AFC

مقامات کنفدراسیون فوتبال آسیا در جلسه مشترک با رئیس فیفا با تاکید بر میزبانی کشورهای آسیایی در خاک خود، عنوان کردند فوتبال و سیاست باید از هم جدا باشند.

 

به گزارش استقلال نیوز، در جلسه کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا که در شهر بانکوک برگزار شد، بار دیگر بر این نکته به صراحت تاکید شد که هر کشوری باید در خاک خودش میزبان بازی‌ها باشد و در بازی خارج از خانه نیز تن به کشور ثالث نداده و در خاک کشور میهمان(رقیب) بازی کند.

در این جلسه که حکم تایید دیگرباری بر چند بیانیه اخیر AFC بود چارچوب برگزاری بازی‌های رفت و برگشت در لیگ قهرمانان آسیا و بازی‌های ملی مرور و مشخص شد. بر همین اساس مقرر شد به مقررات و دستور العمل AFC مخصوص سال میلادی 2018 احترام گذاشته شود و کشورهای عربستان سعودی، امارات متحده عربی و قطر در این خصوص همکاری کامل داشته باشند.

کمیته برگزاری مسابقات، کمیته اجرایی AFC، چونگ مونگ -گیو نایب رئیس و اداره کننده این جلسه بر این نکته مهم موافقت کامل داشتند که اعضای اتحادیه‌ها (MAS) باید با دولت یا حکومت خود مذاکره کنند تا مجوز خاص و بی قید و شرط برای سفرهای تیم‌های ملی یا باشگاهی فوتبال را صادر کرده و ضمانت بین المللی در این میان در اختیار داشته باشند.

در این جلسه همچنین بر حمایت AFC از کمیته مسابقات AFC در راستای فرستادن یک هیأت سطح بالا و عالی رتبه به کشورهای ذینفع و درگیر در این رابطه، تاکید شد تا با کمک مقامات سیاسی هر کشور، بهترین راهکار برای حل این مشکلات پیدا شود و تیم‌های فوتبال به راحتی به کشور رقیب خود سفر کنند و مشکل امنیتی نداشته باشند.

جانی اینفانتینو ریاست فیفا که در این جلسه حضور داشت، همچنین از اصل بازی‌های رفت و برگشت به صورت داخل خانه و خارج از خانه حمایت کامل و تاکید کرد: فوتبال و سیاست باید از هم جدا باشند.

در این جلسه همچنین AFC تصمیم گرفت تا ماه فوریه 2018 مناقصه ای برای حقوق تجاری خود را از سال 2021 تا بعد از آن، به استثنای خاورمیانه، برگزار کند. در واقع جدول زمان بندی اولیه برای روند مناقصه به دلیل چالش هایی که ناشی از وضعیت سیاسی فعلی در منطقه خلیج فارس است، تغییر یافته و باید بررسی شود.

کمیته اجرایی AFC در مورد اعطای قراردادهای حقوقی که در ماه می یا ژوئن 2018 برگزار می شود، با اعضای سایر کمیته‌ها مشورت کرد.

در ادامه این جلسه، رئیس شورای AFC، شیخ سلمان بن ابراهیم الخلیفه گفت: AFC اطمینان حاصل خواهد کرد که روش های شفاف و منصفانه پیروی می شود و نظرات انجمن های عضو در نظر گرفته می شود."

تئودور تئودوریدیس دبیر کل یوفا نیز به این جلسه دعوت شده بود و مقرر شد در آینده در این خصوص بحث بیشتری صورت گیرد و بیش از پیش در این رابطه تامل شود.

کمیته اجرایی AFC همچنین در حمایت از فلسطین بر این نکته تاکید کرد که پرونده مربوط به مشکلات بین فلسطین و بخش سرزمین‌های اشغالی باید در دادگاه‌های جهانی بررسی و فوتبال فلسطین در بخشی آرام و امن برگزار شود. از طرفی دخالت دولت در فوتبال در پرونده فوتبال کویت همچنین ماجرای فدراسیون فوتبال پاکستان در ماه ژانویه بررسی خواهد شد.

از طرفی، در آستانه جشن سالانه AFC در سال 2017 به میزبانی بانکوک، کمیته اجرایی AFC این پیشنهاد را مطرح کرد که جشن 2018 فوتبال آسیا در مسقط عمان برگزار شود.

اخبار فوتبال ایران

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار