سردار آزمون

مهاجم تیم ملی فوتبال ایران  در نشست خبری گفت: با 100 درصد توان می رویم و تنها چیزی که می‌خواهیم گرفتن 3 امتیاز است.

 

به گزارش استقلال نیوز، سردار آزمون مهاجم تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری پیش از دیدار با هنگ کنگ، در مرحله  مقدماتی جام جهانی 2026 کانادا-امریکا-مکزیک  پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد که در ادامه می خوانید:

  

* صحبت اول؟

بازی فردا برابر هنگ کنگ دیدار نسبتا سختی خواهد بود، بخاطر اینکه آنها برای انجام دفاع فشرده به زمین خواهند آمد و ممکن است این مسئله، کارمان را سخت کند. اما ما نیز تمرکز زیادی برای این بازی داریم و اگر آن چیزی که کادرفنی از ما می‌خواهد را انجام دهیم، شرایط را آسان‌تر می‌کند.

امیدوارم فردا بتوانیم 3 امتیاز را کسب کنیم و اولین برد را جشن بگیریم و در جام ملت‌های آسیا و در جام جهانی آینده با روحیه کاملی شرکت کنیم.

جا دارد به تیم ملی نوجوانان هم تبریک بگویم، کاری کردند کارستان. ما بازیکنان بزرگسالان پشت تیم ملی نوجوانان هستیم و از همین جا حمایت خود را به نحو احسن انجام می‌دهیم و این وظیفه ماست. امیدوارم بتوانند در آینده بهترین نتایج بگیرند و مایه افتخار ما ایرانی‌ها باشند.

در مورد جو تیم ملی صحبت می‌شود. چون بازیکنان شاخص تیم ملی زیاد است و اگر یکی از آنها با نظر آقای قلعه نویی نیمکت نشین شود، این موضوع مشکل ساز نمی‌شود؟

به سوال شما خیلی احترام می‌گذاریم و امیدوارم هیچ گاه این سوال را از بازیکن تیم ملی نپرسید. چرا؟ چون ما باشگاه نیستیم و در قالب تیم ملی یک کشور هستیم و هرکسی بهتر از سردار آزمون، مهدی طارمی داخل تیم ملی می‌آید، وظیفه دارد که تمام جان خود را برای تیم ملی بگذارد، بازی کند و خدمت کند.

مربی هم قطعا خودش و کشور و تیم ملی‌اش را دوست دارد و هیچ موقع این خیانت را نمی‌کند. (در این لحظه سردار رویش را به سمت قلعه نویی برگرداند و گفت:) خدا را شکر الان هم ما یک مربی داریم که خیلی رک هست. (این صحبت با خنده افراد حاضر در نشست همراه شد) من با مربیان زیادی کار کرده‌ام و دو نفر از آنها خیلی رک بودند، یکی مورینیو و دیگری امیرخان. شک نکنید چنین مربیانی به تیمش خیانت نمی‌کند بخصوص اگر آن تیم ملی، برای کشور خودش باشد.

امیدوارم نسل‌های آینده طوری تمرین و بازی کنند که بتوانند جای ما را پر کنند. الان ۱۰ سال است که فیکس بازی می‌کنم و قطعا این را از نسل‌های بعدی وبازیکنانی مانند تیم نوجوانان می‌خواهم این کار را انجام دهند. من نتوانستم در جام جهانی نوجوانان شرکت کنم ولی آنها آنقدر خوب هستند که الان در این سطح بازی می‌کنند، این خیلی حرف است.

من در روسیه حضور در جام جهانی را تجربه کردم ولی این نفرات اکنون در 17 سالگی در جام جهانی بازی کرده‌اند و آن تجربه را به دست آورده‌اند که این خیلی مهم است. جواب من هم این است که هر کسی از من، مهدی (طارمی) یا علیرضا بیرانوند باشد، بازی می‌کند.

* با توجه به 48 تیمی شدن جام جهانی، خیلی‌ها تصور می‌کنند ایران از الآن جزو تیم‌های صعود کننده است. در شرایطی که تیم امید همین چند وقت پیش برابر هنگ کنگ نتیجه خوبی کسب نکرد. این موضوع کار شما را چقدر سخت می‌کند؟

بازی در پایه با رده بزرگسالان زمین تا آسمان فرق دارد. همه با برنامه خاصی می‌آیند و نسبتا هم سطح هستند و فرق زیادی ندارند، اما در بزرگسالان یک مقدار تجربه ما بیشتر است و شاید در این زمینه برتری داشته باشیم. ولی ما هیچ وقت مغرور نمی‌شویم و حرف‌های خود را باید در زمین بزنیم. همان طور که قلعه نویی می‌گوید اسم‌ها در زمین بازی نمی‌کنند. ما باید در زمین فوتبال تلاش کنیم و آن چیزی که وظیفه‌مان است را به نحو احسن انجام دهیم. فرقی ندارد جلوی افغانستان یا ژاپن یا همین تیم هنگ کنگ که فردا بازی داریم، قرار بگیریم با 100 درصد توان می‌رویم و تنها چیزی که می‌خواهیم گرفتن 3 امتیاز است.

اخبار تیم ملی

 

 


 مطالب مرتبط:

مقدماتی جام جهانی 2026/ امیر قلعه‌نوعی در نشست خبری پیش از دیدار با هنگ کنگ: اشتباهات 16 سال پیش را تکرار نمی‌کنم!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار