کارلوس کی روش

سرمربی تیم ملی در نشست خبری پس از بازی با مراکش گفت: بازی اول در جام جهانی همیشه دشوار است، اما خوشحالیم که این بازی را با برد به پایان بردیم.

 

به گزارش استقلال نیوز، کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران پس از برتری یک بر صفر ایران برابر مراکش در نشست خبری حاضر و به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت که در ادامه می خوانید:

 

* نتیجه سخت کار کردنمان را گرفتیم

بازی خیلی خیلی سخت بود. مراکش تیم فوق‌العاده‌ای بود که ما مقابل این نتیجه خوبی کسب کردیم. ما در این بازی نتیجه کار سخت‌مان را گرفتیم. بازیکنانم روحیه بالایی را از خود نشان دادند و شجاع بودند. خیلی راضی هستم از آنها.

* از اینکه مربی ایرانم، خوشحال هستم

شاگردانم بیش از هر چیز دیگری شایستگی خود را نشان دادند و خوشحالم که مربی آنها هستم.

* مهم این است جنگیدیم و بردیم

دیدارهای دشوار آینده تیم ملی مقابل اسپانیا و پرتغال مهم نیست و مهم این است که شاگردانم مقابل مراکش خوب جنگیدند. نمی‌دانم در این بازی شانس آوردیم یا نه، این ها مهم نیست، مهم این است که جنگیدیم تا پیروز شویم.

* بازی اول در جام جهانی همیشه دشوار است

بازی اول در جام جهانی همیشه دشوار است، اما خوشحالیم که این بازی را با برد به پایان بردیم و بازی زیبایی هم بود. سعی کردیم در این بازی بازیکنان بازیساز مراکش را مهار کنیم و بازی را تحت کنترل خود بگیریم که خوشبختانه موفق به انجام این کار شدیم.

* تیم متحدی بودیم و موفق شدیم

در اواخر نیمه اول یک فرصت خیلی خطرناک روی دروازه مراکش خلق کردیم و نشان دادیم که می‌توانیم خط دفاعی آنها را به خطر بیندازیم. به هر حال در فوتبال هم نیاز به کمی شانس است، مراکش تیم فوق‌العاده‌ای است اما ما در این بازی تیم متحدی بودیم و موفق شدیم در یک بازی زیبا به 3 امتیاز برسیم. اکنون باید استراحت کنیم و به فکر بازی بعدی با اسپانیا باشیم. خوشحالم که دومین مربی پرتغالی تاریخ هستم که در اولین بازی‌اش در جام جهانی با تیمی غیر از پرتغال به پیروزی می‌رسد. 

* در حال حاضر فقط به استراحت فکر می کنیم

در حال حاضر فقط به فکر استراحت کردن هستیم و بعد از آنها به بازی بعدی‌مان و کسب یک امتیاز از 2 بازی بعدی مقابل اسپانیا و پرتغال و صعود از گروه فکر می‌کنیم. 

* شیوه بازیمان مقابل اسپانیا متفاوت خواهد بود

اسپانیا تیم متفاوتی نسبت به مراکش است و در آن دیدار شیوه بازیمان را عوض می کنیم. مراکش تیمی با مهارت‌های خاص خودش است و ما سعی کردیم با این سبک بازی امروز‌مان آنها را ناامید کنیم و اجازه بازی‌سازی به هافبک‌های آنها را ندادیم. قطعا ما در بازی بعدی استراتژی متفاوتی خواهیم داشت. 

* این برد تقدیم کسانی که پشتمان بودند

با فداکاری زیادی و با حمایت واقعی هواداران‌مان این بازی را بردیم. با توجه به آماده‌سازی که برای این مسابقات داشتیم این برد را به کسانی تقدیم می‌کنم که واقعا پشت تیم بودند. بدون بازی‌های تدارکاتی و آماده سازی لازم پا به این مسابقات گذاشتیم و کمپ درستی در اختیار نداشتیم، پس فکر می‌کنم این وظیفه من بود که بازیکنانم تنها به فکر بازی کردن در اینجا باشند و در آنها ایجاد انگیزه کنم. 

* نایکی سیاست را وارد ورزش کرد

شما دیدید که سیاست وارد ورزش شد و 23 بازیکن من شایسته چنین رفتاری نبودند(تحریم بازیکنان تیم ملی توسط نایکی)، آن ها در این بازی نشان دادند که شایسته احترامی همچون دیگر بازیکنان جهان هستند. 

* من سوپرمن و ستاره تیم ملی نیستم

در زندگی‌ام یاد گرفتم که سوپرمن تنها در کارتون‌هاست و کسی سوپرمن نیست. سوپرمن تیم است و وقتی به صورت گروهی بازی می‌کنید تیم نتیجه می‌گیرد. من سوپرمن نیستم و ستاره‌های تیمم در این بازی نتیجه گرفتند. بگذارید اینطور بگویم، ما دو گزینه بیشتر پیش روی‌مان نبود یا گروه‌مان را عوض کنیم یا متحد شویم و بجنگیم که قطعا گزینه اول شدنی نبود. به بازیکنانم گفتم که تنها در تمامی بازی‌هایمان با وفاداری به هواداران‌مان باید بازی کنیم و بجنگیم. 8 سال است این طور بازی می‌کنیم و تنها برای پیروزی پا به میدان می‌گذاریم. همیشه گفته‌ام که بهترین دارو در فوتبال پیروزی است، این پیروزی اکنون مسئولیت ما را در قبال هواداران بیشتر از گذشته می‌کند، تمامی بازیکنان در این دیدار متحد بودند و با روحیه فوق‌العاده خود در زمین موفق شدند مراکش را شکست دهند و با همین نگرش هم به مصاف اسپانیا خواهیم رفت. 

* مراکش را نه با معجزه بلکه با تمرکز بردیم

پرتغال و اسپانیا متفاوت هستند، در یک طرف تیم‌هایی که پر از ستاره قرار دارند و در طرف دیگر تیمی که به بازی‌ها به چشم یک معجزه نگاه می‌کند اما ما این بازی را با معجزه نبردیم، ما بازی را با تمرکز و ارائه یک بازی خوب بردیم. شاید کمی خوش‌شانس هم بودیم اما چیزی به اسم معجزه وجود نداشت. بازی با اسپانیا هم فینال جهانی است چون مقابل تیمی جهانی بازی خواهیم کرد. یک بار دیگر می‌گویم از جانب بازیکنان تیم ملی که این تیم شایسته احترام است، ما به روسیه آمدیم تا از بازی‌مان لذت ببریم و در این نمایش فوتبال جهان شرکت کنیم، در ضمن جایگاه‌مان در اینجا را نه به کسی می‌فروشیم و نه اجاره می‌دهیم.

* چمن ورزشگاه خوب نبود

چمن ورزشگاه مطلوب نبود اما میزبانی روسیه مطلوب است و به آنها بابت میزبانی فوق‌العاده تبریک می‌گویم

 

لینک دانلود

اخبار جام جهانی 2018 روسیه

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار