استیضاح وزیر ورزش و جوانان

با اینکه خبرهایی مبنی بر استیضاح وزیر ورزش و جوانان منتشر شده بود با انصراف برخی نمایندگان از طرح استیضاح منتفی شد.

 

به گزارش استقلال نیوز، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان که هفته پیش خبرهایی مبنی بر استیضاحش از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی منتشر شده بود. با انصراف برخی نمایندگان از طرح استیضاح منتفی شد و به کار خود در وزارت ادامه خواهد داد. سردار عزیزالله محمدی  نایب رئیس اتحادیه باشگاه ها در واکنش به عدم ارائه حق بخش تلویزیونی به باشگاه ها اعلام کرد، این اقدام باشگاه های فوتبال کشور را در آستانه ورشکستگی قرار داده است. و مازیار ناظمی خبرنگار سابق و  رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش در حساب توئیتری خود از واگذار صد درصدی باشگاه های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی خبر داد. در ادامه به چند خبر کوتاه که به این مسائل مرتبط می شوند می پردازیم:

* عدم استیضاح وزیر ورزش و جوانان به دلیل انصراف نمایندگان

طرح استیضاح مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان ۳۰ آبان ماه با امضای ۱۵ نفر از نمایندگان تقدیم هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی شد. به فاصله ۱۰ روز پس از ارائه این طرح و پیش از بررسی آن در کمیسیون فرهنگی اما موضوع به صورت کلی منتفی و از دستور کار مجلسی ها خارج شده است. 

محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این رابطه گفت: امضای نمایندگان برای استیضاح وزیر ورزش به حد نصاب نرسید و برخی نمایندگان امضای خود را پس گرفتند و وقتی استیضاح از عدد افتاد لغو شد.

هفته گذشته مسعود سلطانی‌فر با انجام برخی رایزنی های  برای کاهش امضای متقاضیان استیضاح پرداخته بود. 

وزیر ورزش حتی شامگاه سه شنبه گذشته در نشستی که در محل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی برگزار شد، رایزنی های رو در رویی با برخی نمایندگان مجلس داشت. در همین نشست و در راستای رایزنی هایی که پیش از آن انجام شده بود، وعده وعیدهایی برای توجه ویژه تر در برخی استان ها و انجام برخی انتصاب ها داده شد تا اینگونه امضای نمایندگان متقاضی استیضاح پس گرفته شود و در کل موضوع از دستور کار خارج شود. 

1- تاخیر در واگذاری استقلال و پرسپولیس ۲- عدم توجه به رسالت وزارت ورزش در حوزه جوانان، ۳- عدم اجرای مصوبات مجلس در برنامه ششم، ۴- عدم تعادل پایدار توزیع امکانات ورزشی در مناطق کمتر توسعه یافته ۵- ناعدالتی در تقسیم بودجه ورزشی به شهرستان‌ها و استان‌ها محورهای مطرح برای استیضاح وزیر ورزش بود.

* صحبت های عزیزالله محمدی نایب رئیس اتحادیه باشگاه ها در خصوص ورشکستگی باشگاه های فوتبال بر اثر عدم پرداخت حق پخش تلوزیونی

باشگاه ها در حال ورشکست شدن هستند چون از حق پخش تلویزیونی و تبلیغات محیطی درآمدی ندارند. کسی که می خواهد استقلال و پرسپولیس را بخرد علاوه بر چند صد میلیاردی که باید بدهد، باید سالی ‌۹۰ میلیارد تومان هم هزینه کند، اصلا شرکت یا شخصی هست این کار را انجام دهد؟! سازمان لیگ در چهار سال گذشته ۸۰ میلیارد تومان درآمد نداشته درحالی که هزینه سالیانه همه باشگاه ها نزدیک به ۳۵۰ میلیارد تومان است! باشگاه های صنعتی هم مثل گذشته نمی توانند هزینه کنند. آیا طرفداران استقلال و پرسپولیس و تراکتورسازی خبر دارند که با هر پیامک به اسپانسر پیامکی ماهیانه ۶۰۰۰ تومان از آنها کسر می شود؟! شرایط واگذاری استقلال و پرسپولیس فراهم نیست.

* توئیت جدید مازیار ناظمی از واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس

 

توئیت مازیار ناظمی

مازیار ناظمی، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی پر حاشیه ی وزارت ورزش از واگذاری صد درصدی سهام باشگاه های استقلال و پرسپولیس خبر داد. مازیار ناظمی، در حساب توئیتری خود درباره این موضوع نوشت:

خبر خوب! صد درصد سهام پرسپولیس و استقلال واگذار می شود

 

اخبار فوتبال ایران

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار