3451ba62 5faa 4b23 8b23 55209a0af7f8

پس از یک سال وقفه تیم ملی کشورمان موفق شد قهرمان جام جهانی کشتی فرنگی شود

به گزارش استقلال نیوز فینال مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی امروز از ساعت 17:15 بین دو تیم ایران و روسیه برگزار شد و در نهایت شاگردان محمد بنا با به نمایش گذاشتن کشتی های قدرتمندانه پیش از برگزاری تمام مسابقات اوزان ها، قهرمان جام جهانی شدند.

به ترتیب سامان عبدولی، امید نوروزی، افشین بیابانگرد، سعید عبدولی و رامین طاهری در وزن های 59 ، 66، 71 و 75 و 80 کیلوگرم حریفان خود را از پیش رو برداشتند و پیش از برگزاری سه کشتی باقیمانده قهرمانی ایران در این مسابقات را قطعی کردند. این اتفاق در حالی رخ داد که تیم ملی ایران سال گذشته به مقام سوم رسیده بود و روس ها بعد از آذربایجان عنوان دومی را کسب کرده بودند. اما با بازگشت محمد بنا دوباره کشتی فرنگی ایران توانست بر بام جهان بایستند و در شیراز جام را بالای سر ببرد. 

وزن 59 کیلوگرم: سامان عبدولی 2-1 سرگی امیلین

مسابقه دو تیم با دیدار سامان عبدولی و سرگی امیلین آغاز شد. دیداری که بسیار نزدیک و هیجانی دنبال شد و در نهایت، سامان عبدولی با نتیجه 2-1 حریف سرسخت خود را شکست داد. هر سه امتیاز این مسابقه به خاطر خطای کم کاری کشتی گیران داده شد.

وزن 66 کیلوگرم: امید نوروزی 7-2 کابولویف

کشتی دوم بین امید نوروزی و کابولویف برگزار شد. نوروزی در شهر خودش با حمایت فوق العاده هواداران کشتی را هجومی آغاز کرد و قبل از فرا رسیدن زمان استراحت، با یک بارانداز هوشمندانه 2-0 پیش افتاد. در وقت دوم، کشتی گیر روس یک امتیاز اخطار هم به نوروزی هدیه داد تا فاصله بیشتر شود. اوج شاهکار امید نوروزی در دقیقه 4 رخ داد. جایی که او توانست با یک سالتو بارانداز استادانه نتیجه را 7-0 کند. در ادامه نوروزی به خاطر هل دادن، دو امتیاز از دست داد ولی در نهایت با نتیجه 7-2 برد و ایران 2-0 پیش افتاد.

وزن 71 کیلوگرم: افشین بیابانگرد3 -2 عبوزید ماتسیوکوو

جدال سخت و نفس گیر بیابانگرد و حریف روسش تا دقیقه 2:30 امتیازی در بر نداشت تا اینکه ماتسیوکوو با یک بارانداز از جلو، 2-0 پیش افتاد. با آغاز وقت دوم، بیابانگرد با استفاده از کمر گیری پای حریفش را از تشک خارج کرد و فاصله را به حداقل رساند. چند ثانیه بعد به دلیل کم کاری کشتی گیر روس نتیجه 2-2 شد. چند لحظه بعد دوباره پای تشک روس از تشک خارج شد و بیابانگرد بازی را 3-2 جلو افتاد. حریف روس کاملا خسته شده بود. بازی با همین نتیجه تمام شد و ایران 3-0 پیش افتاد.

وزن 75 کیلوگرم: حریف سعید عبدولی به دلیل مصدومیت حاضر نشد

حریف روس حاضر به انجام مسابقه نشد و عبدولی بدون انجام کشتی ایران را 4-0 پیش انداخت.

وزن 80 کیلوگرم: رامین طاهری6 –4 آباچاریف

کشتی سخت و پرحاشیه رامین طاهری و آباچاریف در حالی که 3-0 به سود حریف روس ادامه پیدا می کرد با طوفان 6 امتیازی طاهری همراه شد و در نهایت ایران 6-4 آباچاریف را شکست دادند و با 5-0 شدن مسابقه، قهرمانی ایران قطعی شد.

وزن 85 کیلوگرم: حبیب الله اخلاقی 3 - 0 کودزوکوف

پیرو.زی ایران قطعی شده بود اما دلاور اندیمشکی کشورمان با توپ پر به مصاف حریف روسش رفت و خیلی زود 2-0 پیش افتاد. این دو امتیاز باعث نشد اخلاقی عقب بنشیند. او خیلی مقتدرانه صاحب کشتی بود. اخلاقی حریفش را از زمین بیرون کرد و مسابقه 3-0 شد.کودزوکوف عصبی شده بود. کشتی گیر روس رو به بی اخلاقی آورد و اینقدر به سر و صورت اخلاقی ضربه زد که صورت حبیب خونی شد اما بازی با همان نتیجه به اتمام رسید و روس ها 6-0 عقب افتادند.

وزن 98 کیلوگرم: قاسم رضایی2 - 1 ماگومدوف:

مرد باتجربه و مازنی کشتی کشورمان، با استفاده از تبحر بالایش در بارانداز پیش از پایان وقت نخست، با انجام این حرکت 2-0 پیش افتاد و با خیال راحت کشتی را ادامه داد. در حالی که کشتی گیر روس می خواست با یک سالتو بارانداز ورق را به سود خودش برگرداند؛ رو دست خورد و خاک شد و 3-0 عقب افتاد. در یک رفت و برگشت نتیجه 3-1 شد. البته با اعتراض روس ها نتیجه به 2-1 تبدیل شد. کشتی با همین نتیجه به اتمام رسید و حساب کار 7-0 شد.

کاپ

دیدگاه‌ها  
استقلال
0 #1 استقلال 1395-02-31 18:55
تببببریک به همه ی ایرانی هاااا... پرچم بالاااست
نقل قول کردن
نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار