سوپر لیگ اروپا

12 باشگاه بزرگ اروپایی در اقدامی کودتا گونه اقدام به تاسیس سوپر لیگ اروپا کردند.

        

به گزارش استقلال نیوز، 12 باشگاه مطرح اروپایی در اطلاعیه ای رسما از تاسیس سوپر لیگ اروپا رونمایی کردند. این رقابت ها به زودی و از تابستان 2021 برگزار خواهد شد و این در حالی است که یوفا و فیفا کاملا مخالف برگزاری آن هستند.

شش تیم منچستریونایتد، منچسترسیتی، لیورپول، چلسی، آرسنال و تاتنهام از انگلیس؛ 3 تیم یوونتوس، میلان و اینتر از ایتالیا و همچنین 3 تیم رئال مادرید، بارسلونا و اتلتیکومادرید از اسپانیا سوپرلیگ اروپا را برگزار خواهند کرد.

 

* رئیس و نایب رئیس سوپر لیگ اروپا چه کسانی اند؟

فلورنتینو پرز رئیس باشگاه رئال مادرید به عنوان رئیس سوپر لیگ اروپا معرفی شده است و آندره آ آنیلی رئیس باشگاه یوونتوس به عنوان نایب رئیس این رقابت هاست.

* سوپر لیگ اروپا چگونه برگزار می شود؟

سوپر لیگ اروپا رقابت جدیدی است که میان 20 باشگاه مطرح اروپایی که متشکل از 15 باشگاه بنیان گذار است، به زودی برگزار خواهد شد. 5 باشگاه دیگر باید سهمیه حضور در این رقابت ها را کسب کنند. در ابتدا، این رقابت ها در دو گروه 10 تیمی برگزار خواهد شد که در طول فصل به صورت بازی های خانگی و خارج از خانه به مصاف هم خواهند رفت.

پس از پایان مرحله گروهی، 8 تیم به مرحله حذفی این رقابت ها راه پیدا خواهند کرد و مراحل یک چهارم نهایی و نیمه نهایی این رقابت ها نیز به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد. در پایان نیز فینال این رقابت ها در یک مسابقه برگزار خواهد شد.

این رقابت ها در اواسط هر هفته برگزار خواهد شد و باشگاه های حاضر در این رقابت ها می توانند همچنان به کار خود در لیگ های داخلی ادامه بدهند.

در دور گروهی سوپرلیگ اروپا، هر تیم در 18 مسابقه به میدان خواهد رفت و تیمی که تا فینال راه پیدا کند، در مجموع در 23 مسابقه به میدان رفته است.

* بایرن، دورتموند و پاری سن ژرمن به یوفا متعهد ماندند!

از سه باشگاه دورتموند، بایرن مونیخ و پاری سن ژرمن هم دعوت شده است تا به این رقابت ها ملحق شوند اما هر سه باشگاه این پیشنهاد را رد کرده و اعلام کردند که به یوفا و لیگ قهرمانان اروپا متعهد خواهند بود.

* ادامه لیگ قهرمانان در هاله از ابهام!

در جمع 8 تیم پایانی مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا، پنج تیم منچستریونایتد، آرسنال، رئال مادرید، چلسی و منچسترسیتی رسماً حضور خود در سوپرلیگ اروپا را اعلام کرده اند. این باشگاه ها قوانین یوفا را نادیده گرفته اند و عملا از اتحادیه باشگاه های اروپا خارج شده اند. به همین دلیل ادامه رقابت های جام باشگاه های اروپا و لیگ اروپا در فصل 2020/21 فعلاً به حالت تعلیق درمی آید تا یوفا در این مورد تصمیم گیری کند.

* تکلیف قهرمانانی لیگ اروپا و لیگ قهرمانان چه می شود؟

یوفا قصد دارد به شدت با 12 باشگاه موسس سوپر لیگ اروپا برخورد کند و در همین راستا پنج تیم منچستریونایتد، آرسنال، رئال مادرید، چلسی و منچسترسیتی که در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا حاضر هستند، از ادامه رقابت ها کنار گذاشته می شوند. طبق ادعای این منبع، پاری سن ژرمن که حمایت خود از یوفا را اعلام کرده است، با حذف رئال مادرید، چلسی و منچسترسیتی به عنوان قهرمان چمپیونزلیگ معرفی می شود.

آرسنال و منچستریونایتد نیز از ادامه رقابت های لیگ اروپا کنار می روند و دو تیم ویارئال و آاس رم، فینال این رقابت ها را برگزار می کنند.

* سه عضو ثابت دیگر سوپر لیگ چه تیم هایی هستند؟

پورتو، بایرن مونیخ و لایپزیگ به احتمال زیاد 3 عضو ثابت دیگر سوپر لیگ اروپا هستند. البته از دورتموند، پاری سن ژرمن، المپیک لیون، آاس رم، ناپولی، سویا و آژاکس به عنوان دیگر باشگاه هایی که با احتمال پایین تر ممکن است 3 جایگاه خالی و ثابت سوپرلیگ اروپا را پر کنند، نام برده می شود.

* بیانیه فلورنتینو پرز(رئیس سوپر لیگ اروپا)..

در تمامی سطوح به فوتبال کمک خواهیم کرد و آن را به جایگاه درستی در دنیا خواهیم رساند. فوتبال تنها ورزش جهانی در دنیاست که بیش از 4 میلیارد هوادار دارد و مسئولیت ما به عنوان باشگاه های بزرگ، پاسخگویی به خواسته های آنهاست.

* بیانیه آندره آ آنیلی(نایب رئیس سوپر لیگ اروپا)..

ما 12 باشگاه موسس میلیاردها هوادار در سراسر جهان داریم و 99 جام قهرمانی در اروپا فتح کرده ایم. در این لحظه حساس دور هم جمع شده ایم تا امکان تغییر در رقابت های اروپایی را فراهم کنیم و بازی مورد علاقه خود را در موقعیتی پایدار در آینده ای طولانی مدت قرار دهیم، که همبستگی میان آنها به طور قابل ملاحضه ای افزایش پیدا می کند، و به هواداران و بازیکنان غیرحرفه ای (آماتور) امکان گردش منظم در تیتر ها را می دهد که اشتیاق آنها به بازی را ارضا خواهد کرد؛ در حالیکه الگوهای جذابی هم برای آنها فراهم خواهیم کرد.

* تکلیف لیگ های داخلی کشورها چه خواهد شد؟

هر چند تمامی تیم های حاضر در سوپر لیگ اروپا قصد کناره گیری از لیگ های کشورهای خود را ندارند اما با به اینکه سازمان لیگ این کشورها به یوفا وفادار مانده اند به احتمال زیاد تیم های حاضر در سوپرلیگ اروپا قادر به شرکت در رقابت های داخلی کشورهای خود نخواهند بود. بدین ترتیب، فصل آینده شاهد صعود 3 تیم به لالیگا اسپانیا، 6 تیم به لیگ برتر انگلیس و 3 تیم به سری آ ایتالیا خواهیم بود!

* موسسین سوپر لیگ اروپا چقدر دریافتی خواهند داشت؟

12 باشگاه منچستریونایتد، منچسترسیتی، تاتنهام، چلسی، آرسنال، لیورپول، یوونتوس، آث میلان، اینترمیلان، رئال مادرید، بارسلونا و اتلتیکومادرید موافقت خود را با برگزاری این رقابت های اعلام کرده اند و به عنوان تیم های موسس سوپرلیگ اروپا در مجموع مبلغ 3.5 میلیارد یورو را دریافت خواهند کرد که این مبلغ یک کمک هزینه برای اعمال تغییراتی در زیرساخت این باشگاه ها و جبران خسارت های ناشی از شیوع ویروس کرونا می باشد.

در بیانیه رسمی ذکر شده که این پول فقط به جهت جبران مشکلات اقتصادی است و جدا از پولی خواهد بود که در آینده از برگزاری سوپرلیگ دریافت می کنند. 

 به گزارش استقلال نیوز، سوپر لیگ اروپا به نوعی منجر به ثروتمندتر شدن باشگاه های ثروتمند و فقیرتر شدن باشگاه های ضعیف تر از نظر مالی خواهد شد. شاید با حذف تیم های مطرح از لیگ های خود دیگر رقابت های باشگاهی در ایتالیا، اسپانیا و انگلیس همانند قبل مهیج و جذاب نخواهند بود.

متاسفانه باشگاه های ثروتمند اروپایی برای بدست آوردن سود مالی بیشتر روح فوتبال را قربانی کردند.

 

اخبار فوتبال جهان

 

 

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار