در مشهد هستیم. البته بار اول نیست که به این شهر آمده‌ام. نظر مساعدی دارم که تیم ملی گاهی به شهرهای دیگر برود و تمرکززدایی شود، چون تیم ملی متعلق به همه شهرهای کشور است و این شانس را باید مردم داشته باشند که بازی تیم ملی کشورشان را در ورزشگاه تماشا کنند.

همه بازی‌ها برای ما اهمیت یکسانی دارد. اگر نظر شما این است که بازی فردا اهمیت کمی دارد باید این را یادآوری کنم که با برد احتمالی ما در بازی فردا و مساوی احتمالی کره در بازی با امارات معادلات صدرنشینی این گروه تغییر می‌کند.

این را باید تأکید کنم که بازی‌هایی که ما قبل از بازی با کره انجام دادیم همه حکم فینال را برای‌مان داشت و سعی کردیم نهایت تلاش‌مان را انجام دهیم، ولی باید این را هم درک کنیم که یک تیم ممکن است روز خوبش نباشد و تیم حریف عملکرد به مراتب بهتری داشته باشد. باز هم می‌گویم که هفت بازیکن‌مان را در اختیار نداشتیم و اگر قرار باشد که من موضوعاتی را امتحان کنم و دست به آزمون و خطا بزنم از این بازی‌های رسمی استفاده می‌کنم و ایده‌های خودم را می‌سنجم. در نهایت همه بازیکنان و کادر تیم ملی فوق‌العاده کار کردند و من از آنها تشکر می‌کنم.

من نمی‌دانم چرا فقط به بازی با کره لقب بازی بزرگ را می‌دهید! اگر یادتان باشد در بازی‌های مرحله قبل چهار بازی، مسابقات بسیار حیاتی داشتیم و آن دیدارها هم مهم و بزرگ بودند. این را هم درک می‌کنم که بعد از صعود به جام جهانی توقعات تا حدی بالا رفته و بازی تشریفاتی ما با کره بازی مهمی تلقی می‌شود. البته من از این موضوع خوشحالم که سطح توقعات از تیم ملی تا این حد بالا رفته است. انتقادات هم طبیعی است بعد از اینکه 15 بازی را بدون باخت سپری کردم می‌دانم که انتقاداتی مطرح می‌شود و من هم آنها را با آغوش باز می‌پذیرم، ولی در نهایت از مسیری که آمده ایم راضی هستم.

 اخبار تیم ملی

 

 


 مطالب مرتبط:

انتخابی جام جهانی 2022 قطر/ لیست پکیجی به داد تیم ملی نرسید؛ کره‌جنوبی حباب اسکوچیچ را ترکاند!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار