امیر قلعه نوعی

سرمربی تیم ملی ایران در نشست خبری پیش از دیدار با فلسطین گفت: هر بازی برای ما حکم فینال را دارد و با همه قدرت می‌خواهیم وارد این مسابقات شویم.

 

به گزارش استقلال نیوز، امیر قلعه نوعی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری پیش از بازی با فلسطین در مرحله  گروهی جام ملت های 2023 قطر  در جمع خبرنگاران صحبت هایی انجام داد که در ادامه می خوانید:

      

خیلی خوشحالم این بازی‌ها در قطر است

قبل از اینکه در مورد بازی صحبت کنم یکی دو مطلب را باید بگویم. اولا خیلی خوشحالم این بازی‌ها در قطر است چون 40 سال پیش در این کشور و در باشگاه السد بازی می‌کردم. خاطرات خیلی خوبی از این باشگاه و کشور قطر دارم.

* فلسطین ساختار دفاعی خیلی قوی دارد

مطمئن هستم این تورنمنت بهترین جام ملت‌ها خواهد بود چون کشور قطر از جام جهانی گذشته تجربه خوبی به دست آورده است. در این تورنمنت‌ها بازی اول خیلی مهم است. با یک تیم بسیار سختکوش و دارای ساختار دفاعی بسیار خوب، بازی داریم. دوندگی بالایی دارند. نتایجی که تیم فلسطین در 3-2 بازی گذشته به دست آورده نشان می‌دهد در ساختار دفاعی خیلی قوی هستند.

* هر بازی برای ما حکم فینال را دارد

هر بازی برای ما حکم فینال را دارد. با همه قدرت می‌خواهیم وارد این مسابقات شویم. تیم ما از نظر روحی و فنی به زعم من در این مدتی که مسئولیت آن را بر عهده گرفته‌ام، بهترین شرایط را دارد. امیدواریم بتوانیم با بازی‌ها و نتایج خوب آنچه لیاقت کشور عزیز و مردم ایران است را به دست بیاوریم.

* هدفمان این بود که تیم ملی در داخل و بیرون زمین یکپارچه باشد

فوتبالیست‌ها در قبال مردم و کشورشان مسئولیت دارند. این مسئولیت باعث می‌شود در زمین تلاش بیشتری کنند تا دل مردم‌شان شاد شود. از روزی که مسئولیت تیم را برعهده گرفتم نکته مهم، بیشترین تمرکز و هدفمان این بود که تیم ملی را چه داخل زمین و چه بیرون از آن، یکپارچه کنیم.

* فکر و ذکر بازیکنان کسب بهترین عملکرد است

البته در گذشته هم بوده و مربیان قبلی هم زحمات زیادی کشیدند. این کار مهم را به وسیله خود بازیکنان انجام دادیم. خوشبختانه به این مهم رسیدیم که بازیکنان همه مسائل را کنار بگذارند. تمام فکر و ذکرشان این باشد که بهترین عملکرد را در زمین داشته باشند. در 6-7 ماه گذشته این را نشان دادند. با تمام مشکلات و دغدغه‌‌هایی که بوده، بهترین عملکردشان را نشان دادند. مطمئنم از فردا عملکرد بسیار بالاتری خواهیم داشت. در این چند اردو، از نظر روحی و روانی خیلی بالاتر قرار گرفتند.

* تیم خیلی منسجمی داریم

فوتبال آسیا خیلی پیشرفت کرده و با سال 2007 اصلا قابل مقایسه نیست. در جام جهانی گذشته 3 تیم آسیایی به مرحله بعد رفتند. تیم‌ها از نظر فنی و زیرساختی نسبت به قبل خیلی پیشرفت کرده‌اند ولی کشور ما هم از نظر نیروی انسانی بسیار قوی است. لژیونرهای خیلی خوب و بازیکنان خوبی هم در لیگ داریم. امیدوارم نماینده شایسته‌ای باشیم. تیم خیلی منسجمی داریم. بچه‌ها واقعا چه داخل و چه بیرون از زمین تیمی خیلی خوب و قوی هستند.

* یک دروازه‌بان خوب از یک پدرومادر خوب بهتر است!

یک دروازه‌بان خوب از یک پدرومادر خوب بهتر است! اگر قرار است تیمی به مقام برسد، همه عواملش باید در شرایط خوبی باشند. شما نمی‌توانید فقط با یک دروازه‌بان یا خط هافبک قهرمان شوید. باید یک تیم منسجم و خوب باشد که دروازه‌بان هم جزئی است که نقش به سزایی دارد. خوشبختانه هر 3 دروازه‌بان ما در شرایط بسیار خوبی هستند. 

سردار 4-3 شب پیش بازی کرده و در شرایط خوبی قرار دارد. خوشبختانه تمام بازیکنان تیم در شرایط خوبی هستند. تیمی می‌تواند موفق شود که نیروهای تعویضی‌اش هم تاثیر گذار باشند. این مساله در تیم ما وجود دارد. در جام جهانی گذشته دیدید نقش دروازه‌بان آرژانتین چقدر در قهرمانی مهم بود. حتی در فینال دقیقه 122 یک تک به تک را گرفت. در پنالتی‌ها و بازی‌های قبل هم همینطور، مارتینز سهم زیادی در قهرمانی داشت. پس نقش دروازه‌بان می‌تواند خیلی مهم باشد.

* علاوه بر ساختار دفاعی خوب، به دنبال یک فوتبال تهاجمی هستیم

ساختار دفاعی و نباختن بخش مهمی از فوتبال است ولی بخش مهمتر ذهن من این است که یک فوتبال هجومی داشته باشیم. علاوه بر اینکه دنبال یک ساختار دفاعی خوب هستیم، به دنبال انجام یک فوتبال تهاجمی هستیم. مردم یک بازی که 3 بر یک تمام شود را بیشتر می‌پسندند تا بازی که یک بر صفر تمام شود. در فینال جام جهانی یا جام ملت‌های گذشته بازی‌های پرگلی را دیدیدم.

نگرش ما این است که بازی هجومی انجام بدهیم. فوتبال الان به ساختار دفاعی و ساختار حمله تبدیل شده است. در هردو بخش به خصوص بخش تهاجمی کار می‌کنیم تا مردم لذت ببرند. بازیکنان باید تلاش کنند با بازی هجومی بهترین دفاع را انجام بدهند.در خیلی از بازی‌ها هم گل می‌خوریم و هزینه می‌دهیم اما نگرش‌مان را عوض نمی‌کنیم.

* به خیلی از بازیکنان گفتم، شاید قطر آخرین جام ملت‌های شما باشد

فوتبال شاخ و برگ‌های زیادی دارد. مانند زندگی است. مربیگری یک تیم به 2 بخش مدیریت (چه داخل و چه بیرون از زمین)  و فنی تقسیم می‌شود. فکر می‌کنم در هر 2 حوزه کارمان را به نحو احسن انجام دادیم. بخشی از این مسئولیت هم به عهده خود بازیکنان است. به خیلی از بازیکنان گفتیم شاید این بازی‌ها، آخرین جام ملت‌های شما باشد. خودتان باید کمک کنید تا یادگاری خوبی به جا بماند. بزرگان تیم هم در این مدت خیلی کمک و همراهی کردند.

بهترین کار یک مربی این است که چه در بخش مدیریتی و چه در بخش فنی صداقت داشته باشد. در هر تیمی بودم هر 2 بخش را به نحو احسن با کمک مدیران، همکارانم و بازیکنان انجام دادیم. در 2 دوره گذشته امکانات و توجه به تیم ملی نسبت به الان خیلی بیشتر بود. این بازیکنان جوان تر بودند. هر کسی ما را می‌بیند یک توقعی دارد. این نشان دهنده یک عملکرد است.

* بازی با فلسطین حکم فینال را برای ما دارد

توقع مردم به خاطر نتایجی است که تیم ملی گرفته، امیدواریم با این آمادگی و تکمیل بودن تیم بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم. بازی با فلسطین هم مانند بازی‌های بعد برای ما حکم فینال را دارد. شانس هم در نتیجه دخیل است. در دوره گذشته مهدوی کیا برای اولین بار پنالتی خراب کرد یا یک توپ به تیرک می‌خورد و بیرون می‌آید. شانس می‌تواند خیلی تاثیر گذار باشد ولی می‌توانیم بخشی از این اتفاقات را با عملکرد خوب‌مان به سود خودمان رقم بزنیم.

* انتقاد را می‌پذیریم

از دوستان رسانه‌ای همیشه یار و یاور تیم ملی بودند تشکر می‌کنم. از بقیه دوستان که انتقاد کردند هم تشکر می‌کنم. اردوی خیلی خوبی در کیش داشتیم. جا دارد از کل مردم ایران و همچنین مردم جزیره کیش یک تشکر ویژه کنیم. انتقاد را می‌پذیریم. دوست داریم انتقاد کنند تا به ما کمک شود. اصلا کامل نیستیم و یقینا ایراداتی داریم. دوستان با انتقادات خوبشان به تیم ملی و من کمک کنند تا بتوانیم دل مردم را شاد کنیم.،

به گزارش استقلال نیوز، کریم انصاری فرد در نشست خبری پیش از دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل فلسطین اظهار داشت:

همانطور که سرمربی تیم ملی اشاره کرد، قطعا این مسابقات برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است. با تمام توان وارد این مسابقات می‌شویم. بازی به بازی جلو می‌رویم. بازی فردا برای ما حکم فینال را دارد و خیلی دوست داریم بهترین عملکردمان را داخل زمین به نمایش بگذاریم.

همه ما بازیکنان همدل و هم قسم شدیم که ان‌شاالله بهترین نمایش را داخل زمین داشته باشیم و بتوانیم دل مردم عزیز کشورمان را شاد کنیم.

مهاجم تیم ملی درباره اینکه نسبت به سال 2011 که نخستین حضورش را در جام تجربه کرد چقدر تفاوت داشته است، عنوان کرد: سال 2011 اولین حضور من در جام ملت‌های آسیا بود. قطعا تجربه خیلی کمتری داشتم. اوایل حضورم در اردوی تیم ملی بود. تیم فعلی با هدایت امیر قلعه نویی، تیم خیلی منسجمی است. از نظر فنی و تاکتیکی شرایط خیلی خوبی داریم. همه بازیکنان به اندازه کافی تورنمنت‌های بزرگ مانند جام جهانی و جام ملت‌ها را دیده‌اند.فکر می‌کنم شرایط خیلی خوبی در تیم حاکم شده، خیلی خوشبین و امیدوار هستیم که با دعای خیر مردم عزیز کشور بتوانیم افتخار بزرگی را برای کشور و پرچم عزیزمان کسب کنیم. انصاری فرد خاطرنشان کرد:امیدوارم همه این تجارب و اتفاقات اخیر منجر به این شود که پرچم کشورمان در بالاترین نقطه آسیا قرار بگیرد. قطعا مثل همیشه، داخل زمین تمام تلاش‌مان را می‌کنیم. از قول همه بچه‌ها می‌توانم بگویم که تمام توان‌مان را به کار می‌گیریم که دل مردم را شاد کنیم.

اخبار تیم ملی

 


 مطالب مرتبط:

جام ملت های آسیا 2023 در یک نگاه

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار