والیبال قهرمانی جهان

تیم ملی والیبال ایران در چهارمین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی مردان جهان مغلوب برزیل پرافتخارترین تیم جهان شد.

               

 به گزارش استقلال نیوز، به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، مرحله یک هشتم نهایی مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان سال 2022 که از روز شنبه 12 شهریور در دو کشور لهستان و اسلوونی آغاز شده بود، بامداد امروز (چهارشنبه 16 شهریور) به پایان رسید.

       

در آخرین مسابقه این مرحله دو تیم ایران و برزیل به مصاف یکدیگر رفتند و شاگردان بهروز عطایی در سه ست متوالی و  با امتیازهای 25 بر 17، 25 بر 22 و 25 بر 23 نتیجه را به یکی از مدعیان قهرمانی این مسابقات واگذار کردند و از دور رقابت‌ها حذف شدند.

بهروز عطایی سرمربی تیم ملی ایران در ابتدای این مسابقه از ترکیب میلاد عبادی‌پور، امین اسماعیل‌نژاد، محمدطاهر وادی، امیرحسین توخته، علی‌اصغر مجرد، محمدجواد معنوی‌نژاد و محمدرضا حضرت‌پور استفاده کرد.

رنان دال‌زاتو سرمربی تیم ملی والیبال برزیل نیز از فرناندو کرلینگ، والاس دسوزا، فلاویو گالبرتو، لوکاس ساتکمپ، یوآندی لئال، رودریگو لیائو و تالس هاس در ابتدای این مسابقه استفاده کرد.

        

* ست اول (برزیل)

نخستین امتیاز این مسابقه به برزیل رسید. در امتیاز هشت بر چهار عطایی درخواست وقت استراحت کرد. در این ست برزیلی‌ها کاملا امین اسماعیل‌نژاد را مهار کردند و به همین دلیل در امتیاز 17 بر 14 به سود برزیل، صابر کاظمی به میدان آمد. عطایی در امتیاز 19 بر 14 دومین وقت استراحت خود را گرفت و از بازیکنان خواست که همدیگر را به بهترین شکل ممکن حمایت کنند. در نهایت این ست 25 بر 17 به سود برزیل به پایان رسید.

در ست نخست حمله برزیل عملکرد بسیاری خوبی داشت و زردپوشان 16 امتیاز از حمله به دست آوردند اما تیم ایران تنها پنج امتیاز کسب کرد. در دیگر فاکتورها مانند دفاع، سرویس و اشتباهات بازیکنان عملکرد دو تیم تقریبا یکسان بود و اختلاف زیادی در آن‌ها وجود نداشت.

* ست دوم (برزیل)

در ست دوم امتیازهای اول و دوم به برزیل رسید. در امتیاز هفت دو تیم برابر شدند. تیم ایران در امتیاز 9 بر 8 برای نخستین بار در این مسابقه از برزیل پیش افتاد. در امتیاز 13 بر 10 به سود برزیل، عطایی درخواست وقت استراحت کرد تا از افزایش اختلاف امتیاز در این  ست جلوگیری کند. سرمربی تیم ملی والیبال ایران در امتیاز 20 بر 16 دومین وقت استراحت را درخواست کرد و از بازیکنان خواست که دقت خود را افزایش دهند. در امتیاز 23 بر 22 به سود برزیل امیرحسین اسفندیار نیز به میدان آمد.

عملکرد برزیل در حمله و دریافت در این ست هم ادامه یافت و شاگردان بهروز عطایی به رغم نمایش خوب به ویژه در اواخر این ست در نهایت 25 بر 22 مغلوب حریف شدند تا در ست شماری در این مسابقه حساس دو بر صفر از حریف عقب بیافتند.

* ست سوم (برزیل)

در ست سوم جواد کریمی از ابتدا در ترکیب تیم ایران قرار گرفت، نخستین امتیاز را نیز ایران به دست آورد. ملی‌پوشان در ادامه این ست تیم برتر میدان بودند، اما در امتیاز ششم با حریف برابر شدند. در امتیاز 13 بر 10 و 16 بر 13 به سود برزیل، عطایی دو درخواست وقت استراحت خود را گرفت و تیم ایران در امتیاز 17 با برزیل برابر شد، سرمربی تیم برزیل در امتیاز 19 بر 18 به سود ایران درخواست وقت استراحت کرد تا مانع اختلاف امتیاز شاگردانش با تیم ایران شود.

رقابت دو تیم در این ست بسیار نزدیک پیش رفت و در امتیاز 22 دو تیم برابر شدند، اما در نهایت تیم ملی والیبال ایران در ست سوم این مسابقه نیز نتیجه را 25 بر 23 به حریف واگذار کرد تا سه بر صفر مغلوب پرافتخارترین تیم والیبال جهان شود و از دور مسابقات کنار رود.

والیبال قهرمانی جهان

والیبال قهرمانی جهان

والیبال قهرمانی جهان

والیبال قهرمانی جهان

والیبال قهرمانی جهان

تیم ملی والیبال برزیل با کسب این پیروزی صعودش به جمع هشت تیم برتر این رقابت‌ها قطعی شد تا حریف دیگر تیم آمریکای جنوبی (آرژانتین) در مرحله یک چهارم نهایی شود.

کاسپادس لاسی دنی فرانسیسکو از جمهوری دومینیکن و موکری جوراج از اسلواکی داوران اول و دوم این مسابقه بودند.

مسابقه دو تیم ایران و برزیل بیستمین جدال تاریخ والیبال دو کشور بود که مردان والیبال ایران هفدهمین ناکامی خود را برابر این تیم تجربه کردند.

تیم ملی والیبال ایران قبل از شروع این مسابقه با 273 امتیاز در رتبه نهم جهان قرار داشت و تیم برزیل با 350 امتیاز در جایگاه چهارم بود.

در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان تیم‌های لهستان، اسلوونی، ایتالیا، فرانسه، آمریکا، اوکراین، آرژانتین و برزیل موفق به شکست حریفان خود شدند و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کردند.

به گزارش استقلال نیوز، بدین ترتیب در جمع هشت تیم برتر هیچ نماینده‌ای از قاره آسیا حضور نخواهد داشت و پنج تیم اروپایی و سه تیم از آمریکا مرکزی و جنوبی برای کسب مقام قهرمانی به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

اخبار سایر رشته ها

      

   


 مطالب مرتبط:

والیبال قهرمانی جهان 2022/ صعود به عنوان تیم دوم با قبول شکست مقابل مردان سرزمین لاله های نارنجی!

والیبال قهرمانی جهان 2022/ پرواز شاگردان عطایی به مرحله دوم با غلبه بر مردان سرزمین فراعنه!

والیبال قهرمانی جهان 2022/ آرژانتین نخستین قربانی مردان والیبال ایران در آوردگاه جهانی؛ شاهکار شاگردان عطایی مقابل دارنده برنز المپیک!

والیبال قهرمانی جهان 2022/ برنامه کامل مرحله مقدماتی قهرمانی مردان جهان اعلام شد

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار