امیر قلعه‌نوعی

سرمربی تیم ملی ایران در نشست خبری پس از دیدار مقابل فلسطین گفت: باید آنالیز کنیم چرا در 50 متر رو به جلو این همه توپ لو دادیم.

 

به گزارش استقلال نیوز، امیر قلعه نوعی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از برتری 4 بر یک مقابل فلسطین در اولین دیدار یوزها در مرحله  گروهی جام ملت های 2023 قطر در جمع خبرنگاران صحبت هایی انجام داد که در ادامه می خوانید:

      

شانس آوردیم در دقیقه یک به گل رسیدیم

بازی اول معمولاً سخت است. از کیفیت بازی راضی نیستم ولی از نتیجه راضی‌ام. فلسطین تیم خوبی بود و شانس آوردیم در دقیقه یک به گل رسیدیم. در غیر این صورت شاید بازی برای ما سخت‌تر می‌شد. از بازیکنان در بازی اول راضی هستم ولی توقع دارم از مسابقه بعدی کیفیت‌مان بالا برود. تا فردا می‌توانیم خوشحالی کنیم و از فردا باید به فکر بازی با هنگ‌کنگ باشیم. 

* مردم دوست دارند تیم ملی نتیجه بگیرد

در این تورنمنت هیچ تیمی ضعیف نیست. علاوه بر اینکه به تیم‌ها احترام می‌گذاریم هر بازی را باید حکم فینال بدانیم. از بازی استقبال خوبی شد و از حضور هواداران فلسطین و تیم ملی خوشحالیم، به خصوص هواداران تیم ملی که به خوبی حمایت کردند. قبل از بازی خیلی از باشگاه‌ها پیام آرزوی موفقیت دادند که نهایت تشکر را می‌کنم. این موضوع نشان می‌دهد مردم دوست دارند تیم ملی نتیجه بگیرد و امیدوارم بازی به بازی کیفیت‌مان بالا برود و هم نتایج خوبی بگیریم. به این تیم خیلی خیلی امیدوارم.

* هر بازی برای ما حکم فینال را دارد

هر بازی برای ما حکم فینال را دارد. با همه قدرت می‌خواهیم وارد این مسابقات شویم. تیم ما از نظر روحی و فنی به زعم من در این مدتی که مسئولیت آن را بر عهده گرفته‌ام، بهترین شرایط را دارد. امیدواریم بتوانیم با بازی‌ها و نتایج خوب آنچه لیاقت کشور عزیز و مردم ایران است را به دست بیاوریم.

* ما یک تیم واحد هستیم

آسیب دیدگی شجاع خلیل زاده؟ ما یک تیم واحد هستیم و زیاد بین هم فاصله نداریم. حتی سامان فلاح می‌توانست در این بازی به میدان برود. امیدوارم شجاع مشکلی نداشته باشد.

* هر کسی در تمرینات آماده باشد، بازی می‌کند

زوج کریم انصاری‌فرد و مهدی قایدی در خط حمله؟ آنهایی که مربیگری من را می‌شناسند، می‌دانند هر کسی در تمرینات آماده باشد، بازی می‌کند. بخشی به قدرت تیمی و بخش دیگری به قدرت حریف بازمی‌گردد که شاید تغییراتی داشته باشیم. انصاری‌فرد و قایدی هم در اردو و هم تیم باشگاهی‌شان آماده بودند و مزدشان را گرفتند، حالا شاید در بازی بعدی تغییراتی داشته باشیم. محمد محبی و سردار آزمون نیز با آمدن به زمین خوب کار کردند. بازیکنان تیم هدف مشترکی دارند و چه پنج دقیقه بازی کنند و چه نود دقیقه، می‌خواهند به تیم ملی کمک کرده و مردم را خوشحال کنند.

* در 50 متر رو به جلو خیلی توپ لو دادیم

ما دو نوع هافبک گذاشتیم، یکی جنگنده باشد و یکی بازیسازی کند که خوشبختانه جواب داد. کیفیت بازی‌مان خوب بود و زیاد به حریف فضا ندادیم. یک ایرادی داشتیم که باید آنالیز کنیم، اینکه در 50 متر رو به جلو خیلی توپ لو دادیم که باعث می‌‌شد به مشکل بخوریم. این مشکل تیمی ما بود و احتمالاً به خاطر بازی اول بود. شاید در بازی‌های بعدی مدل دیگری بازی کنیم و فضا را از حریف بگیریم. چیزی که از سامان قدوس خواسته بودیم انجام داد؛ هم جنگندگی داشت و هم پاس‌هایی می‌دهد که گره بازی را باز می‌کند.

* هم من عصبانی شدم و هم بیرانوند!

ناراحتی علیرضا بیرانوند از گلی که دریافت کرد؟ چیزی در فوتبال به خصوص برای دروازه‌بان‌ها مُد شده این است که کلین‌شیت کنند. گلی که خوردیم روی اشتباهات خودمان بود نه قدرت حریف. هم من عصبانی شدم و هم بیرانوند. در مجموع، تعویض‌های‌مان رو به جلو بود و دو مهاجم بیرون آوردیم به جای آنها دو مهاجم وارد زمین کردیم. در این نوع بازی‌ها باید با چنین مدلی بازی کنید، در چنین مدل‌هایی هزینه می‌دهید ولی همین که مردم 5 گل دیدند، طبیعتاً خوشحال هستند.

 

سامان قدوس

به گزارش استقلال نیوز، سامان قدوس که به عنوان بهترین بازیکن این دیدار انتخاب شد در نشست خبری پس از دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل فلسطین اظهار داشت:

تشکر می‌کنم از کسانی که من را به‌عنوان برترین بازیکن زمین انتخاب کردند. بابت پیروزی امروز خوشحالیم و در کنار آن خوشحالم که یک دستاورد فردی هم به دست آوردم و توانستم به‌عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شوم.

من از قلعه‌نویی تشکر می‌کنم بابت این فرصتی که در اختیار من قرار داده است در مقطع کنونی تیم ملی می‌توانم بیشتر صاحب توپ باشم، البته هر جایی که سرمربی بخواهد بازی می‌کنم.

من در تابستان یک استراحت نسبتاً طولانی را کنار خانواده‌ام داشتم تا بتوانم انرژی خودم را ریکاوری کنم. در همان تابستان هم به تیم ملی دعوت شدم و در تیم ملی بازی کردم. به مرور زمان این موضوع در کنار افزایش آمادگی بدنی‌ام باعث شد تا در برنتفورد هم بتوانم بیشتر بازی کنم. امیدوارم همین روند برای من ادامه‌دار باشد.

اخبار تیم ملی

 


 مطالب مرتبط:

جام ملت های آسیا 2023 در یک نگاه

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار