امیر قلعه نوعی

سرمربی تیم ملی ایران در نشست خبری پس از دیدار با هنگ کنگ گفت: این همه موقعیت خراب کردن مربی را به سکته می‌رساند.

 

به گزارش استقلال نیوز، امیر قلعه نوعی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری پس از پیروزی برابر هنگ کنگ در مرحله  گروهی جام ملت های 2023 قطر  در جمع خبرنگاران صحبت هایی انجام داد که در ادامه می خوانید:

  

* از 6 قدم گل خالی را نزنید، ایراد است

خوشحالیم 3 امتیاز این بازی را گرفتیم. بچه‌ها بازی خوبی هم انجام دادند ولی این همه موقعیت خراب کردن واقعا مربی را به سکته می‌رساند! 

امروز خیلی موقعیت خراب کردیم و 10 دقیقه آخر امکان داشت تنبیه شویم ولی درممجموع همینکه 3 امتیاز را گرفتیم و صعود کردیم خیلی خوشحالیم. به تیم هنگ کنگ و مربی‌شان تبریک می‌گویم. خیلی خوب و قشنگ بازی کردند. دنبال برد بودند. ما با تجربه‌تر و حرفه‌ای تر بودیم ولی از 6 قدم گل خالی را نزنید، ایراد است. 

* از خراب کردن موقعیت های زیاد ناراحت هستم

خوشحالی دیگری هم داریم؛ بعد از چند وقت کلین شیت کردیم. چون بازی هجومی می‌کنیم کلین شیت کردن مهم است. البته در یکی دو صحنه هم باید گل می‌خوردیم که شانس آوردیم. درمجموع از کسب 3امتیاز، صعود و ثبت کلین شیت خوشحالم ولی اینکه زیاد موقعیت خراب می‌کنیم خیلی ناراحت هستم.

* بیشتر به قدرت تاکتیکی خودمان فکر می کنیم تا باخت ژاپن

طبیعتا مربیان معادلاتی را برای خودشان ترسیم می‌کنند ولی به هرحال در یک مرحله با یکی از این دوتیم روبرو می‌شویم. پس فقط و فقط به دنبال بازی‌های خودمان هستیم که بتوانیم با کیفیت و ارائه یک بازی خوب به مراحل بالاتر برویم. به اینکه با چه تیمی روبرو می‌شویم فکر می‌کنیم. اگر بگوییم نه، یعنی به جدول فکر نکردیم ولی بیشتر باید به قدرت تاکتیکی تیم خودمان فکر کنیم.

* یک مشکل بزرگ بازیکنان تیم ملی

اشتباهات متعدد بازیکنان در طول بازی که ناراحتی شما را نیز در پی داشت، این حرف را قبول دارم. یکی از مشکلات بازیکنان ما این است که کیفیتی که در هر بازی باید داشته باشند را ندارند. چندین سال است با این نوع بازیکنان واقعا مشکل داریم. مثلا در جای دیگر بازیکن یک کیفیت 80درصد دارد و کیفیت بد او هم 70درصد است. 

* شاید بازیکنان هنگ کنگ را دست کم گرفتند

نمی‌دانم، شاید به خاطر بازی با ژاپن بوده یا شاید هنگ کنگ را دست کم گرفتند ولی اینکه خوب دویدند و ایجاد موقعیت کردند نشان می‌دهد تیم از نظر تاکتیکی به بلوغ رسیده است. اگر نصف موقعیت‌های ما تبدیل به گل می‌شد نتیجه 4 یا 5 بر صفر می‌شد و طور دیگری سوال می‌کردید. اینکه تیم ایجاد موقعیت می‌کند و در ساختار دفاعی هم نسبت به بازی قبل بهتر بوده، من مربی راضی هستم ولی اینکه موقعیت‌ها را نزنند ایراد کار است. باید تمرکز بیشتری داشته باشیم و هر بازی را فینال ببینیم. متاسفانه در تیم‌ها و بازیکنان ایرانی این مشکل وجود دارد.

من هم قبول دارم. شاید ناراحتی وجود داشته باشد ولی اگر توپ‌های ما گل می‌شد سوالات برعکس بود. تغییراتی که انجام دادیم به خاطر این بود که برای مراحل حذفی شرایط بدنی بازیکنان را حفظ کنیم. میلاد محمدی خیلی خوب بازی کرد.

* شهریار از آنچه فکر می‌کردیم بهتر بازی کرد

رامین بهترین بازیکن شد. شهریار هم خیلی زحمت کشید و برای خودش ایجاد موقعیت کرد. از آنچه که فکر می‌کردیم بهتر بازی کرد. مترصد این هستیم که بازیکنان را برای بازی‌های حذفی در شرایط خوب بدنی نگه داریم. در ایجاد موقعیت و ساختار دفاعی تیم ما خوب وبد تنها ایراد این بود که از موقعیت‌ها استفاده نکردیم. 

* هتل برای بازیکنان تکراری شده؟

این هتلی بوده که قبلا هم آنجا بودند. مدیریت هتل نهایت همکاری را همیشه با تیم ملی دارد. یک سالن بدنسازی در طبقات تجهیز کردیم که شاید جای دیگری بود این کار را نمی‌کردند. کنار هتل هم فروشگاهی هست که بعضا بچه‌ها می‌روند و دوری می‌زنند. 

* باید اشتباهات بچه گانه را برطرف کنیم

وقتی یک بر صفر جلو هستید، نتیجه با ثباتی نیست. وقتی موقعیت‌ها گل نمی‌شود به ساختار دفاعی فشار می‌آید و عدم تمرکز باعث شد یکی دو کرنر بدهیم ولی روی کرنرها توپ‌های اول را زدیم. به غیر از صحنه‌ای که چشمی توپ را لو داد فکر نمی‌کنم موقعیت آنچنانی به حریف داده باشیم. این را قبول دارم. باید فیلم را بازبینی و اشتباهات بچه گانه را برطرف کنیم.

* عوض کردن نگرش 10 ساله در تیم ملی هزینه دارد

تیم ایران 10 سال بود یک مدل دیگر بازی می‌کرد. عوض کردن این نگرش درزمان کوتاه مقداری هزینه دارد تا آن مدل را به بازی هجومی تبدیل کنید. از بازی با روسیه که تیم را آنالیز کردیم تا آخرین بازی، فاصله تیمی ما حدود سی و اندی متر بود ولی در بازی‌های قبلی نزدیک 25 متر بود. یعنی در این موضوع خیلی موفق بودیم.

در بازیسازی بحث این بود که دقایق آخر و تیم تحت فشار است، به بیرانوند گفتم بهتر است بازی بلند انجام بدهد چون وقتی تیم تحت پرس است باید بازی لند انجام بدهید. شاید در بازی‌هایی که مهمتر هستند کار ما به مشکل بخورد ولی نه، این نوع بازی و مهندسی تمرین ما بازی کوتاه و خروج از پرس است که امروز خوب انجام دادیم. وقتی این همه موقعیت ایجاد می‌کنید و کرنر می‌زنید یعنی ساختار تیمی جواب می‌دهد. بازهم می‌گویم اگر موقعیت‌ها تبدیل به گل می‌شد شاید 4 بر یک یا 5 بر یک می‌بردیم سوالات مدل دیگری بودند! ولی ضعف‌ها را قبول دارم و باید آن‌ها را برطرف کنیم.

اینکه تیم دو تکه می‌شود؛ سعی کردیم تیم را زیر 30 متر بیاوریم.

* چگونه سرمربی هنگ کنگ این حرف را زده است

با وجود احترامی که برای مربی هنگ کنگ قائلم، آمار تفاوت‌ها را از نظر مالکیت، پاس، ایجاد موقعیت و شوت مشخص می‌کند. اصلا قابل قیاس نیست. چگونه این حرف را زده؟ هرچند برای نظر او احترام قائلم. اگر موقعیت‌های ما تبدیل به گل می‌شد اختلاف از بازی تهران هم بیشتر می‌شد. به هرحال نظر اوست.

* یک تیم نمی‌تواند در همه بازی‌ها یک مدل کار کند

همانطور که رامین گفت یک تیم نمی‌تواند در همه بازی‌ها یک مدل کار کند. ژاپن در 2 بازی 4 گل خورده است. تیمی که همه ادعا دارند یک پای فینال و یک تیم خوب است. ما در 2 بازی یک گل خوردیم و این همه هجمه ایجاد می‌شود. قبول دارم. باید ایرادها را بازی به بازی برطرف کنیم. ممنون هستم که ضعف‌های ما را می‌گویید. گفتن ضعف‌ها باعث پیشرفت می‌شود. از طرفی نباید تمرکز و ساختار دفاعی را زیر سوال ببریم. برای تیمی که 10 سال یک مدل بازی می‌کرد، الان هزینه دارد.

* از فردا باید به فکر بازی با امارات و مراحل حذفی باشیم

در یک بازی با فلسطین ما یک بر یک شدیم. همین فلسطین که همه می‌گفتند خیلی آسان است دیروز باید با اختلاف 3-2 گل برنده می‌شد ولی ما 4 گل زدیم. مربی هنگ کنگ شاید خواسته با این صحبت‌ها (تفاوت آنچنانی بین ایران و هنگ کنگ نبود) روحیه تیمش را بالا ببرد. بازهم می‌گویم این بازی کلی ایراد داشت که باید آنالیز کنیم. از فردا باید به فکر بازی با امارات و مراحل حذفی باشیم. ان‌شاالاه با انتقادات و راهنمایی‌ها بازی به بازی بهتر شویم.

* عده‌ای بخل و حسادت دارند

تیم ملی در 8 سال گذشته همه امکانات دراختیارش بود. باید قبول کنیم. رئیس جمهور وقت در خدمت این تیم ملی بود و هزینه‌های آنچنانی شد. این بازیکنان 8 سال و در دوره قبل 4 سال جوان تر بودند، تا این حد انتقاد نمی‌شد. واقعا جای تعجب است. شما باید کمک کنید. عده‌ای بخل و حسادت دارند. نمی‌خواهند تیم ملی نتیجه بگیرد. همان‌ها که الان انتقاد می‌کنند چرا در 8 سال گذشته انتقادی نکردند؟

* در 8 سال گذشته همه چیز گل و بلبل بود و هیچ حمله‌ای نمی‌شد!

رئیس جمهور وقت که در اختیارشان بود. پول و امکانات آنچنانی داشتند. این بازیکنان جوان تر هم بودند. چرا این انتقادات آن موقع نمی‌شد؟ یا جرات نداشتند یا دنبال بخل و حسادت هستند، می‌خواهند این تیم را بزنند. از انتقادات ممنون هستم. اینکه در گذشته با فلسطین مساوی می‌کردند نتیجه خیلی خوبی بود ولی الان ما برنده می‌شویم... اردن را در کشور خودش بردیم چقدر به ما حمله شد؟ همین اردن چه فوتبالی بازی کرد؟ هر تیمی را می‌بریم حمله می‌شود ولی در 8 سال گذشته همه چیز گل و بلبل بود. هیچ حمله‌ای نمی‌شد!

* انتقاد با حب و بغض معلوم است یک جای کار ایراد دارد

ایران را دوست داشته باشید و انتقاد کنید. امیر قلعه نویی هم کلی ایراد دارد. هیچ ادعایی هم نداریم ولی حیف است. زحمت این بچه‌ها را زیر سوال نبرید. بالای 11 کیلومتر می‌دوند. کادرفنی ما واقعا به روز است. علمی کار می‌کند. نباید این رفتارها را داشته باشیم. چرا 8 سال گذشته چیزی نمی‌گفتند؟ در این چند بازی بالای 40 گل زدیم اگر اشتباه نکنیم. گفتند اردن و فلسطین ضعیف هستند، دیدید چه بازی کردند. انتقاد کنید. ما هم ایراد داریم. راهنمایی کنید ولی با حب و بغض معلوم است یک جای کار ایراد دارد.

رامین رضاییان

به گزارش استقلال نیوز، رامین رضاییان که به عنوان بهترین بازیکن این دیدار انتخاب شد در نشست خبری پس از دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل هنگ کنگ اظهار داشت:

می‌توانستیم از موقعیت‌هایمان همانطور که سرمربی گفت استفاده کنیم. خود من متاسفانه چند موقعیت از دست دادم. در چنین بازی‌هایی وقتی از موقعیت‌هایمان استفاده نکنیم تیم مقابل اعتماد به نفس می‌گیرد و باعث می‌شود بازی خوبی انجام دهد.

به تیم هنگ کنگ تبریک می‌گویم. به خاطر بازی و نترس بودنشان ولی اگر از موقعیت‌هایمان استفاده می‌کردیم خیلی بهتر می‌توانستیم برنده بازی شویم. در این تورنمنت‌ها چنین بازی‌هایی پیش می‌آید ولی در روز بدمان همینکه کلین شیت کردیم نشان از کار تیمی است که خوب کنترل کردیم. بابت این 3 امتیاز خوشحالم.

بازیکن تیم ملی درخصوص اینکه اندرسن اعلام کرد تفاوت آنچنانی بین ایران و هنگ کنگ نبود، عنوان کرد: خوب است که بازی را برده‌ایم. هیچ تیمی در دنیا نیست که درهمه مسابقات بهترین بازی و بهترین پاس‌ها را داشته باشد. بعضی از بازی‌ها هم مثل امشب یک اتفاق فوتبالی است که این همه موقعیت از دست می‌دهید. خود من باید 3 گل می‌زدم. 

وقتی این همه موقعیت ایجاد می‌شود نشان از خواستن هجومی تیم است. تقصیر خود ما بود. اگر از موقعیت‌ها استفاده می‌کردیم هنگ کنگ در ضدحمله خیلی بیشتر موقعیت می‌داد و بیشتر گل می‌خورد. اینکه اینطور سوال می‌پرسید در تورنمنت بزرگی که می‌خواهیم همه کنار هم باشیم، خوب نیست. در یک بازی پیش می‌آید. گل نخوردیم. چند موقعیت دادیم. اشتباهاتی بود که بزرگترین بازیکنان دنیا هم دارند. این چیزی از ارزش‌های بازیکنان و کادرفنی کم نمی‌کند. فوتبال خوبی بازی می‌کنیم. روز به روز جلو می‌رویم.

رضاییان درمورد اینکه اکثریت، ایران را مدعی اصلی قهرمانی می‌دانند و آیا این موضوع روی ذهنیت بازیکنان تاثیر دارد، گفت: اینکه می‌خواهید ایران قهرمان شود، یک خواسته طبیعی است. همه تیم‌ها و مربیان، ایران را مدعی می‌دانند. بازی به بازی جلو می‌رویم. مطمئنا بازی بعد بهتر کار می‌کنیم. درمرحله بعد نمی‌دانم با کدام تیم روبرو می‌شویم ولی تیمی که می‌خواهد به فینال برود و قهرمان شود باید به همه حریفان احترام بگذارد و بازی به بازی جلو برود. از الان خوب نیست درمورد نیمه نهایی صحبت کنیم. مطمئن باشید بازی بعدی عملکرد خیلی بهتری از تیم ایران می‌بینید.

اخبار تیم ملی

 


 مطالب مرتبط:

جام ملت های آسیا 2023 در یک نگاه

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار