محمد حسین زاهدی فرد

فریدون اصفهانیان عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال: محمد حسین زاهدی فرد به دلیل اشتباهات واضح در بازی سپاهان و استقلال با محرومیت مواجه شد.

 

به گزارش استقلال نیوز، محمدحسین زاهدی‌فرد، داور دیدار روز گذشته (شنبه) تیم‌های فوتبال سپاهان و استقلال صحنه هند کی‌روش استنلی، مهاجم سپاهان در محوطه جریمه این تیم را ندید تا با انتقاد استقلالی‌ها و حتی کارشناسان داوری مواجه شود.

زاهدی‌فرد که در تست‌های پیش از آغاز فصل داوری نیز شرکت نکرده و چند هفته‌ای از قضاوت دور بود، به دلیل اشتباهاتش در بازی سپاهان - استقلال برای چند هفته از قضاوت در لیگ برتر محروم شد.

فریدون اصفهانیان عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال در گفتگو با تسنیم در مورد اعتراض استقلالی ها به قضاوت محمد حسین زاهدی فرد توضیحاتی داد که در ادامه می خوانید:

 

داوری‌ها در کل جهان ضعیف شده‌اند و به همین دلیل از داوران پشت دروازه یا سیستم VAR استفاده می‌شود. باید همانند بازیکنان فوتبال، مدارس و آکادمی داوران داشته باشیم تا آنها نحوه برخورد، جاگیری و ... را یاد بگیرند. متأسفانه این اتفاق هنوز نیفتاده است.

در صحنه هند، کسی به غیر از کی‌روش استنلی روی هوا نبود. وقتی بازیکن در ارتفاع توپ را با دست می‌زند، همه چیز مشخص است، اما وقتی داور صحنه را نمی‌بیند، یعنی تمرکز نداشته است. داور پشت دروازه نیز با توجه به اینکه پیش خودش تصور کرده بود داور وسط وقتی ندیده؛ تصمیمی نمی‌گیرد یا به خودش جرأت نمی‌دهد که بگوید صحنه را دیده است. این اشتباهات یا به خاطر عدم تمرکز است یا عدم شهامت.

همه مسائل باید بررسی شوند. زاهدی‌فرد داور خوبی است، اما روز گذشته اشتباهات کاملی داشت.

در مورد محرومیت این داور باید بگویم که با توجه به آیین‌نامه با داوران رفتار خواهد شد. همانطور که داوری تشویق شده و بازی‌های بزرگ را سوت می‌زند، در صورت داشتن اشتباهات فاحش محروم نیز خواهد شد. با داور روز گذشته نیز طبق آیین‌نامه رفتار می‌شود.

اشتباه در داوری وجود دارد و به همین دلیل از سیستم VAR استفاده می‌شود. می‌بینیم که با وجود این سیستم نیز همچنان اشتباه داوری وجود دارد.

به گزارش استقلال نیوز، اشتباهات دیروز محمد حسین زاهدی فرد آنقدر واضح و عجیب بود که تمامی کارشناسان فوتبال از قضاوت این بازی انتقاد کردند که در ادامه واکنش تعدادی از کارشناسان را مشاهده می کنید:

هادی دزفولی: کی‌روش استنلی با دست توپ را درون محوطه جریمه لمس کرد که داور باید به سود استقلال پنالتی اعلام می‌کرد.

نوید مظفری: من مانده ام چگونه با وجود حضور شش داور در زمین هیچ یک از آن‌ها به ویژه داور وسط و داوران پشت دروازه این صحنه واضح را ندیدند؟!

حیدر سلیمانی: کی‌روش با زیرکی خاصی دستش را عقب کشید که وانمود کند خطای هند انجام نداده است، اما خطا اتفاق افتاد و باید برای استقلال اعلام پنالتی می‌شد.

پیروز سیف‌الله پور: نه تنها زاهدی‌فر بلکه کمک‌های او به شدت در این صحنه کوتاهی کردند و کی‌روش حتی باید به خاطر خطای هند کارت زرد می‌گرفت.

سعید مظفری‌زاده: خطای هند پنالتی کی‌روش واضح بود و تعجب می‌کنم داور چطور صحنه را ندید.

نوذر رودنیل: اصلا روی این صحنه شک نکنید. او با وجود زاویه خوب، تمرکز کافی نداشت. کارایی داوران پشت دروازه چیست؟ باید آن‌ها این صحنه را به داور کمک می‌کردند. 

حسین عسگری: صحنه هند استنلی به قدری واضح بود که نیاز به تحلیل و تفسیر ندارد.

محمد فنایی: همه ایران این صحنه را به صورت واضح دیدند. داور پشت دروازه کی قرار است کمک کند؟ پنالتی کاملا برای استقلال واضح و آشکار بود.

 

اخبار فوتبال ایران

 


مطالب مرتبط:

با اعلام کارشناسان داوری/ پنالتی استقلال سوخت؛ مهندسی لیگ تا کجا؟!

 

دیدگاه‌ها  
Javan
0 #1 Javan 1398-09-10 21:34
آنقدر نامردی و حق کشی و ظلم در حق استقلال از همه جوانب بخصوص داوریها زیاد شده که حد و نهایت ندارد ، ایندفعه آش انقدر شور شده بود که دیگر کسانی هم که همیشه یا ساکت بودند یا در طیف حق خوران و اجحاف کنندگان به استقلال بودند صدایشان در آمده ، اما چه فایده که فقط نتایج هست که میماند و پس از مدتی همه این مسائل یعنی نامردی ها و حق کشی ها را یا فراموش میکنند یا میذارن کنار و فقط روی نتایج، شروع به تحلیل و تفسیر عملکرد استقلال و مربیان و بازیهایش میکنند . در این سالها همیشه حق استقلال مظلوم در داوریها خورده شده، پارسال اگه همین اشتباهات عمدی و نامردی برخی داوران نبود استقلال باید قهرمان میشد ،ولی کسی دیگر به این مسائل نمی پردازد ، بله متاسفانه آب رفته به جوی باز نمیگردد . بیایید نگذاریم این نامردی ها و حق کشی ها در حق استقلال مظلوم هیچگاه فراموش شود تا شاید روزی دیگر اتفاق نیفتد یا حداقل ، کمتر شود.
نقل قول کردن
نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار