لیگ قهرمانان آسیا

با حذف نماینده ترکمنستان از چارت بازی‌های پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا، استقلال مستقیم وارد مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2021 می‌شود.

 

به گزارش استقلال نیوز، طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم «آلتین آسیر» قهرمان فصل گذشته لیگ دسته اول فوتبال ترکمنستان به دلیل عدم کسب مجوز حرفه‌ای لازم برای شرکت در این مسابقات، شانس بازی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را از دست داد.

به این ترتیب با حذف این تیم، سهمیه لیگ ترکمنستان در مرحله گروهی فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا به تیم کوپتداق اختصاص پیدا کرد. این اتفاق اما به سود فوتبال ایران هم شد، چرا که تیم فوتبال استقلال نایب قهرمان فصل گذشته لیگ برتر ایران را از شرکت در مرحله پلی‌آف معاف کرد تا این تیم مستقیماً به مرحله گروهی برود.

براین اساس سهمیه ایران در سال 2021 در لیگ قهرمانان آسیا 1+3 سهمیه است که به این ترتیب استقلال نیز به جای حضور در پلی آف به صورت مستقیم راهی مرحله گروهی خواهد شد.

طبق اعلام قبلی استقلال در مرحله پلی‌‌آف قرار بود با تیم العین امارات روبه‌رو شود، اما با تبدیل شدن سهمیه آبی‌پوشان تهران از پلی‌آف به حضور مستقیم در مرحله گروهی، اکنون این تیم فولاد خوزستان است که باید با العین روبه‌رو شود.

قرعه‌کشی مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا روز هشتم بهمن انجام خواهد شد.

به گزارش استقلال نیوز، حمیرا اسدی رئیس دپارتمان روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره بحث مطرح شده مبنی بر حضور مستقیم تیم فوتبال استقلال در مرحله گروهی فصل 2021 لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت:

بخشنامه‌ای که ما دریافت کردیم مکانیزم قرعه‌کشی لیگ قهرمانان را اعلام کرده و طبق آن سه تیم ایرانی باید در مرحله گروهی این رقابت‌ها شرکت کنند اما اسمی از این تیم‌ها نیاورده است.

یک تیم ایرانی هم باید در مرحله پلی آف شرکت کند. این بخشنامه هم حدود یک ساعت قبل برای فدراسیون فوتبال ارسال شده است.

اخبار فوتبال ایران

 

 


 مطالب مرتبط:

پلی آف لیگ قهرمانان آسیا 2021/ استقلال و فولاد مقابل حریفان اماراتی!

طرح جدید AFC از لیگ قهرمانان آسیا؛ فینال آسیایی شرقی شد

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار