ممنوعیت میزبانی تیم های ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا

روز گذشته با اعلام فدراسیون فوتبال تیم های ایرانی حق میزبانی خود را در مسابقات لیگ قهرمانان از دست داده و می بایستی در کشور دیگر میزبان حریفان خود باشند.

 

به گزارش استقلال نیوز؛ کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC با ارسال نامه ای به مسئولین فدراسیون اعلام  کرد به دلیل نا امنی ایران! تیم های این کشور حق میزبانی در مسابقات لیگ قهرمانان را نخواهند داشت و از این رو مسئولین ورزش کشور واکنش های مختلفی داشتند که در ادامه می خوانید:

* صالح امیری

این مسئله را در دایره یک موضوع جامع‌تر به عنوان دشمنی استکبار جهانی با جامعه اسلامی ببینید. مسئله فوتبال و ورزش ورای سیاست نیست و بخشی از فشار استکبار از سوی ورزش است تا نشاط و شادکامی را از مردم بگیرند.

نسل جوان علاقمند است و فوتبال را دنبال می‌کند. باشگاه‌ها برای ما اهمیت دارند به همین دلیل اینها پروژه ناامید کردن مردم توسط استکبار است. ایران یکی از امن‌ترین مناطق است. حادثه ناگواری رخ داد اما جمهوری اسلامی مسئولیت آن را پذیرفت. ادامه آن به معنی یک انتقام‌جویی از ملت است. نمی‌خواهم وارد مسائل سیاسی شوم اما یکی از حوزه‌هایی که مطرح شده فوتبال است.طرح مسئله جعلی و دروغین را عنوان کردند. کسانی که این رفتار را دارند، فاقد اقتدار هستند و قدرت نیابتی دارند.عملا به عنوان بازیچه استکبار عمل می‌کنند.

مسئولان کنفدراسیون آسیا تصمیم خود را گرفته‌اند و ما برای حفظ اقتدار نظام هیچ وقت این فشار و تحقیر را تحمل نمی‌کنیم. اگر چنین تصمیمی گرفته شود ما در مسابقات شرکت نمی‌کنیم. این تصمیم برای آنها هم بدون هزینه نیست چون در هر صورت در تداوم فعالیت AFC ثابت می‌شود شیخ سلمان که ادعای عدم دخالت سیاست در ورزش را دارد گوش به فرمان دیگران تصمیماتی گرفته است.

مسئولان وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال تصمیمات جدی گرفته‌اند و موضع جمهوری اسلامی امروز رسما اعلام می‌شود. نسل جوان ما به خوبی می‌دانند عزت و غرور ملی مهم است. آنچه مصلحت جامعه اسلامی و کشور است اینکه تحت هیچ شرایط با غرور و غیرت ملی نباید بازی و معامله کنیم. این درسی است که انقلاب داده است. تکلیف روشن است. اگر این روند را بپذیریم برای مسابقات مقدماتی جام جهانی دچار مشکل خواهیم داشت. باید این روند را متوقف کنیم تا آنها بدانند این رویه قابل قبول نیست.

ما 3 هدف را تعریف کرده بودیم؛ اینکه آنها در جریان فعالیت‌های ایران باشند. مرحله بعد شفاف‌سازی بود که در خصوص جودو و رفتار غیراخلاقی رئیس فدراسیون جهانی این رشته صحبت شد. سوم اینکه انها را قانع کنیم ایران کشور قدرتمندی است و ورزش ایران هویت تاریخی دارد. در خصوص تحریم‌ها هم صحبتی داشتیم و گفتیم که به ورزش ایران لطمه زده است.

 

* داریوش مصطفوی

AFC و فیفا برای برگزاری مسابقات در قاره و همچنین بین قاره‌ای دستوراتی دارند که در مواقع خاص شل و سفت می‌شوند. یعنی ممکن است بعضی جاها نادیده گرفته شوند یا بعضی جاها سخت‌تر از حد معمول اعمال شوند. وی ادامه داد: در شرایط فعلی و به خاطر اتفاقاتی که ناخواسته در کشور ما رخ داده، AFC اعلام کرده برگزاری بازی در ایران ممنوع است. این مسأله ممکن است به سطح ملی هم کشیده شود و در بازی تیم ملی ما مقابل عراق و بحرین باعث دردسر همه ما شود. در این شرایط فدراسیون باید 4 یا 5 و یا حتی تعداد بیشتری نماینده به کنفدراسیون آسیا بفرستد. این مسأله با حرف زدن قابل حل است اما وقتی می‌نشینیم و عکس‌العملی نشان ندهیم، پیش خودشان فکر می‌کنند مشکلی با این مسأله ندارد.

ما باید به کنفدراسیون آسیا و فیفا بتازیم و هر چه فشار سیاسی، اقتصادی و اجتماعی روی ایران وجود دارد را روی آنها بریزیم اما باید بگویم متأسفانه از ماست که برماست. خوب عمل نمی‌کنیم و دست آنها را باز می‌گذاریم و آنها هم از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند. آن‌ها بر حسب زمان و بر اساس اتفاقاتی که در کشور ما افتاده این تصمیم را گرفتند و این اتفاقات شاید در همه دنیا می‌افتاد. آنها منتظرند تا اتفاق و حادثه‌ای رخ بدهد تا با ذره‌بین‌های قوی خودشان ایران را نگاه می‌کنند و عکس‌العمل نشان بدهند.

سوال اینجاست که آیا الان کسی از فدراسیون ما اقدامی انجام داده است؟ آیا کسی از مسؤولان فدراسیون، کسی از بخش‌های اجرایی این فدراسیون به مالزی رفته‌ یا همه آن‌ها هنوز در تهران هستند؟ من اگر بودم به محض اطلاع از این موضوع به مالزی می‌رفتم و اجازه نمی‌دادم حق جوان‌های مملکت ما خورده شود و شاید امتیازات اضافه‌ای هم از آنها می‌گرفتم. قوانین به مدیران فنی این اجازه را می‌دهد که وارد مسائل مربوط به تصمیم‌گیری‌ها بشوند. ما بدتر از این‌ها را هم به نفع ایران عوض کردیم.

من هم قبول نمی‌کنم که در زمین بی‌طرف بازی کنیم. برای بازی نکردن در زمین بی طرف، حرکت و گفت‌وگو و مذاکره لازم است. این یک جنگ است؛ یک جنگ ورزشی پنهان. باید بروند و مذاکره و ملاقات داشته باشند.

من زمانیکه عهده‌دار مسئولیت فدراسیون بودم، 17 بار به فیفا رفتم. نتیجه‌اش چه شد؟ داور بازی مهم ایران و استرالیا را عوض کردم. 5 بازیکن دو اخطاره را به بازی برگرداندم.

 

* خداداد عزیزی

مسئولان وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال به هیچ عنوان نباید به این خواسته تن بدهند. همه عشق طرفداران استقلال و پرسپولیس این است که بازی‌های تیم محبوب‌شان را در ورزشگاه آزادی ببینند و از آنها حمایت کنند اما اگر قرار است بازی‌های آنها در آزادی برگزار نشود همان بهتر که در این مسابقات شرکت نکنند.

استقلال و پرسپولیس دو تیم پرطرفدار در فوتبال آسیا محسوب می‌شوند و تماشاگران هم روی بازی‌های این دو تیم تاثیر دارند اما حالا رقبا از فرصت سوء استفاده کرده و می‌خواهند این پوئن را از فوتبال ایران بگیرند. به نظرم مسئولین این باشگاه و فدراسیون فوتبال اصلا نباید زیر بار چنین حرفی رفته و نباید در این مسابقات شرکت کنند.

اخبار فوتبال ایران

 


مطالب مرتبط:

برگ زرینی دیگر برای فدراسیون بی افتخارِ پنج ستاره/ AFC میزبانی را از باشگاه های ایرانی گرفت!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار