کارلوس کی روش

سرمربی تیم ملی گفت: تنها مطلبی که الان از آن مطمئن هستم، این است که فدراسیون فوتبال ایران با نظارت وزارت ورزش نخواستند که ماندن من در ایران طولانی‌تر شود.

 

به گزارش استقلال نیوز، کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران در نشست خبری پیش از دیدار تیم ملی ایران مقابل ویتنام صحبت هایی کرد که در ادامه متن این نشست خبری را می خوانید:

* امیدوارم فردا تیم برتر زمین باشیم

ابتدا به همه خوش‌آمد می‌گویم. بسیار خرسندم در خدمت شما هستم. بازی دوم‌مان را مقابل تیم بسیار خوب ویتنام انجام خواهیم داد که کادرفنی بسیار خوبی در اختیار دارد. برای این تیم تلاش‌های گسترده شده و خوشبختانه تیم ما هم کاملا برای این مسابقه آماده است و تک تک بازیکنان آمادگی حضور داخل زمین را دارند. بازیکنان در حال جنگیدن برای تصاحب یکی از جایگاه داخل زمین هستند و امیدوارم فردا  تیم برتر زمین باشیم و فوتبال بهتری انجام دهیم.

* بین فوتبال و تئاتر تفاوت وجود دارد

اینکه بسیاری با توجه به پیروزی پر گل در بازی نخست انتظار دارند در دیدار دوم برابر ویتنام هم شاهد یک برد پر گل دیگر از تیم ایران باشیم، درست نیست. تفاوتی که بین ورزش فوتبال و صحنه تئاتر وجود دارد این است که شما باید در فوتبال رقابت و تلاش کنید. در فوتبال شما حریفی دارید همانطور که شما آرزو و رویاهایی دارید آنها هم آرزو دارند و تلاش می‌کنند تا به برد برسند. آنها خانواده‌ها و دوستان و هوادارانی دارند که حمایت‌شان می‌کنند. در بازی‌های هفته نخست هم دیدید که بازی‌های سختی  وجود دارد تمام تیم‌ها به یکدیگر نزدیک هستند. ویتنام هم کادرفنی بسیار خوبی دارد، بازیکنان متعهد و صادقی دارد که در چند ماه گذشته 13 بازی دوستانه داشته و در یک ماه گذشته هم 6 بازی دوستانه انجام داده‌اند و بازیکنانش صادقانه در زمین می‌جنگند. ما هم تلاش می‌کنیم فردا تیم برتر زمین باشیم.

* همیشه باید به حریف احترام گذاشت

ما به این صورت فکر نمی‌کنیم که بازی با ویتنام برای صدرنشینی گروه و بالابردن تفاضل گل خواهد بود. تیمی هستیم که از افراد فروتن شکل گرفته است. همیشه به عنوان رهبر تیم سعی می‌کنم یکسری مسائل اصولی را با بازیکنانم در میان بگذارم. همیشه سعی‌ کردم که مسائل پایه‌ای مخصوصاً از لحاظ شخصیتی را به بازیکنانم بیاموزم. مهمترین مسئله این است که همیشه باید احترام به حریف گذاشته شود, اگر ما این موضوع را در نظر نگیریم تبدیل به افرادی می‌شویم که غرور آنها را گرفته است. ما همیشه اینطور فکر می‌کنیم که حریف‌مان نیز می‌خواهد فوتبال بازی کند و برای همه حریفان احترام کامل را قائل هستیم.

* وینگادا به ما کمک خواهد کرد

همیشه در دوران مربیگری‌ام سعی کرده‌ام از افراد لایقی در کنار تیم استفاده کنم تا تیم همیشه موفق و پیروز باشد. خوشبختانه در طول دوران مربیگری‌ام دوستانی در سراسر دنیا داشته‌ام که همیشه به من کمک کرده‌اند. این دوستان در 8 سال گذشته بدون هیچ چشم‌داشتی در کنار من بوده‌اند و این بار نیز نلو وینگادا مطمئناً به ما کمک خواهد کرد. البته در این چند سال از طریق همین دوستانم بارها بازی‌های دوستانه‌، ارد‌وهای مختلف و استادیوم‌ها و گاهی اوقات هتل‌هایی را توانسته‌ام برای تیم ملی هماهنگ کنم, برای تیم ملی ایران که همه می‌دانند با مشکلاتی در زمینه مالی مواجه است. دوستانی دیگر مانند دکتر کریگ هم اکنون در تیم ملی حضور دارند. کریگ در دوره پیش با استرالیا قهرمانی آسیا را به دست آورده و همینطور وینگادا که بدون هیچ چشمداشتی به طور کاملاً رایگان به ما کمک خواهد کرد. من بسیار خوشبختم دوستانی دارم که می‌توانند به من کمک کنند.

* به بازیکنان و کادرم افتخار می کنم

اعتقاد راسخ دارم که برای موفقیت همیشه به دو تیم احتیاج داریم، یک تیم موفق در درون زمین و یک تیم که بتواند از تیم داخل زمین حمایت کند، خوشبختانه دستیاران و کادر بسیار متعهدی دارم که همه اعضای آن وظایف‌شان را به نحو احسن انجام داده‌اند. بازیکنانم هم با رهبری دو بازیکن فوق‌العاده که همیشه الگو بوده‌اند کار را ادامه داده‌اند، پیش از این جواد نکونام تیم را به خوبی رهبری می‌کرد و حالا مسعود شجاعی که مسئولیت رهبری تیم در درون زمین با اوست و یک الگو خوب برای بازیکنان به حساب می‌آید.  به بازیکنان و کادرم بسیار افتخار می‌کنم, چراکه ما همیشه یک خانواده متحد هستیم و جدا از خانواده شخصی‌ام, این تیم بهترین خانواده فوتبالی من بوده است.

* بازیهای ویتنام را از قبل هم پیگیری می کردم

بازی‌های ویتنام را از قبل هم پیگیری می‌کردم، به‌ویژه در سوزوکی کاپ و بازی فوق‌العاده‌ای که مقابل کره شمالی داشت. در گروه ما یکی از مدعیان اصلی یعنی عراق حضور دارد که ویتنام با تمرکز بالا و دیسیپلین و سازماندهی بسیار خوب مقابل عراق یک فوتبال بسیار مثبت انجام داد. تاکید می‌کنم روی فوتبال مثبتی که تیم ویتنام ارائه کرد. این تیم مربی بسیار خوبی هم دارد که در گذشته با گاس هیدینک کار کرده و مطمئناً برای ما دیدن اولین بازی ویتنام خیلی خوب بود. این هشداری بود که باید مقابل این حریف با تمرکز بالا ظاهر شویم.

* تمرکزمان معطوف به بازی با ویتنام و عراق است

الان زمان مناسبی برای مطرح کردن پیشنهاد تیم ملی کلمبیا و جدایی‌م از ایران پس از جام ملت‌های آسیا نیست. من فعلاً وظیفه‌ای دارم که باید تمرکز و انگیزه‌مان را معطوف به این بازی یعنی مقابل ویتنام و عراق کنیم. در واقع الان به هیچ عنوان زمانی نیست که بخواهم به مسئله دیگری فکر کنم یا تمرکزم را روی آن بگذارم. هنوز مسیر بسیار طولانی را پیش‌رو داریم.

تنها مطلبی که الان از آن مطمئن هستیم، این است که فدراسیون فوتبال ایران و مسئولان ایرانی با نظارت وزارت ورزش نخواستند که ماندن من در ایران طولانی‌تر شود. در حال حاضر وظیفه‌ای بسیار دشوار و یک وظیفه بی‌نهایت پیش‌رو داریم که همان بازی‌هایی است که باید انجام بدهیم و با تمرکز کامل فقط روی این وظیفه فکر می‌کنیم. تاکید می‌کنم که یک خانواده فوتبالی بسیار قوی هستیم، یکی از قوی‌ترین خانواده‌های فوتبالی. مسعود شجاعی با سابقه‌ای طولانی اینجا حضور دارد و می‌تواند به شما بگوید که از لحاظ اتحاد و همدلی اعضای کادر فنی و بازیکنان شرایط فوق‌العاده‌ای دارند. دوست ندارم توجه از وظیفه اصلی‌مان یعنی بازی با ویتنام دور شود. تنها مطلبی که برای‌مان مهم است، بازی با تیم خوب ویتنام است.

اخبار جام ملت های آسیا

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار