ناداوری علیه استقلال

اشتباه داوری باز هم روی نتیجه بازی استقلال و سپاهان تاثیر مستقیم داشت.

                  

به گزارش استقلال نیوز، در دقایق پایانی نیمه نخست دیدار دو تیم سپاهان و استقلال(تاج) درون محوطه جریمه آبی پوشان ایمان سلیمی خطای هند پنالتی بچگانه ای انجام داد تا کوپال ناظمی داور این دیدار که دیدی عالی به این صحنه داشت، در سوت خود به نشانه پنالتی بدمد.
اما نکته عجیب این بود که لحظاتی قبل از خطای پنالتی، میلاد زکی‌پور چسبیده به ایمان سلیمی روی ارسلان مطهری مرتکب خطایی فاحش شد.
اینکه کوپال ناظمی چطور در شعاع کمتر از نیم متر خطا روی مطهری را ندید اما هند سلیمی را دید، جای سوال و تعجب دارد.
البته کوپال ناظمی در ندیدن خطا برای استقلال در نقش‌جهان ید طولایی دارد و آن خطای هند پنالتی معروف کی‌روش استنلی را در زمان مربیگری استراماچونی به عنوان داور پشت دروازه ندید تا پنالتی استقلال در آن دیدار بسوزد.

هر چند این صحنه تنها اشتباه کوپال ناظمی در دیدار سپاهان و استقلال نبود. تکرار پنالتی به دلیل ورود غیر مجاز سپاهانی‌ها قبل از ضربه پنالتی اسدی و همچنین ندادن کارت زرد اول به احمدزاده در نیمه نخست که همین اشتباه باعث شد این بازیکن به جای اینکه در دقایق نخست نیمه دوم اخراج شود، در دقایق پایانی دو کارته شود؛ دیگر اشتباهات مهلک داور بازی بزرگ هفته بود.

صد البته که اگر VAR بود این اشتباهات به حداقل می‌رسید اما گویا ورود VAR منفعت برخی تیم‌های خاص را به خطر می‌اندازد و برای همین این تکنولوژی روز دنیا که در حال حاضر مثل توپ جزئی از فوتبال است به این زودی‌ها به ایران نخواهد آمد.

خطای زکی پور روی مطهری


در ادامه نظر چند کارشناس داوری در خصوص داوری دیدار سپاهان و استقلال می‌خوانید:

نوذر رودنیل: در صحنه‌ای که منجر به پنالتی شد، قبل از خطای هند، مهاجم سپاهان مرتکب خطا شد اما داور این خطا را اعلام نکرد.

قانون 14 در مورد پنالتی در این صحنه اعمال نشد و به دلیل ورود بازیکنان دو تیم قبل از زدن ضربه داور باید پنالتی را تکرار می‌کرد که این کار را انجام نداد.

حیدر سلیمانی: ایمان سلیمی بدون اینکه برخوردی با بازیکنان حریف داشته باشد، خطای هند مرتکب شد اما قبل از این حرکت میلاد زکی‌پور با هل دادن ارسلان مطهری مرتکب خطا شد و ابتدا ناظمی باید خطای مدافع بازیکن سپاهان را می‌گرفت. البته از آنجاییکه که سپاهانی‌ها پس از برخورد توپ به دست سلیمی به سمت داور رفتند، او تمرکز لازم را برای تصمیم‌گیری درست از دست داد و ای کاش سیستم VAR در کشورمان وجود داشت تا داور با بررسی این صحنه می‌توانست تصمیم ابتدایی خود را تغییر بدهد.

محمدرضا ابوالفضلی: با توجه به تصویر پُشت دروازه متاسفانه به نظر یکی از مدافعان استقلال مانع از دید واضح داور به این صحنه می‌شود. مهاجم سپاهان مدافع استقلال را با دو دست خود هُل داده و از توانایی وی برای دفع توپ ممانعت به عمل می‌آورد؛ داور باید قبل از اعلام پنالتی، به سود استقلال خطا اعلام می‌کرد.

محمدحسین ترابیان: بازیکن مهاجم قبل از اینکه برای سر زدن بلند شود، با دو دست مدافع را هل داد و باید خطا گرفته شود.

ابراهیم میرزابیگی: بازیکن سپاهان، بازیکن استقلال را هل می‌دهد و داور باید خطای این بازیکن را اعلام می‌کرد.

تورج حق‌وردی: مهاجم سپاهان با دو دست مطهری را هل داد و داور باید به سود استقلال خطا اعلام می‌کرد.

اخبار استقلال

 

  


 مطالب مرتبط:

هفته سوم لیگ برتر/ استقلال به سپاهان نباخت به خطیر باخت؛ بازی بزرگ بازیکن بزرگ و ستاره می‌خواهد

داوران هفته سوم لیگ برتر 02/03 مشخص شدند؛ داور تهرانی قاضی دیدار سپاهان و استقلال!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار