ازبکستان 2-2 ایران

تیم ملی فوتبال کشورمان با تساوی مقابل ازبکستان در صدر جدول گروه خود در مقدماتی جام جهانی 2026 ایستاد.

 

به گزارش استقلال نیوز، تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 16:30 امروز (سه شنبه 30 آبان 1402) در دومین دیدار خود در مسابقات  مقدماتی جام جهانی 2026 کانادا-امریکا-مکزیک  در ورزشگاه بنیادکار تاشکند به مصاف ازبکستان رفت و با نتیجه دو بر دو متوقف شد.

           

در نیمه اول، شاگردان قلعه‌نویی با گل‌های رامین رضاییان (دقیقه 13) و مهدی طارمی (دقیقه 36) از حریف پیش افتادند تا در پایان 45 دقیقه نخست، ایران پیروز به رختکن برود.

اما در نیمه دوم بازی اوضاع چندان مطابق میل ملی‌پوشان ایران پیش نرفت و این ازبکستان بود که توپ و میدان را در اختیار گرفت و موفق شد دو گل توسط اوستون اورونوف (دقیقه 52) و ایگور سرگیف (دقیقه 82) به ثمر برساند تا کار به تساوی کشیده شود.

این دیدار در پایان با نتیجه 2-2 به پایان رسید و شاگردان کاتانچ و قلعه‌نویی به کسب یک امتیاز از این دیدار رضایت دادند.

  

ترکیب تیم ملی ازبکستان: اوتکیر یوسوپوف، خاجی‌اکبر علیجانف، فرخ سیفی‌اف، عطابک شوکوروف، عادل جان خامروبکوف، اوستون اورونوف(خوسانف 89)، الدور شاهمرادف، عمر اشمرادف، جلال‌الدین ماشاریپوف(فیض الایف 62)، حسن الدین علی‌قل‌اف، رستم آشورماتوف(ایگور سرگیف 82).

ترکیب تیم ملی ایران: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، رامین رضاییان، حسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی(احسان حاج صفی 4+90)، مهدی ترابی(رضا اسدی 4+90)، سعید عزت اللهی، محمد محبی(مهرداد محمدی 75)، سامان قدوس(علی کریمی 44)، مهدی طارمی، سردار آزمون(روزبه چشمی 75).

 

* نیمه اول:

دقیقه 9: برخورد مهدی طارمی با سنگربان تیم ملی فوتبال ازبکستان در محوطه جریمه چند ثانیه‌ای بازی را با جنجال همراه کرد ولی در ادامه داور مسابقه به صورت خصوصی با مهاجم تیم ملی صحبت کرد و به او تذکر داد که شبیه سازی نکند.

دقیقه 13: شاگردان امیر قلعه‌نویی برای زدن این گل کار را از نیمه زمین شروع کردند و سپس با چند پاس سریع رامین رضاییان در موقعیت گلزنی قرار گرفت. رضاییان که پاس بسیار هوشیارانه سردار آزمون را دریافت کرده بود درنگ نکرد و با شوت خود در دقیقه ۱۳ دروازه میزبان را باز کرد. البته اشتباه گلر ازبکستان در ثبت این گل مشهود بود.

دقیقه 35: باز هم شاهد یک کار زیبای تیمی دیگر از شاگردان امیر قلعه نویی بودیم که در پایان با شوت بی‌دقت محمد حسین کنعانی‌زادگان از راه دور به جایی نرسید.

دقیقه 36: اشتباه مدافع ازبکستان و توپ‌گیری فرصت طلبانه سامان قدوس و پاس این بازیکن برای مهدی طارمی، مهاجم تیم ملی را در موقعیت تک به تک قرار داد و طارمی هم با یک بغل پای چپ دقیق برای دومین مرتبه دروازه میزبان را در ورزشگاه ولی تاشکند باز کرد.

دقیقه 43: سامان قدوس دچار مصدومیت شد و پس از بررسی پزشکان تصمیم بر این شد که این بازیکن جای خود را به علی کریمی بدهد.

* نیمه دوم:

دقیقه 52: در حالی که علی کریمی و یک بازیکن دیگر در تلاش برای زدن توپ بازیکن ازبکستان بودند،کریمی به اشتباه پاس را برای اوستون اورونف در موقعیت تک با تک فرستاد و این مهاجم هم فرصت سوزی نکرد و گل اول تیمش را ثبت کرد.

دقیقه 54:  ضربه اورونف با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 56: باز هم مهاجمان ازبکستان در موقعیت بسیار خوبی قرار گرفتند و این بار ضربه آنها به همان جایی رفت که بیرانوند ایستاده بود.

دقیقه 64: سوت شوکوروف با اختلاف کمی از بالای دروازه راهی اوج شد تا یکی دیگر از موقعیت‌های پرتعداد میزبان در نیمه دوم به ثمر نرسیده باشد.

دقیقه 82: در حالی که بازی چند دقیقه‌ای بود آرام شده بود و خبری از حملات دامنه‌دار تیم میزبان نبود، یک ضد حمله سریع از ازبک‌ها با سه پاس تماشایی منجر به رقم خوردن گل تساوی شد. در این صحنه پاس دقیق بازیکن ازبکستان به سرگیف رسید و او که چند ثانیه قبل وارد زمین شده بود، کمی آن طرف‌تر از تیرک دوم با یک بغل پای چپ دروازه بیرانوند را باز کرد.

دقیقه 90: شوت مهدی طارمی روی یک ضربه ایستگاهی با اختلاف یک الی دو متر راهی اوت شد.

● ازبکستان 2-2 ایران 

□ اوستون اورونوف 52, ایگور سرگیف 82

 رامین رضاییان 13, مهدی طارمی 36

* ورزشگاه:بنیادکار تاشکند /  ازبکستان 

* داور: محمد عبدالله محمد / امارات 

 

به گزارش استقلال نیوز، بدین ترتیب تیم ملی ایران 4 امتیازی شد تا هم امتیاز با ازبکستان اما با تفاضل گل بهتر در صدر جدول گروه E قرار بگیرد.

اخبار تیم ملی ایران

  

 


 مطالب مرتبط:

مقدماتی جام جهانی 2026/ ترکیب تیم ملی ایران مقابل هنگ کنگ مشخص شد!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار