farhangnews 98679 284306 1414329174

بهروان رئیس کمیته مسابقات لیگ برتر گفت: انتظار ما از سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا 2+2 خواهد بود.

 

به گزارش استقلال نیوز، غلامرضا بهروان درباره تعداد سهمیه های ایران اظهار داشت: درباره سهمیه ها هنوز به طور مشخص و قانونی چیزی به ما اعلام نشده است. در ماه آینده میلادی و اواخر همین ماه در جلسه ای که در ای اف سی خواهد بود از مهمترین پارامترها این است که 30 درصد برای تیم ملی و 70 درصد عملکرد باشگاه هاست. درباره تیم ملی امتیاز کامل می گیریم که وضعیت مان عالی است. اما در خصوص عملکرد 70 درصد باشگاه ها ما خیلی وضعیت خوبی در این چهارساله نداشتیم. تا چند سال پیش وضعیت سخت افزاری، ورزشگاه و تعداد تماشاگر و یکسری از معیارها بودند ولی آنها را برداشتند. الان که در خدمت شما هستم چیز خاصی به ما اعلام نکردند. ارزیابی داخلی خودمان این است دوسهمیه مستقیم و دو سهمیه پلی آف. اما پلی آف هایمان هم متفاوت است. یک تیم ما تنها یک پلی آف خواهد داشت با میزبانی خودمان در کشور خودمان. یک تیم دیگر دو پلی آف خواهد داشت. یک بازی با دو تیم یعنی تک بازی هم است.

وی در ادامه افزود: به هر حال این آئین نامه ما از اول بوده. آئین نامه رابط بین باشگاه و سازمان لیگ. قهرمان لیگ حرفه ای ما مستقیم می رود و قهرمان حذفی یکی دیگر از سهمیه ها خواهد شد. از نظر فنی درست است. یک تیم با 30 بازی و این همه هزینه زحمت می کشد و یک تیم با 5،6 بازی. این از نظر ارزش روایی خاصی شاید در جامعه متصور نشویم و فقط ارزش توصیفی داشته باشد. خود کمیته مسابقات هم در این خصوص طرحی را در دست بررسی دارد و از نظر فنی من می پذیرم. هیات رئیسه باید مصوب کند و فدراسیون فوتبال. که ما بیاییم بگوییم چون لیگ ما اهمیت دارد یکی از سهمیه هایمان را به قهرمان جام حذفی بدهیم. الان تیم هایی که در لیگ برتر حضور دارند دارای مجوز حرفه ای هستند. تصور کنید یک تیم از لیگ دو قهرمان جام حذفی شود خیلی ها هنوز برابر قوانین تجاری سازی در فوتبال نرفتند و اقدامات را انجام ندادند. بیاییم یکی از این سهمیه ها را اگر قرار است سهمیه پلی آف داشته باشد به قهرمان جام حذفی بدهیم و این ارزش لیگ را بالاتر خواهد برد.

بهروان در پایان گفت: قوانین رابط بین سازمان لیگ و باشگاه پیش بینی شده که ما باید بلیت فروشی را به باشگاه ها بدهیم. یکی از الزاماتی که در یکسال و نیم اخیر به ما تاکید شده این است که بلیت ها الکترونیکی شود در تهران که این طور شده و برای دو تیم بزرگ پایتخت. در شهرهایی مثل اصفهان و تبریز و اهواز و اینها در دستور کار است.

 

کاپ

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار